Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

forrás: Prím Online, 2023. március 21. 09:59

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.

Az Alza internetes áruház az AlzaBoxok révén bővíti ügyfélszolgálati tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában is. Az Alza több újítást is bevezetett csomagautomatáira vonatkozóan a közelmúltban, így a hangutasításos vezérlést, illetve nemrégiben azt is lehetővé tette, hogy az ügyfelek más szolgáltatóknál leadott rendeléseiket is az Alzaboxokban vegyék át. Mostantól pedig a vevők a megvásárolt áruk visszaküldését, valamint reklamációját is intézhetik a csomagautomatákon keresztül. Az Alza tesztüzemben először tavaly nyáron Csehországban indította el ezt a szolgáltatást, amely azonnal nagy népszerűségre tett szert a vásárlók körében. Hathónapos működése alatt mintegy 70 ezer ügyfél vette igénybe, és az AlzaBoxokon keresztül leadott reklamációk és visszaküldések ma már a Cseh Köztársaságban a befogadott esetek 23%-át teszik ki. 

 

„Az elmúlt három évben sikerült jelentősen leegyszerűsítenünk és lerövidítenünk a reklamáció és az áruvisszaküldés folyamatát. Például a reklamációk több mint felét az átvételt követően azonnal rendezzük az áru kicserélésével vagy a pénz visszatérítésével. Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldés egy újabb lépés, amely közelebb visz bennünket ahhoz a célunkhoz, hogy a vásárlást a lehető legkényelmesebbé tegyük, és vevőszolgálatunk könnyen elérhető és magas színvonalú szolgáltatást nyújtson ügyfeleinknek. Úgy gondoljuk, hogy a cseh vásárlókhoz hasonlóan a magyar ügyfelek is szeretni fogják ezt az újdonságot” – mondja Lukáš Janeček, az Alza.cz reklamációs osztályának igazgatója.

 

 

A visszaküldési folyamat rendkívül egyszerű, a szolgáltatás pedig teljesen ingyenes. A vásárló bejelentkezik a fiókjába az Alza.hu oldalán, kiválasztja az adott terméket, valamint azt, hogy azt vissza szeretné küldeni vagy reklamációt kíván érvényesíteni, és megkapja az ügy azonosítószámát. A visszajuttatás módjaként az AlzaBoxot kell választani. Ezután vagy kinyomtatja és ráragasztja a címkét a csomagra, vagy egyszerűen csak jól láthatóan ráírja a csomagra az ügy azonosítószámát. Végül bármelyik AlzaBoxnál beszkenneli a címkét vagy a képernyőn a billentyűzet használatával írja be az azonosítószámot. Ekkor kinyílik egy üres rekesz ajtaja, ide kell behelyezni a csomagot. Az ajtó bezárása után az ügyfél értesítést kap arról, hogy a csomagot regisztrálták, és Alza fiókjában a „Reklamációk és visszaküldések” részben nyomon követheti az ügy státuszát.

 

Az AlzaBoxokon keresztüli visszaküldésre azon, az Alzánál vásárolt áruk esetében van lehetőség, amelyek kézbesítése is lehetséges AlzaBoxokon keresztül. A nagyméretű készülékeket személyesen vagy futárral kell az üzletekbe visszajuttatni. A tervek szerint a jövőben az Alza olyan harmadik felek számára is kiterjeszti ezt a szolgáltatást, akik már kézbesítenek az AlzaBoxokon keresztül. 

 

A megrendelések kényelmes kiszállításának fontossága a pandémia kezdete óta egyre nagyobb jelentőséggel bír, és a magyarországi vásárlók több mint 50%-a választja már az AlzaBoxot a megrendeléseihez. „Nagy lehetőséget látunk az ügyfélélmény javítása terén, és nemcsak az érintésmentesség miatt, hanem különösen azért, mert az AlzaBoxok éjjel-nappal, a nap bármely szakában rendelkezésre állnak. Ehhez hozzájárul az is, hogy az automatákat ügyfeleink otthonához vagy a forgalmas útvonalakhoz közel helyezzük el, hogy azok a lehető legkönnyebben elérhetőek legyenek" – mondja Peter Šupák, az Alza.cz expanziós és létesítményekért felelős igazgatója, hozzátéve, hogy a hálózat jelenleg három országban több mint 2000 helyen üzemeltet AlzaBoxot – Magyarországon közel 200, Szlovákiában több mint 560, Csehországban pedig 1300 ponton. 

Kulcsszavak: webáruház AlzaBox Alza

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagyot lépett előre fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric

A Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás közel háromnegyedénél már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot a harmadik negyedévben – derül ki a vállalat fenntarthatósági programjának eredményeiről kiadott legújabb jelentésből. Szeptember végére meghaladta az 50 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak tiszta és megbízható elektromos áramhoz világszerte, ezzel már most teljesült a jövő évre kitűzött cél. 

2024. november 15. 14:59

Gyakornoki lehetőségek és álláshelyek várták a hallgatókat a Széchenyi-egyetem Állásbörzéjén

A győri Széchenyi István Egyetem novemberi Állásbörzéjén közvetlenül találkozhattak a hallgatók és a térség gazdasági életének meghatározó szereplői. A résztvevők nemcsak az állásajánlatokat ismerhették meg, de a hallgatói csapatokhoz való csatlakozás lehetőségét, sőt a jelentkezés és a felvételi interjúk fortélyait is.

2024. november 15. 10:16

Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként. 

2024. november 14. 21:20

Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?

Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül. 

2024. november 14. 18:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06