Mit takar az adatvezérelt marketing, és hogyan működik a gyakorlatban?

forrás: Prím Online, 2022. december 13. 09:35

Gyakran hallani az adatvezérelt marketingről, de vajon mitől válik egy technika adatvezéreltté? A kulcs a látogatók viselkedésének mérésében, és annak üzleti szempontból történő elemzésében rejlik. Ez azonban még kevés. Tudj meg többet az A/B tesztelésről és szegmentációról!

Az adatvezérelt marketing eszköze

 

Segítségre lenne szükséged? Egy profi online marketing ügynökség révén szakértői csapat által történik hirdetéseid nyomonkövetése, és az A/B tesztelés. Például a 7Blog performance marketing szolgáltatásának keretein belül senior szakemberek által folyamatos mérés és optimalizáció zajlik. 

 

Búcsút mondhatsz a pénzégető kampányoknak, és helyette jelentős versenyelőnyre tehetsz szert, miközben fejlődhet, és növekedhet vállalkozásod. 

 

Maga az adatvezérelt működés a legtöbb folyamatnál alkalmazható a marketing tölcsér egészében, tehát már a hirdetéseknél jelentős a szerepe. Az adatvezérelt hirdetések alapvető technikájaként a szegmentációt tekinthetjük. Ez a piac szétdarabolásán alapul, ezután az egyes szegmensek vizsgálata következik, amelyből kiderül, melyik hogyan teljesít. 

 

Ez nem újkeletű módszer, hiszen a multik már évtizedek óta felméréseket végeznek, hogy részletesebb képet kaphassanak annak tekintetében, hogy kik reagálnak jobban az üzenetekre. Persze a korszerű online marketing ennél sokrétűbb, és összetettebb megoldásokat, módszereket alkalmaz. 

 

Közvélemény-kutatás vs. A/B tesztelés

 

A közvélemény-kutatás egy lassabb és költségesebb megoldás, ezért leginkább közép -és nagyvállalatok alkalmazzák. A másik baj vele, hogy ugyebár véleményt mér, az A/B tesztelés viszont viselkedést, ezáltal mélyebb piacismeretet biztosít. 

 

A piac szempontjából beszélhetünk szegmentációról, a hirdetések, és a landing page-ek tekintetében viszont A/B tesztelésről. Ez esetben a hirdetés, vagy a landoló oldal két verziójának tesztelése zajlik. A közönség ugyanaz, és párhuzamosan futnak a tesztelendő variációk. 

 

Ez lehetőséget teremt az éles környezetben történő tesztelésre, objektív módon. Így megtudható, hogy melyik variáció teljesít jobban, hogy aztán a teljes célcsoporton alkalmazható legyen. 

 

Az A/B tesztelés módszere kiaknázható a hirdetési kreatívoknál, a landing oldalaknál, email kampányoknál egyaránt.

 

Az adatvezéreltség legfőbb előnye

 

Ez a módszertan lehetőséget nyújt arra, hogy a tények alapján végezzük az optimalizációt, ne pedig impulzusjellegű tevékenységekre fordítsuk az időt és energiát. Ehhez azonban adatok szükségesek. Egyedül így garantálhatók az egyre jobb eredmények. 

 

A tesztek megkezdése előtt fontos a konkrét stratégia összeállítása, a tesztelés menetével kapcsolatban, illetve annak tekintetében, hogy mit várunk tőle. Mindenképp olyan területet érdemes javítani, ahol a teszt által valóban a legmagasabb profit nyerhető. 

 

A legjobb út, ha igénybe vesszük egy profi ügynökség segítségét!

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55