125 millió forint befektetést kapott a Vidarex
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures 125 millió forinttal szállt be a felhő alapú videó-felügyeleti szoftver rendszert fejlesztő magyar startupba, a Vidarex Kft-be. A cél a régióban még kevésbé elterjedt technológia meghonosítása.
A Vidarex egy rendkívül felhasználóbarát, szolgáltatás alapú videó felügyeleti rendszer, amely gyors videó elérést és keresést tesz lehetővé, egy egyszerűen megtanulható és használható mobil és web alkalmazáson keresztül. A skálázhatóság néhány kamerától a több ezer kamerát menedzselő rendszerekig terjed. A klasszikus vagyonvédelmi és biztonságtechnikai alkalmazási területeken kívül a Vidarex fő fókusza az üzleti folyamatok monitorozása, optimalizálása. A rohamosan fejlődő mesterséges intelligencia alapú videó analitika felhasználása és a Vidarex Video Integrációs Platform lehetőségei új távlatokat nyitnak a munkahatékonyság-növelés, a minőségbiztosítás, vagy például az ügyfél reklamáció kezelés területén.
A Vidarex szoftver fejlesztése a Hiventures inkubációs programjában indult 2020 tavaszán, Alpek István mentor közreműködésével, majd a korai piaci validációt követően további finanszírozást és bizalmat kaptak a kockázati tőkealap-kezelőtől. Az elkészült szolgáltatást elsősorban a KKV szektor, ezen belül építőipari, HoReCA, logisztikai és egyéb kereskedelmi vállalkozások veszik igénybe. A mostani, összesen 125 millió forintos magvető tőkebefektetés segítségével a Vidarex folytatja a termék fejlesztését és a hazai piaci jelenlétének kiterjesztését. „Rengeteg olyan vállalkozás van a Hiventures inkubációs portfóliójában, akik a kezdeti validációs és termékfejlesztési szakaszt sikeresen teljesítik, így megnyílik számukra a lépcsőzetes finanszírozás következő foka, a magvető befektetés. A Vidarex is egy ilyen startup, akikben azért hiszünk, mert az ő szoftverük egy olyan kényelmi megoldást nyújt vállalatok számára, amire a cégek mindig hajlandóak lesznek költeni: ez pedig a biztonság” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója. Emellett a nemzetközi terjeszkedést is tervezik: “A szolgáltatásukkal nem maradunk Magyarország határain belül. 2023-ban kilépünk a DACH piacra, aminek előkészítése folyamatban van” – mondta el Bucsi Péter, a Vidarex ügyvezetője.
A szolgáltatás alapú szoftverhasználat (SaaS, vagyis Software as a Service) mindennapjaink részét képezi. A videó felügyelet több éves késéssel követi ezt a globális trendet. A tengerentúlon ma már masszív piaci részesedést birtokolnak a VSaaS, azaz „Video Surveillance as a Service” megoldások, 13% felletti éves növekedéssel. Európa ebben a tekintetben feltörekvő piacnak számít, régiónk pedig jelentős lemaradásban van. „A globális trend világosan látszik, amit egyebek mellett az 5G mobil szolgáltatás térnyerése is támogat. A Vidarex célja, hogy hazai fejlesztésű szoftverével katalizátora legyen a szolgáltatás alapú videó felügyelet magyarországi és régiós elterjedésének, valamint megfeleljen a nemzetközi versenytársak jelentette kihívásnak a globális piacon” – tette hozzá Bata Miki, a Vidarex üzletfejlesztési vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Megoldás a megújuló energiák tárolására
- Energiahatékonysági tőkeprogramot indít a Hiventures
- Hosszútávú stratégiai partnerséget köt a Hiventures a Solar Markttal
- Újabb, 700 milliós tőkebevonással folytatódik az Oriana sztorija
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Havi 1 milliárd forint a magyar vállalatoknak
- Ingatlanpiaci fókusszal indít startup programot a Hiventures és a ProptechZoom
- 700 milliós befektetést kapott a Chameleon Smart Home a Hiventurestől
- 180 millió forint befektetést kapott a Photon, a fotósok Uberje
- 250 millió forintos befektetést kap a mobilos videógyártást forradalmasító magyar startup
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.