A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
A Bridgestone EMIA már második egymást követő évben nyerte el a platina fokozatot az EcoVadis éves fenntarthatósági értékelésében. Az Európát, a Közel-Keletet, Afrikát és Indiát magába foglaló Bridgestone EMIA fenntarthatósági eredményeinek elismeréseként érdemelte ki a díjat, amellyel a vállalat megerősítette helyét a világ több mint 200 iparágának, közel 100 000 vállalata között a legjobb 1%-ban.
Az EcoVadis a világ egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb szervezete, ha az üzleti szféra fenntarthatósági minősítéseiről van szó. Globális szakértői csapata a vállalatokat egy 100 pontos skálán értékeli négy kulcsfontosságú területen: Környezetvédelem, Munka és emberi jogok, Etika és Fenntartható beszerzés.
Az EcoVadis 2015-ös legelső értékelése óta a Bridgestone EMIA a fenntartható üzleti gyakorlatok iránti folyamatos elkötelezettségének köszönhetően egyre magasabb minősítésekben részesült. A kezdeti top 12%-ból 2018-ban az első 4%-ba került át, míg 2021-ben és 2022-ben már az első 1%-ban szerepelt.
A Bridgestone a fenntarthatóság elkötelezett híve
A Munka és emberi jogok terén elért idei, jobb pontszám a Bridgestone globális emberi jogi irányelvének folyamatos alkalmazását bizonyítja. A vállalat az év során a központi beszállítói láncában és a különböző tevékenységei során egész évben átvilágítást végez, biztosítva azt, hogy ne csak megfeleljen a társadalmi elvárásoknak, hanem túl is szárnyalja azokat. A Fenntartható beszerzés kategóriájában a Bridgestone globális fenntartható beszerzési irányelvének folyamatos alkalmazása hozzájárul a fenntarthatóság előmozdításához a teljes ellátási láncban – mind a környezet, mind a közösségek javára, amelyekben működik. Míg a Környezetvédelem és Etika kategóriáiban a pontszámok nem változtak 2021-hez képest, a Bridgestone EMIA új bizonyítékokat és kezdeményezéseket prezentált, hogy bizonyítsa, továbbra is a kijelölt fenntarthatósági úton halad.
Koji Takagi, a Bridgestone EMIA igazgatótanácsi tagja és fenntarthatósági igazgatója szerint „az EcoVadis-tól a második egymást követő évben kapott legmagasabb minősítés alátámasztja a Bridgestone szilárd elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, és azt, hogy fenntartható megoldásokkal foglalkozó vállalatként továbbra is társadalmi és fogyasztói értéket nyújt. Különösen örülünk, hogy elismerést kaptunk a fenntarthatóság előmozdítására tett erőfeszítéseinkért, nemcsak a Bridgestone-on belül, hanem a teljes ellátási láncban. Ez a minősítés megerősíti a különböző kezdeményezéseink - köztük a Bridgestone E8 kötelezettségvállalás – pozitív hatását, és tovább bátorít minket az elkövetkező évekre vonatkozó terveink megvalósításában."
Kapcsolódó cikkek
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
- A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
- A Mercedes-Benz segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is
- Újabb szuperautóra gyárt gumiabroncsot a Bridgestone
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- A Samsung bemutatja a fenntartható háztartások új lehetőségeit
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- Energiafüggőség és fenntarthatóság: nemzetközi esszéversenyt nyert a Széchenyi István Egyetem hallgatója
- A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.