4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Az elektromos és a tölthető, úgynevezett plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát. Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak, amely 2050-ig nyújt kitekintést a gépjárművek regisztrációjára. A legfrissebb előrejelzések szerint az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait.
„Az elmúlt időszak pénzügyi és energetikai kihívásai ellenére is folytatódik az elektromos járművek forradalma, még ha várhatóan eltérő sebességgel terjednek el Nyugat- és Kelet-Európában. Ennek megfelelően a hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes minél előbb felkészülni a korszakváltásra, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. „A villanyautók kisebb szervízigénye miatt a kereskedők hosszabb távon alacsonyabb bevételekkel számolhatnak, ami az inflációval együtt tovább emelheti az új járművek árát. Emiatt a szektornak számos országban szüksége lehet állami támogatásra ahhoz, hogy megtartsák a lendületet vagy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését” – tette hozzá.
Európában a járműeladások már visszaesőben vannak. Az EY elemzése szerint az átállás is nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket. A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökken.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az elektromos autók fogyasztását is feltüntetik a benzinkutakon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- 2036-tól átveszik az uralmat az elektromos autók
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be
Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.
AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban
A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.
Maserati a Comói-tónál: ikonikus modellek a FuoriConcorso 2025-ön
Május 24–25-én a Maserati két ikonikus modelljét, a GT2 Stradale-t és az MCXtrema-t mutatja be a Comói-tó partján, a rangos FuoriConcorso rendezvényen. Ez az esemény, amelyet 2019 óta évente megrendeznek a Villa del Grumello és a Villa Sucota történelmi helyszínein, a luxusautók és a dizájn szerelmeseit vonzza.
Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart
A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.