Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
Helyi vételkörzetű rádiós frekvenciákat pályáztat, valamint jogsértést tárt fel két médiaszolgáltató esetében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A testület véglegesítette a Békéscsaba 98,4 MHz és a Szombathely 97,7 MHz helyi vételkörzetű rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, mivel a jelenleg üzemelő rádiók hatósági szerződései a jövő nyáron lejárnak.
A pályázati felhívások 2022. október 21-től érhetők el az NMHH honlapján.
Az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.-t hirdette nyertesnek a Médiatanács a Várpalota 90,0 MHz frekvencia használatára indított pályázati eljárásban.
Nem teljesített vállalásokért és burkolt reklámért bírságolt a Médiatanács
A TV Szentendre július 4. és 10. közötti adásmenetének két műsorszámában is jogsértést tárt fel a hatóság Médiatanácsa. Az „Élet-receptek” és „Creative chef” című műsorokban több alkalommal is burkolt hirdetések szerepeltek, melyekben a reklámokra jellemző módon részletesen ismertették a termékek nevét, forgalmazóját és a rendelési információkat, ezzel elősegítve, buzdítva a nézőket, hogy a bemutatott termékeket megvásárolják. A Médiatanács ezért a mulasztásért bírságot rótt ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A testület a Rádió Most Kaposvár adását is vizsgálta. Az eljárás során kiderült, hogy a médiaszolgáltató 2022. június 4-én sugárzott műsorában nem teljesítette a szöveg teljes műsoridőhöz viszonyított napi arányára vonatkozó szerződéses vállalását, valamint nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásának sem. A testület ebben az esetben is bírság kiszabásáról döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szakmai díjat kap a hazai televíziós és streaming-iparág
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) örömmel tájékoztatja, hogy a szervezet kezdeményezésére és tagjai egységes támogatása mellett új televíziós szakmai díjat alapít. A díj célja, hogy elismerje és ünnepelje a hazai televíziós és streaming-iparág legkiemelkedőbb teljesítményeit, mindezt szakmai alapon. Az új díj a magyar televíziós és streaming szakma legjobb alkotóit, produkcióit és sztárjait kívánja kitüntetni, független és szakmai zsűri döntése alapján.
10 Gbps sebesség az Óbudai Egyetemen
Magyarországon az Óbudai Egyetem az első felsőoktatási intézmény, amely a WiFi 7 szabványnak megfelelő, legmodernebb vezeték nélküli hálózatot alakított ki. A Huawei kampusz megoldásának bevezetésével az egyetem egy jövőálló, 10 Gbps sebességű hálózatot hozott létre, amely a jobb hálózati élmény, valamint a hatékonyabb oktatás, kutatás és adminisztráció érdekében működik. Az állandó innováció és átalakítás eredményeként az Óbudai Egyetem úttörő szereplővé vált, új mércét állítva a hálózatfejlesztés terén az európai egyetemek között. A fejlett hálózati technológiák és a magas színvonalú digitális oktatási környezet alkotják az egyetem sikerének alapját.
Új raktárnyitásával a Prologis átlépte az 5 millió m²-t a közép-európai piacon
A Prologis, a logisztikai ingatlanok globális piacvezetője, közép-európai portfóliójában meghaladta az 5 millió m²-nyi modern raktárterületet. A lengyelországi Prologis Park Ruda Śląskában található új, 37 000 m²-es raktár megnyitásával a vállalat sikeresen átlépte ezt a határt a régiós portfóliójában.
Mit nézünk ma? Így választ mozit a magyar néző
A hazai közönség leginkább vígjátékot vagy akciófilmet választ a moziban, és bár az elnyert díjak nem befolyásolják a film kiválasztását, a rendező személye fontos tényező – derül ki az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatásából. A magyar mozirajongók döntő többsége a film műfaja, a főszereplők és a mozielőzetesek alapján választja ki, hogy melyik alkotásra vált jegyet, miközben a kérdés, hogy hazai vagy külföldi filmre essen a választás, megosztja őket.
Pécsett folytatódott a HR Fest: A régió munkaerőpiaci kihívásai és lehetőségei
Március 20-án Pécsett folytatódott a HR Fest, az ország egyik legnépszerűbb HR rendezvénysorozata, amely ezúttal a dél-dunántúli régió munkaerőpiaci kihívásaira összpontosított. Az egész napos eseményen neves szakértők osztották meg tudásukat, miközben a helyi gazdasági szereplők a fiatal munkaerő megtartása és a beruházások ösztönzése érdekében folytattak eszmecserét. A rendezvényen szó esett a British American Tobacco pécsi beruházásáról, valamint a helyi kis- és középvállalkozások növekedési lehetőségeiről is.