Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Túllépte a jogszerű termékmegjelenítés kereteit az ATV Napló című műsorszámának november 13-i adásában egy magánklinika szolgáltatásairól készült riport, állapította meg egy bejelentés nyomán indított vizsgálat alapján a Médiatanács. A műsorban reklámszerű eszközökkel hívták fel a figyelmet egy magánklinika szolgáltatásaira, ezzel pedig megsértették a termékmegjelenítés azon szabályát, mely szerint az nem szólíthat fel direkt módon egy áru megvásárlására vagy egy szolgáltatás igénybevételére. A testület a fentiek miatt 250 ezer forint bírságot rótt a csatorna szolgáltatójára.
A helyi vételkörzetű kereskedelmi rádiók hatósági ellenőrzése során tárt fel több jogsértést is a Médiatanács a karcagi Aktív Rádió 93,8 és a szolnoki Aktív Rádió tavaly július 4-i adásnapján sugárzott műsoraiban. A testület megállapította: az adott napon nem teljesült a karcagi rádió műsorában a magyar zene, a szolnoki esetében pedig a közszolgálati és a helyi közéleti műsorszámok arányára tett szerződéses vállalás. A fentiek miatt a Médiatanács a szolgáltatóra és annak vezető tisztségviselőjére is bírságot szabott ki.
Ezen felül a szolnoki rádió helyi étkezdék aznapi menüjét ismertető műsorszámaiban elhangzottak burkolt kereskedelmi közleménynek minősülnek, ezért a Médiatanács figyelmeztetésben részesítette a médiaszolgáltatót.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
- Aggályos internetes reklámokra hívja fel a figyelmet az NMHH
- Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tudnivalók a One 2025-ös díjkorrekciójáról
A One márkanév alatt működő, ugyanakkor jogilag még különálló szolgáltatók – One Magyarország Zrt., DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. és AH Média Kereskedelmi Zrt. – esetében a 2025-ös díjkorrekció mértéke azonos és az alábbiakban részletezettek szerint érvényes.
Új kihívások és ajándékok várnak a BME Állásbörzéjén!
Az ország legnagyobb és legrégebbi állásbörzéje, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) rendezvényén idén március 11-12-én debütál a Job Tinder. Ez az új eszköz segít a diplomás vagy diplomát szerző mérnököknek megtalálni a számukra legmegfelelőbb munkahelyet.
Klímavédelmi kompetenciáját demonstrálja a Hyundai
A Hyundai Construction Equipment a legjobb három jelölt közé került a Bauma 2025 Innovation Awards Klímavédelem kategóriában.
Huawei Mate XT: Ilyen okostelefon még nem volt!
A Huawei számos új terméket mutatott be malajziai innovatív bemutatóján, ahol a HUAWEI Mate XT, a világ első háromba hajtható okostelefonja is debütált, amely kategóriájában a legvékonyabb és legnagyobb kijelzővel rendelkezik. A gyártó három új okoseszközt is bemutatott, köztük első fül köré akasztható fülhallgatóját, a HUAWEI FreeArc-ot, a HUAWEI MatePad Pro 13.2” tabletet és a HUAWEI Band 10 okoskarkötőt.
Magyar egyetem a világ élvonalában
Idén egy magyar egyetem is bekerült a Quacquarelli Symonds (QS) nemzetközi felsőoktatási minősítő szervezet 2025-ös rangsoraiba, mely a nemzetközi kereskedelmi oktatást értékeli. A Budapesti Corvinus Egyetem executive MBA-képzése, amely közép- és felsővezetőknek szól, a világ 20. helyén debütált, és a régió vezető intézményeként szerepel a listán. A Corvinus ezen kívül a terület egyik legkiemelkedőbb mesterképző intézményeként is elismerésben részesült.