A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig

forrás: Prím Online, 2023. január 23. 09:52

A Lenovo bejelentette, hogy 2050-re nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást (ÜHG) kíván elérni, amelyet az ENSZ Global Compact, a CDP és a World Wide Fund for Nature közötti partnerség, a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) is hitelesített és jóváhagyott – ezzel a Lenovo egyike a világon azon 139 vállalatnak, amelyeknek nettó nulla kibocsátási célját az SBTi hitelesítette. 

Az SBTi-vel való együttműködéssel és az SBTi Net-Zero szabványához való igazodással (a világon elsőként) a Lenovo tudományos, együttműködő és elszámoltatható megközelítést alkalmaz a kibocsátás csökkentésére. 

 

“Globális technológiai vezetőként a Lenovo már több mint egy évtizede elkötelezett a kibocsátás csökkentése mellett" – mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnöke. "Abban hiszünk, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelem során az együttműködés és az elszámoltathatóság a két kritikus elem, ami a közös sikerhez szükséges. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az éghajlati tudományok követése, méréseink szabványosítása, valamint céljaink és előrehaladásunk folyamatos visszaigazolása mellett." 

 

A célok összehangolása az SBTI-vel segít a vállalatokat elszámoltathatóvá tenni a kibocsátáscsökkentésükkel kapcsolatban. Az SBTi-hez való igazodás nélkül nehéz a célokat érvényesíteni vagy tudni, hogy a nettó nulla kibocsátási célt mikor éri el az adott vállalat. Ennek okai a következőek:

1) Szabványosítás: A SBTi az első olyan testület, amely szabványosítja, hogy mit jelent a nettó nulla, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fokra való korlátozására irányuló erőfeszítések függvényében.

2) Alkalmazhatóság: Az SBTi szabványa dinamikusan reagál a vállalatok közös erőfeszítéseire és a bolygó változó hőmérsékletére. 

3) Elszámoltathatóság: 2050 sokak számára távolinak tűnik, és sok vezető, aki ma ezeket a kötelezettségeket vállalja, 27 év múlva talán már nem lesz a pozíciójában. Az éghajlatváltozás csökkentésére irányuló célok külső szervhez való igazítása azonban elszámoltathatóságot és folyamatosságot biztosít.

 

"Az éghajlati tudomány azt mondja, hogy gyors és mélyreható kibocsátáscsökkentésre van szükségünk, ha el akarjuk érni a globális nettó nulla kibocsátást, és meg akarjuk előzni az éghajlatváltozás legkárosabb hatásait" – mondta Luiz Amaral, a Tudományos Célkitűzések Kezdeményezés vezérigazgatója. "A Lenovo nettó nullás célkitűzései megfelelnek az éghajlati válság sürgősségének, és egyértelmű példát mutatnak, amelyet versenytársainknak is követniük kell."

 

 

A Lenovo hosszú távú, 2050-ig szóló céljai egybeesnek a rövid távú, SBTi által hitelesített 2030-as kibocsátáscsökkentési céljaival, amelyek mindegyike az alábbiakban kerül ismertetésre:

 

Átfogó nettó-nulla cél

 

A Lenovo vállalja, hogy a 2049/2050-es pénzügyi évekre a teljes értékláncban eléri a nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást.

 

Közeli célok

 

A Lenovo vállalja, hogy a 2018/2019-es bázisévhez képest 50%-kal csökkenti az abszolút 1. és 2. hatókörű üvegházhatásúgáz-kibocsátást a 2029/2030-as pénzügyi évekre. A Lenovo vállalja továbbá, hogy ugyanezen időszakon belül 35%-kal csökkenti az értékesített termékek használatából származó, 3. hatókörbe tartozó üvegházhatásúgáz-kibocsátást az összehasonlítható termékek átlagában. A Lenovo vállalja, hogy ugyanezen időszakon belül a vásárolt árukból és szolgáltatásokból származó, 3. hatókörű üvegházhatásúgáz-kibocsátást millió USD bruttó nyereségenként 66,5%-kal csökkenti. A Lenovo vállalja továbbá, hogy ugyanezen időszakon belül 25%-kal csökkenti a szállított termék tonnakilométerenkénti szállításából és forgalmazásból származó 3. szintű üvegházhatásúgáz-kibocsátást.

