20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere
2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.
„A Coop-csoport mindig is kiemelt helyen szerepelt partnereink sorában, az együttműködésünk egyik legfontosabb mérföldköve pedig kétségkívül a közös munkával létrehozott és folyamatosan fejlesztett, integrált kereskedelmi rendszer. Annak idején a Coop az elsők közt ismerte fel a közös törzses informatikában rejlő, óriási előnyöket, és kész is volt meghozni a bevezetéshez szükséges, nagy döntéseket, amik azóta sokszorosan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője, aki hozzáfűzte, igen megtisztelő volt, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező cég az ő megoldásukat választotta.
A retailinformatika vezető hazai vállalata az alapos előkészítő fázis után a Coop Star Zrt.-nél, illetve a Coop Szolnok Zrt.-nél indította el az első pilotboltokat, a kezdeti sikereket látva pedig egyre több szervezet szavazott bizalmat az innovációnak. 2011-ben már az 1000. Laurel-rendszerű Coop-bolt nyitását ünnepelték a felek, mára pedig nagyjából a hálózat 1500 üzlete használja a megoldást. A Laurel összesítése szerint munkatársaik eddig összesen körülbelül 122 ezer napot szenteltek a Coop egységes informatikai rendszerére, mely megrendelői oldalról is jókora feladatokkal járt.
A két évtizeddel ezelőtt 10 milliárd forintot, azaz mai vásárlóerőn számolva csaknem 25 milliárd Ft-ot felölelő beruházás eredményeiről Bessenyei István elmondta: „a Coop a teljes mértékben rájuk szabott rendszerrel akkoriban komoly versenyelőnyre tudott szert tenni azokkal szemben, akik nem léptek meg ilyen színvonalú integrációt. A megoldásnak, amire úgy vélem, mindkét cég okkal lehet büszke, nagy szerepe van abban, hogy a Coop a mai napig a legnagyobb lefedettséggel rendelkező hazai élelmiszerlánc tud lenni, és továbbra is több tízezer főnek munkát adva szolgálja ki magas színvonalon napi több mint 1 millió vevőjét.”
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője a fentiekhez hozzátette, ismerve a Coop innovációs törekvéseit, biztos abban, hogy az üzletlánc a jövőben is mindent megtesz boltjai fejlesztése érdekében, hogy az egyre élesedő kiskereskedelmi versenyben felvegye a küzdelmet a rohamléptekben korszerűsítő vetélytársakkal.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az azonnali fizetés az egyik hazai élelmiszerláncnál
- A munkafeladatok fele automatizálható
- Okoscímkék adnak információt az okoseszközökről
- Csúcstechnológia a vásárlókért
- Az Euronics hálózata az elsők között teljesítette az új online kassza előírásokat
- Változások a legnagyobb magyar retail-informatikai cégnél
- Megjelent Magyarországon az eBlokk
- Új stratégiai igazgató a Laurelnél
- Tabletkasszával nyitott az exkluzív cipőbolt
- Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.