A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
A GLAMI.group, Európa egyik vezető divataggregátor oldala új AI-megoldást vezetett be a webáruházak termékkínálatának katalogizálásához. A ChatGPT által is alkalmazott technológia több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya.
Az Európa 14 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) új AI-megoldást vezetett be. A Language Agnostic Merlin (LAM) még hatékonyabbá teszi a szabadalmaztatott neurális hálózati modellen alapuló online rendszert, amely havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan. A személyre szabott házon belüli architektúra több mint 130 termékjellemző (rövid ujj, V-nyak, virágminta, stb) felismerésére alkalmas, valamint a nyelvfüggetlen működésének köszönhetően egyidejűleg alkalmazható a különböző piacokon.
A GLAMI mesterséges intelligencia által vezérelt osztályozási rendszere több mint 4300 európai webáruház több millió termékét kategorizálja és teszi kereshetővé. A kínálat havonta átlagosan 10%-a változik, amivel manuálisan lépést tartani lehetetlen, ezért a vállalat a legmodernebb automatizált hálózati architektúrákat alkalmazza. A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a termékinformációk vizuális és szöveges gyors és hatékony felismerése. A LAM, a GLAMI testre szabott házon belüli architektúrája a Transformer nevű megoldást használja a termék jellemzőinek azonosítására, ugyanazt a technológiát, mint a ChatGPT a természetes nyelvi feldolgozáshoz és a képek értelmezéséhez.
“A GLAMI platformok küldetése, hogy felhasználóink számára megkönnyítse a divat felfedezését és a vásárlást azáltal, hogy a felhasználó számára az egyéni ízlésüknek megfelelő személyre szabott választékot jelenít meg. A releváns termékek bemutatása természetesen kölcsönösen előnyös a felhasználók és a kereskedők számára is. Rendszerünk körülbelül 125 millió ajánlást generál havonta és így a GLAMI minden látogató számára személyre szabott élményt nyújt” – mondta el Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.
A személyre szabott ajánlórendszer alapja a hasonló termékek megtalálása a katalógusban, amelyre a GLAMI saját, ún. Deep Item Categorization modellt fejlesztett ki. A rendszer naponta körülbelül 3 millió kérést tud kezelni, és 17 millió tétel között keres hasonló elemekre. Az ajánlások alapulhatnak az egyes elemek vizuális vagy szöveges hasonlóságán, vagy a korábbi felhasználói interakció eredményein. Az ajánlórendszer működését nap mint nap felülvizsgálják, hogy képes legyen követni a divattrendeket.
„A GLAMI-nál 2015 óta használjuk a gépi tanulási technológiát, hogy felhasználóink számára a lehető legjobb keresési élményt nyújtsuk. A mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, így további fejlett funkciók megjelenésére számíthatunk, amelyek még hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik az online vásárlás élményét. A GLAMI ezeket a feltörekvő technológiákat a partnerei számára is hozzáférhetővé teszi, így segítve azokat, hogy a piac élvonalába kerülhessenek” – kommentálta Václav Košař, Merlin vezető, a GLAMI Group Machine Learning mérnöke.
A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. Például egy 2022-es brit gépi tanulási konferencián a csapat közzétette a GLAMI katalógus egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a közösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.
Az AI-technológiák ipari alkalmazásai, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, megértik a felhasználói preferenciákat, legyen szó stílusról, funkcionalitásról, vagy méretről. Ahogy a mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, a GLAMI még fejlettebb funkciókat fog alkalmazni, hogy még hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a divatcikkek felfedezését és vásárlását a felhasználók és a partnerek számára. Azok a vállalatok, amelyek alkalmazzák ezeket a feltörekvő technológiákat, a piac élvonalába kerülnek, átalakítva vásárlásainkat és az e-kereskedelmi platformokkal való interakcióinkat.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
- Már van olyan magyar webshop, ahol MI készíti a termékleírásokat
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.
Karácsony a virtuális térben
A mesterséges intelligencia része a mindennapoknak, legyen szó munkavégzésről, oktatásról, tudományos kutatásokról, vagy éppen a karácsonyról. Az ünnepet is képes tökéletesen reprodukálni a technológia, általa olyan hangulatot, enteriőrt lehet előállítani, amire mindenki vágyik.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric
Az eddigi 7 ezerről 12 ezer négyzetméterre növelte előregyártott adatközponti rendszereket készítő barcelonai üzeme méretét a Schneider Electric. Az Omdia elemzése szerint az előregyártott moduláris adatközpont-rendszerek globális forgalma 2027-ben elérheti a 8,6 milliárd dollárt.