Álláshirdetéstől nyugdíjig
Nem így akkor, ha a HR rendszer egy, már működő, naprakész adatokat tartalmazó bérügyviteli (bérszámfejtő) rendszerre épül, amelyből automatikusan kerülnek át az adatok a HR-programba, biztosítva a HR-rendszer adatszükségletének 98%-át. Persze ehhez szükség van egy minden igényt kielégítő bérszámfejtő rendszerre, mondjuk egy olyanra, mint a Nexon BERENC nevű programja, amellyel több millió dolgozó munkabérét számfejtik évek óta az ország minden szegletében.
Az 1989-ben alapított Nexon Kft. saját fejlesztésű ügyviteli szoftverek készítésére, elsősorban a bérügyvitel számítógépesítésére szakosodott.
A szakosodás eredményeként ügyfeleiknek a sajátos magyarországi igényeknek megfelelő, a gyorsan változó jogszabályokat azonnal követő, minden vállalatirányítási rendszerbe jól integrálható bérügyviteli megoldást kínálnak. Ezen a területen az elmúlt tíz évben piacvezetővé váltak, és évről évre dinamikusan nő a termékeiket és szolgáltatásaikat igénylő ügyfelek száma. Egy ilyen állítást persze illik számokkal is alátámasztani, nos, csak a 2000. évben több mint 300 új partnernél telepítettek programokat. A BERENC bérszámfejtő szoftver vállalatok, közintézmények, gazdasági társaságok bér- és táppénzszámfejtési, bérfeladási, személyijövedelemadó-elszámolási, személyzeti és munkaügyi tevékenységének gyors és hatékony gépi feldolgozását teszi lehetővé. Önállóan is, de egységes ügyviteli rendszerek részeként, tetszőleges számú gazdasági egységre és alkalmazottra üzemeltethető. A Nexon programjainak hibátlan működésére korlátlan idejű garanciát vállal, a jogszabályi változásokat azonnal követik, így minden ügyfelük mindig a hatályos jogszabályoknak megfelelő változattal dolgozik. Felhasználóik részére munkaidőben állandó ügyfélszolgálatot biztosítanak.
A BERENC beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszer intelligens eszközökből modulárisan építhető fel, alkalmas a dolgozók beléptetésére, az egyes épületek, szintek közötti mozgások figyelésére (esetleg megakadályozására), a benn tartózkodó munkatársak munkaidőadatainak lekérdezésére egyénenként, szervezeti egységenként, valamint a munkaidőadatok nyilvántartására és feldolgozására. A rendszer képes a feldolgozott munkaidőadatokat a BERENC bérmodul számára további feldolgozás céljából átadni. A BERENC beléptető rendszert a néhány főt foglalkoztató kisvállalkozásoktól kezdődően a több ezer fős, sok telephellyel rendelkező nagyvállalatokig egyaránt jól tudják használni, könnyebbé és hatékonyabbá válik általa a bérek elszámolása. A rugalmasság titka a rendszer moduláris felépítése, amely program- és eszközszinten egyaránt érvényesül. Ez teszi lehetővé, hogy alacsony költségszintről indulva tetszés szerinti nagyságú és szolgáltatásaiban is szintezett rendszereket lehet felépíteni ugyanazon eszközökből.
Ha erre a két, saját fejlesztésű Nexon-programra épülve vezeti be egy cég a humánerőforrás-kezelő a szakzsargonban csak HR-ként aposztrofált informatikai rendszerét, sokkal rövidebb idő alatt jut működő megoldáshoz, mint az, aki nem ezt az utat választja állítja Ocskay Szilárd. Természetesen erre a területre is van ajánlatuk, a Best!HR nevű rendszer, amely azért kivételes a Nexon palettáján, mert nem az ő fejlesztésük, csupán honosították a rendszert. A csupán azért került idézőjelbe, mert jóval többről van szó, mint a program magyarításáról, a honosítás folyamatos és kreatív fejlesztőmunka, melynek során a Best!HR-t integrálják a BERENC bér- és beléptető rendszerrel.
A Best!HR Software az amerikai Best! Software és a német HR Software fúziójának termékeként keletkezett 1998-ban. A nemzeti piacukon már eredendően vezető cégek termékei az emberierőforrás-gazdálkodás egész területét lefedő, modulárisan felépülő rendszert képeznek. A szoftvert több mint 40 000 cég alkalmazza világszerte, flexibilitásának és egyéb előnyeinek köszönhetően az USA-ban, Németországban, Ausztriában és Svájcban piacvezető pozíciót foglal el. A Best!HR Software-programok a Microsoft Office köré épülnek, teljes mértékben kompatibilisek az MS Office elemeivel, az adatok közvetlenül adhatók át az egyes alkalmazásokba, és az MS Back Office biztosítja a Best!HR Software Microsoft-kompatibilis futtatását és adatbázis-kezelését.
A három termék mellett, amellyel komplett humán informatikai megoldást kínál a Nexon, a cég tevékenységének negyedik lábát, ahogyan Ocskay Szilárd fogalmaz, egy szolgáltatás adja. Bérszámfejtési outsourcing szolgáltatásuk lényege, hogy cégek, intézmények bérszámfejtéssel kapcsolatos problémáit teljes egészében átvállalják, így a Nexon biztosítja a bérügyviteli feladatok hosszú távú ellátásához szükséges összes feltételt, a magasan képzett szakembereket, a szükséges számítógépeket és a bérszámfejtő programot, a kellékeket, a papírt, a postaköltséget. A szolgáltatást a többi tevékenységtől teljesen elkülönítve, a legmagasabb adatvédelmi és titkossági követelményeket kielégítően végezik. A számfejtéshez szükséges információkat a kijelölt munkatársak, valamint az általuk díjtalanul biztosított legkorszerűbb, valós idejű számítógépes kapcsolat segítségével kapják és adják. Ez a kapcsolat azt is lehetővé teszi a partnerek számára, hogy a saját szempontjaik szerinti kimutatásokat azonnal megkaphassák.
A szolgáltatás is fejlődő terület a Nexon tevékenységében, a tavalyi év itt is jelentős előrelépést hozott, számszerűen 50%-os növekedést, ami öt új vidéki irodában és a tavalyelőtti létszámhoz képest kétszer annyi munkatársban ölt testet. A növekedés szükségszerű velejárója, hogy a Nexon kinőtte jól megszokott belvárosi telephelyét, s nemsokára szépen felújított saját székházba költözik.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése
- IV. SZÁMADÓ Nap: A menedzsment támogatása információval és informatikával