AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.
Egyre nagyobb a nagyvállalatokra nehezedő nyomás a befektetők, a szabályozók, a fogyasztók és a belső érdekeltek részéről, hogy ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzzenek ki, és jelentősen csökkentsék szén-dioxid-kibocsátásukat. A Deloitte 2023. évi CxO felmérésében a megkérdezett felsővezetők 75%-a mondta azt, hogy szervezetük az elmúlt évben növelte fenntarthatósági beruházásait. A stratégiáról cselekvésre való áttérés azonban nem könnyű, amit a kutatás is alátámaszt. A szervezetek több mint egyharmada nem tudta maradéktalanul végrehajtani a fenntarthatósági vállalásait.
Az egyik legfőbb nehézség, amivel a vállalatok szembesülnek, az a nettó zéró célok megvalósításához szükséges adatmennyiség. A szén-dioxid-kibocsátás mérséklésének egyik alapfeltétele, hogy a cégek közel valós idejű adatokkal rendelkezzenek értékláncuk és tevékenységeik teljesítményéről, különösen azon folyamatok esetében, melyek kritikusak az üvegházhatású gázok visszaszorítása szempontjából.
„Kihívást jelenthet továbbá a célnak megfelelő technológiák kiválasztása és bevezetése, amelyek támogatni tudják a dekarbonizáció felé tett konkrét lépéseket. Az AI megoldások pedig már elérhetőek ezen a területen is. A Deloitte saját fejlesztésű GreenLight Solution dekarbonizációs szoftvere például egy olyan SaaS-alapú felhőmegoldás, amely mesterséges intelligencia segítségével elemzi az adatokat, ezáltal segíti a folyamatokat a stratégai tervezéstől a megvalósításon át a visszakövetésig” – mondta Szücs Réka, a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és Klímaváltozási tanácsadó csapatának vezetője.
A platform fejlett adatautomatizálási és -átalakítási képességgel rendelkezik, és a technológiai vállalatok ökoszisztémáját kihasználva könnyen integrálható a meglévő vállalati rendszerbe. Képes felmérni a fenntarthatósági beruházások potenciális pénzügyi hatásait, és hozzáférést biztosít 70 ország 16 000 globális hitel- és ösztönzőközpontjának forrásaihoz. Az algoritmus segít a szervezeteknek, hogy meghatározzák a projektek optimális sorrendjét a dekarbonizáció érdekében úgy, hogy közben az üzleti célokat is szem előtt tartják.
„A GreenLight Solution segítségével a vezetők világos képet kaphatnak a nettó zéró céljaik eléréséhez vezető útjuk aktuális helyzetéről, betekintést nyerhetnek a befektetési döntések meghozatalához szükséges információkba, így végül valódi előrelépést tehetnek fenntarthatósági céljaik megvalósítása felé" – tette hozzá a szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- Felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntartható működés iránti elkötelezettség
- Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- ChatGPT mint fegyver? Az ESET szerint elhárulnak a nyelvi akadályok a csalók elől, de azért marad 10 árulkodó jel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.