A Xiaomi köszönti a technológia területén dolgozó nőket

forrás: Prím Online, 2023. március 8. 15:58

Nemzetközi nőnap alkalmából a Xiaomi International közzétette Women in Tech című videóját, amelyben három, a Xiaomi életében kulcsszerepet betöltő hölgyet ismerhet meg a szélesebb közönség. A filmmel a Xiaomi célja, hogy innovációra és kapcsolatok teremtésére inspiráljon a világ minden táján, valamint, hogy megünnepeljék azokat a kiemelkedő tehetségeket, akik fontos szerepet játszottak az iparág alakításában. A Xiaomi üzenete a technológiával foglalkozók számára: „találj rá arra, amit szenvedéllyel tudsz űzni, higgy önmagadban és mindig keresd a számodra legmegfelelőbb megoldást!” 

 

Úttörő vízió

 

A példaképek erős motivációt adnak a természettudományokkal és matematikával foglalkozóknak, illetve a mérnöki területen dolgozóknak, akárcsak a technológia világában. Yi Yan, a Xiaomi sanghaji regionális központjának vezérigazgatója szerint fontos, hogy a technológiai fejlődésben nincs „plafon”, az innovációk mindenkit egy jobb élethez segítenek hozzá, ezért fontos a „határok” lebontása.

 

„Ez a küldetés arra késztet bennünket, hogy közösen dolgozzunk egy jobb világ megteremtésén. A befogadó szemlélet segíti a technológiai sokszínűséget, és ez az a szellemiség, ami a Xiaomi vezetési filozófiájának szerves része. A Xiaomi nyílt és átlátható szervezeti felépítése a nőknek is lehetőséget biztosít arra, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból a társaikkal való együttműködés során” – mondja Yi Yan. 

 

Arra a kérdésre, hogy mi jelenti a kedvező feltételeket a nők számára a technológiai iparágban, Yi Yan rámutatott: nélkülözhetetlen a támogató környezetet a karrier minden szakaszában, ez szükséges ugyanis a kreativitás kibontakozásához és egyszersmind ösztönzi a szakmai fejlődést is. „Az együttműködés és a bajtársiasság a Xiaomi vezetési filozófiájának szerves része, hiszen ez mindenki számára előnyös tanulási környezetet teremt”.

 

 

Hajthatatlan kreativitás 

 

Progresszív, dinamikus és támogató környezetet biztosítani minden munkatársa számára – ez a Xiaomi elkötelezettsége, a közös vízióján túlmenően. Chen Lu ökoszisztémákért felelős igazgató a videóban arra hívja fel a figyelmet, hogy a Xiaomi vállalati kultúrája a szervezet sokszínűségének és tehetségeinek együttes sikere. „A Xiaomi vonzza a szakma csúcstehetségeit, ezért engem is mindig sokszínű gondolkodás vesz körül. Ez a közeg segít abban, hogy a problémákat különböző aspektusokból vizsgáljam. A Xiaomi mérnökei olyan szemszögekből közelítenek meg egy-egy feladatot, amelyeket korábban nem vettem figyelembe” – mondja Chen Lu, aki saját szakterületén, technikai csomagolástervezőként is bármikor ihletet merít az őt körülvevő gondolatok sokszínűségéből. 

 

Mindezek mellett egy másik progresszív gondolatot is sugároz a Xiaomi: a kreatív  technológiák előtt létező korlátok áttörését. Chen Lu e szemlélet fontosságáról épp a csomagolástervezés terén szerzett tapasztalatokat: „Mielőtt csatlakoztam volna a Xiaomihoz, igen korlátozott elképzeléseim voltak a kreativitásról. Mindaddig azt gondoltam, a kreativitás legfeljebb új vizuális élmények létrehozásáról szól. A Xiaominál megtanultam, hogy a kreativitás legfőbb célja a gyakorlati problémák megoldása, új élmények megalkotása és az, hogy olyan dolgokat tervezzünk, amelyek mindennapi életünket jobbá teszik”.

 

A siker katalizátorának lenni

 

A technológia területén mind nagyobb szükség van a befogadó és átformáló gondolkodásmódra, és épp ez az, amiben a nők kitartása és szenvedélye csodálatra méltó – hangsúlyozza Abi Go, a Xiaomi International szóvivője.

 

„Felnőttként azzal szembesültem, hogy a nőket nem tekintik partnernek a technológia területén. Miközben sok nő kifejezetten technológiai beállítottságú, szenvedélyesen viszonyulnak a kütyükhöz vagy más, az életüket, munkájukat segítő eszközökhöz, szolgáltatásokhoz. A világ e területen is tele van tehetséges nőkkel” – idézi fel tapasztalatait Abi.

 

Vezető iparági szereplőként a Xiaomi sok fiatal tehetség számára nyújt fejlődési lehetőséget és platformot, a vállalat sikere szempontjából pedig meghatározó, hogy működése holisztikus és befogadó legyen. Ez a gyakorlatban erős empátiát és mások nézőpontjának megértését jelenti. Abi ezt a koncepciót kulcsfontosságúnak tartja, különösen a termékfejlesztési szakaszban. „Folyamatosan kommunikálunk, vitatkozunk, megbeszélünk, és felhasználói szemszögből adunk visszajelzést, ezáltal együtt fejlesztjük a termékeket. Ami pedig a marketinget illeti, a technológiai szakzsargont átvesszük, és a felhasználók számára könnyen érthető nyelvre fordítjuk” – mutat rá Abi Go.

Kulcsszavak: nőnap Xiaomi

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30