 

 

Hosszú távú célok

 

A Lenovo vállalja, hogy a 2018/19-es bázisévhez képest a 2049/50-es pénzügyi évekre 90%-kal csökkenti az abszolút 1., 2. és 3. szintű üvegházhatásúgáz-kibocsátást.

 

A Lenovo a tudományos alapú kibocsátáscsökkentési megközelítés korai alkalmazója. 2020-ban megkapta a jóváhagyást a 2030-ra vonatkozó közeli kibocsátáscsökkentési célok eléréséhez, és segített az első ilyen jellegű Net-Zero szabvány tesztelésében.

 

"A nettó zéró elérésének sikere egy átlátható, tudományosan megalapozott és együttműködő kerettől függ, amely hosszú távon felelősségre vonja a szervezeteket. Az SBTi létrehozta ezt a keretet, és képessé teszi a vállalatokat a kibocsátáscsökkentés felgyorsítására" – nyilatkozta Carolina Milanesi, a The Heart of Tech, egy ESG-fókuszú tanácsadó cég alapítója.

 

A Lenovo kibocsátásainak csökkentésére irányuló elsődleges stratégiái közé tartozik a termékek környezeti hatásának csökkentése, az innováció kihasználása a gyártás fenntarthatóságának növelése érdekében, valamint a kibocsátások csökkentése a működés és az értéklánc egészében. Ezeket a stratégiákat a vállalat Journey to Net-Zero videósorozatában ismertette, amely bemutatja, hogy a Lenovo szakértői hogyan változtatják meg az üzleti folyamatokat a nettó nulla kibocsátási célok elérése érdekében. 

 

A Lenovo kibocsátásmérései szélesebb körben biztosítanak adatokat az éghajlatváltozás megértését és korlátozását célzó együttműködéshez, összhangban a Párizsi Egyezmény azon célkitűzésével, hogy a felmelegedés legfeljebb 1,5 Celsius-fokkal haladja meg az iparosodás előtti szintet. Világszerte több mint 4000 vállalat dolgozik azon, hogy kibocsátáscsökkentési céljait az SBTi tudományosan megalapozott módszertanához és hitelesítési folyamataihoz igazítsa.

 

A kibocsátáscsökkentés érdekében végzett munkája mellett a Lenovo bekerült a Gartner Top 25 Global Supply Chain, a Fortune World's Most Admired Companies (A világ legelismertebb vállalatai) listájára, valamint a CDP által az éghajlatváltozás és a vízbiztonság terén elismert vezető vállalatok közé. A Lenovo erőfeszítéseiről, amelyek célja egy intelligensebb, fenntarthatóbb jövő megteremtése mindenki számára, bővebben a vállalat 2021-22-es pénzügyi évre vonatkozó ESG jelentésében olvashat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei

Az idei év technológiai fókuszterületei között az AI, az üzleti intelligencia és az automatizálás kerülnek a középpontba, míg a legnagyobb kihívásokat a költség- és humánerőforrás-korlátok jelenthetik – áll a Protechtor CIO Navigátor felmérésében, amely 70+ magyar vállalati IT-vezető véleményét tükrözi. Az innováció iránti szándék világos, hiszen a cégek 56%-a már rendelkezik előre kidolgozott digitalizációs stratégiával, ami jelentős előrelépés. Ugyanakkor a piacon komoly eltérések tapasztalhatóak: míg a vezetők többsége optimistán tekint a 2025-ös évre, és 50%-uk a bővülő IT-büdzséből várja a fejlődést, addig ugyanennyien aggódnak a változatlan vagy csökkenő pénzügyi források és a fokozódó technológiai verseny hatásai miatt.

2025. február 18. 10:00

Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban

A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter tagjainak részvételével lezajlott Rijádban a magyar és szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok erősítését célzó üzleti fórum.

2025. február 17. 18:16

Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is

A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.

2025. február 17. 15:03

Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért

Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét. 

2025. február 17. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54