300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél

forrás: Prím Online, 2022. december 1. 13:59

Nagyot emelkedtek a vállalatok marketingköltségei a devizaárfolyamok ingadozása és a 20 százalékot meghaladó infláció hatására az elmúlt hónapokban. Berta Gergő marketingszakértő szerint a kialakult helyzetben még fontosabbá vált, hogy stratégiában gondolkodjanak a cégek és ne pánikreakciókat tegyenek. Mint mondta, a 360 fokos marketing során olyan online eszközök lehet a stratégiába állítani, ami sokszorosára emeli a megtérülés valószínűségét.

A 2023-ra készülő üzleti tervekben azzal is kell már kalkulálniuk a cégeknek, hogy a piac előrehaladásával és a nehéz gazdasági környezetben drágább elérni a fogyasztókat. Csak az elmúlt néhány hónapban 300 százalékkal emelkedtek egyes marketingköltségek, így kiemelten fontos, hogy drasztikusan megtérülő kampányokkal dolgozzunk.

 

Berta Gergő, a Maximum Business tulajdonosa arról beszélt, ha a marketingre befektetett összeg nem hoz legalább tízszeres megtérülést bevétel alapján, akkor nehezen lesz fenntarthatóan működtethető a vállalkozásunk.

 

„A Facebook és a Google a legtermelőbb hirdetési formák közé sorolható, mert ezek pontosabban mérhető felületek a rendelkezésre álló eszköztárból, de ott is kalkulálnunk kell az árnövekedéssel. Értelemszerűen mivel drágábbak a hirdetések, nehezebben is térülnek meg, így minden korábbinál jobban oda kell arra figyelni, hogy a legoptimálisabban allokáljuk a marketingköltségeinket” – magyarázta.

 

Kérdésre válaszolva arról beszélt, a cégvezetők sokkal tudatosabbá váltak, érzékenyebbek a kiadások és a bevételek egyensúlyban tartására a kiélezett élethelyzetben. Olyan iparágakban, ahol jelenleg holtszezon van, vagy a fogyasztók számára kevésbé létfontosságú termékeket forgalmaznak, ott a stagnálás lehet a kitűzendő cél, de mindig vannak olyan területek is, ahol drasztikusabb növekedések érhetőek el. Ilyen például most az energiaszektor, az élelmiszeripar és a mindennapi használatos árucikkek piaca.

 

Berta Gergő

 

Leváltja az online a papír alapú hirdetéseket

 

Berta Gergő szerint mivel a papírárak az egekbe szöktek, az is online fog hirdetni jövőre, aki eddig valamilyen oknál fogva tartott ettől. Mint mondta, ismer olyan vállalkozást, amely évi közel 50 millió forintot költött szórólapozásra, de 2023-tól ezt teljesen elengedi és inkább Facebook-hirdetésekkel, hírlevelekkel és SMS-kampányokkal próbál még jobban érvényesülni.

 

A marketingszakértő kiemelte, olyan marketingeszközökhöz érdemes nyúlni, amelyek direkt mérhetők és azonnali eredményt hoznak. A 360 fokos marketingben sok olyan elemet lehet alkalmazni, amely látványosan emeli a megtérülés valószínűségét.

 

„Legyen mindig egy nagy fő üzenetünk. Ez lehet akár egy húzó termék/szolgáltatás, a teljes webshop vagy egy kiemelt termék/szolgáltatás skála is. A határidő legyen mindig legalább egy hónap, hogy a kampányok ki tudjanak futni, és készüljön a hirdetésekhez több kép és videó is, hogy lehessen tesztelni azokat. Jó trükk az is, ha az ügyfeleink bevonásával, a visszajelzések alapján helyezünk fókuszba egyes termékeket” – sorolta.

 

A Maximum Business tulajdonosa azt is tanácsolja, ha egy mód van rá, legyen egy arc a hirdetésben,és kommunikáljunk hírlevélben is. A tartalmat minél több közösségi oldalon posztoljuk, és írjunk belőle cikket is, aminek a végén helyezzük el videónkat. Klasszikusan jól bevett eszköz a nyereményjáték, ahol minimum három nyertes van, hiszen ez is meg tudja mozgatni az embereket.

 

Berta Gergő végezetül hangsúlyozta, ha nincs tapasztalatunk a marketingstratégiák felépítésében, akkor érdemes szakértőhöz fordulni annak érdekében, hogy ne égessük feleslegesen a pénzt. Az sem megoldás, ha a cégek bekapcsolják a pánikgombot egy-két gyengébb hónap után, hiszen a marketingkiadások megvonása csak ront a helyzeten. A krízismarketingben egy jó referenciákkal rendelkező csapat tud igazán a vállalat hasznára válni, zárta a gondolatait.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kyndryl IT Readiness Report: a cégvezetők 90%-a bízik az informatikában, de csak 39%-uk felkészült a jövőre

A Kyndryl közzétette a 2024-es Kyndryl Readiness Reportot, amely azt az ellentmondást vizsgálja, hogy míg a vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy IT-infrastruktúrája kiváló, csupán 39%-uk érzi magát felkészültnek a jövőbeli kockázatok kezelésére. A jelentés azt is bemutatja, miként segíti az IT-korszerűsítés a vállalatokat versenyelőnyük növelésében, annak ellenére, hogy jelenleg a vállalkozások mindössze 42%-a tapasztal pozitív megtérülést a mesterséges intelligenciába való befektetésekből.

2024. október 17. 14:50

Lengyel nagybefektető lépett be az EIT InnoEnergy-be

Új befektetővel bővült a fenntartható energetikai megoldások fejlesztésében, megvalósításában Európában élen járó EIT InnoEnergy részvényeseinek köre. Az autóipar és a fémipar globálisan jegyzett lengyel nagyvállalata, a Boryszew Group S.A csatlakozása jelentős tőkeinjekciót biztosít a szervezetnek az átfogó energiaipari célkitűzéseik megvalósításához. A partnerséget október 16-án jelentették be az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster-en Barcelonában.

2024. október 17. 13:12

Együttműködési megállapodást kötött a PwC a Debreceni Egyetemmel

A PwC Magyarország ötéves keretszerződést kötött a Debreceni Egyetemmel, melynek értelmében a PwC az elméleti és gyakorlati oktatáson túl közös kutatási projektekkel is hozzájárul a gazdálkodástudományi felsőoktatás fejlesztéséhez.

2024. október 17. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24