Magyar startup 2022-es legek a Tőkeportál évindító eseményén
Január 12-én adták át az „Év Startup-befektetője”, az „Év Startupja”, az „Év Mentora” és az „Év Kampánygazdája” díjakat az A38 Hajón megrendezett ünnepélyes eseményen. Az est rendezője immár hagyományosan a Tőkeportál, az első hazai befektetéscélú közösségi finanszírozási platform szolgáltatója. Az esemény egyik apropója, hogy a társszervező Brancs – amely idén indult platformján termékcélú közösségi finanszírozási szolgáltatást nyújt – maga is elindította saját kampányát a Tőkeportálon, ami már az első napokban jó eredményeket hozott.
Az Év Startupjának három vállalkozást is jelöltek: a Munchot, a Diverzumot és a SEON-t. az érdeklődő közönségnek a Munch és a Diverzum részletesen is bemutatta eddigi eredményeit.
Az Év Befektetője címet is ketten nyerték el. A Cápák között Balogh Petyája már harmadszor lett díjazott; mellette szépszámú szavazatot kapott a Finnországból hazatért, rendkívül sikeres vállalkozást, a Tuxerát építő Szakacsits Szabolcs, aki idén már aktív angyalbefektetővé lépett elő és több közösségi finanszírozási kampányba fektetett be.
A mentorok megnövekedett szerepének köszönhetően három mentordíj került átadásra: Hild Imrének, aki egy évtizede támogatja a hazai startupok üzleti modell-keresését; Verő Barbarának, aki a humánfaktor, a csapat oldaláról közelíti meg a sikeresség kérdését; és Várdy Zoltánnak, aki ismeretterjesztő tevékenysége mellett aktívan a B2B startupok globális stratégiájának fejlesztését támogatja eredményesen.
Az Év Kampánygazdái a Brancs részéről a Birsbirtok, a közösségi ültetvény koncepciójának egyik úttörője lett, a Tőkeportáltól pedig az első komoly rekordot döntő kampány, a minőségi kisüzemi sörmárka, a Fehér Nyúl kapta a díjat. Díjat adott át még Varga Miklós, USA-beli piacralépést támogató, ott élő mentor, aki a Fishindát díjazta, amivel a külföldi terjeszkedését fogja támogatni.
Az eseményen a Brancson kívül nagy sikerrel pitcheltek még a futó kampányok alapítói, Szota Szabolcs, az autózást kényelmesebbé varázsló Cristo-alapítója, és Kovács Attila és Pásztor Viktor, a horgászok agyának tekintett Fishindától.
A díjakat – többek között az esemény fődíját, a Carassia pezsgőt – Fetter István, a CIB Kisvállalati üzletágvezetője, Kölkedi Krisztián, az Express Innovation Agency egyik vezetője, valamint a NEO Properties képviselője, Vágó László adták át.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év
- 500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak
- Magyar start-up lett második a 2022-es InnoStars Awards versenyen
- Befektető nélkül is lehet sikeres egy startup?
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Új startup a siker kapujában
- Külföldi piacszerzésben is segíti a hazai startupokat a Microsoft
- Százmilliós befektetést kaphat a RECASH
- Mi kell egy jó startup rendezvényhez?
- A hazai kreatív ipari startupok számára hirdet versenyt a Tech In The City
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.