30 évnél és félezer önkiszolgáló kasszánál jár a Laurel
Éppen 30 évvel ezelőtt, 1993 áprilisának elején alapították a vezető hazai retail-IT vállalatot, a Laurel Számítástechnikai Kft.-t. Az évek során számos úttörő megoldással is jelentkező cég egy másik mérföldkőhöz is elért: az első teljesen magyar fejlesztésű önkiszolgáló kasszájukból immár 500-at üzemeltek be, hazánk mellett több külföldi országban is.
A kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalat annak idején 14 fővel indult, ez a létszám pedig mára mintegy tízszeresére nőtt. A cég a kezdetektől élen járt a boltok világát érintő, új nemzetközi vívmányok gyors meghonosításában, a hangsúly pedig az évek során egyre inkább az eleve a magyar piacra szabott, saját fejlesztésekre helyeződött át.
A Laurelnek 2013-ban Magyarországon elsőként sikerült engedéllyel rendelkező online pénztárgépet alkotnia, de ők hoztak létre Európában elsőként jól működő e-útdíj-fizetési rendszert is. Saját fejlesztésű kasszarendszerüket (Laura) mára mintegy 6000 ponton használják, az utóbbi években pedig önkiszolgáló kasszáikkal vívtak ki hírnevet maguknak. Utóbbi eszközeik száma az elmúlt egy évben nagyjából a duplájára nőtt, így mára 11 különböző boltláncban és 7 országban összesen 500 db üzemel.
Ennek is köszönhetően a vállalat 2022-ben mintegy 3,77 milliárd forintos árbevételt produkált, ami 31%-os növekedést jelent az előző esztendőhöz képest. „Az eredményeinken kívül arra is büszkék lehetünk, hogy a különböző megoldásainkkal mostanra 9 országban vagyunk jelen. Magyar cégként a nemzetközi piacon is versenyképes fejlesztéseink vannak, és a globális retailszektor nagynevű szereplői révén visszük hazánk jó hírét a világban” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel alapító-tulajdonosa.
A cégnél úgy tartják, a sikeres 3 évtized kulcsa, hogy az ágazat és a világ változásaira mindig gyorsan tudtak reagálni. Ennek megfelelően, ahogy azt Bessenyei Attila ügyvezető elárulta, most a talán legtöbbeket foglalkoztató mesterséges intelligencia került náluk fókuszba: „Egyre világosabb, hogy ez a technológia rövid időn belül nagyobb mértékben alakíthatja, rendezheti át a kiskereskedelmet, mint a fennállásunk 30 éve során bármi. Már évek óta foglalkozunk ezzel, folyamatosan építjük be a rendszereinkbe a mesterséges intelligenciát, és a következő, már küszöbön álló nagy innovációink egy része is ehhez a területhez kapcsolódik.”
Kapcsolódó cikkek
- Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
- Összeolvadnak az adesso magyarországi egységei
- Új üzleti stratégiai vezető a CETIN Csoportnál
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Magyar cég innovációiért rajong a világ
- A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Kutatás-fejlesztési leányvállalatot alapított az LG Vietnámban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új kihívások és ajándékok várnak a BME Állásbörzéjén!
Az ország legnagyobb és legrégebbi állásbörzéje, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) rendezvényén idén március 11-12-én debütál a Job Tinder. Ez az új eszköz segít a diplomás vagy diplomát szerző mérnököknek megtalálni a számukra legmegfelelőbb munkahelyet.
A lámpák lekapcsolása már nem elég az energia-megtakarításhoz
A Schneider Electric nemzetközi kutatása szerint jelentős különbség van az ingatlantulajdonosok energiafelhasználással kapcsolatos elvárásai és a tényleges cselekedeteik között. A felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint 80%-a fontosnak tartja az energiahatékonyságot, ugyanakkor sokak számára továbbra is a lámpák lekapcsolása jelenti a legfőbb energiamegtakarítási intézkedést.
Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei
Az idei év technológiai fókuszterületei között az AI, az üzleti intelligencia és az automatizálás kerülnek a középpontba, míg a legnagyobb kihívásokat a költség- és humánerőforrás-korlátok jelenthetik – áll a Protechtor CIO Navigátor felmérésében, amely 70+ magyar vállalati IT-vezető véleményét tükrözi. Az innováció iránti szándék világos, hiszen a cégek 56%-a már rendelkezik előre kidolgozott digitalizációs stratégiával, ami jelentős előrelépés. Ugyanakkor a piacon komoly eltérések tapasztalhatóak: míg a vezetők többsége optimistán tekint a 2025-ös évre, és 50%-uk a bővülő IT-büdzséből várja a fejlődést, addig ugyanennyien aggódnak a változatlan vagy csökkenő pénzügyi források és a fokozódó technológiai verseny hatásai miatt.