Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
A prágai központú Shoptet 2021 közepén kezdte el magyarországi működését. Saját fizetési kapuja, a Shoptet Pay most debütált hazánkban. Egyszerű fizetési folyamatot tesz lehetővé az online kereskedőknek. Minimálisra szűkítették benne a vásárlás befejezéséhez szükséges kattintások számát, mindez jótékony hatással van a konverzióra. A régióban már több mint 6000 vállalkozás használja, a kifizetések 99%-a hibamentes.
Közép-Európa piacvezető webáruház üzemeltető rendszere, a prágai központú Shoptet 2022 elején indította el saját fizetési kapuját, a Shoptet Payt a cseh és a szlovák piacon. Már több mint 6000 kereskedő használja. 2023 tavaszától a magyarországi Shoptet webáruházak adminisztrációs felületén is automatikusan megjelenik a fizetési kapu, amelyet a webshop tulajdonos aktiválhat.
A Shoptet Pay a rendszerén futó webáruházaknak lehetővé teszi azt, hogy online vásárlóik egyszerűen, harmadik szereplő hozzákapcsolása nélkül bankkártyával, Google Pay-jel vagy Apple Pay-jel fizessenek. Használatával a vásárló nem hagyja el az oldalt, hanem a webshopon marad a bankkártyás fizetés közben is. A vásárlás befejezéséhez szükséges kattintások száma minimális, ami a konverzióra is jótékony hatással van. A kifizetések 99%-a hibamentes. A Shoptet Pay megfelel az európai PSD2 szabályozás szigorú előírásainak, valamint a PCI DSS tanúsításnak. A bankkártyák elfogadásához a holland Adyen fizetési szolgáltót használja, amely világszerte megbízhatóan működik 15 éve.
„Kieshet a versenyből az az e-kereskedő, aki nem teszi lehetővé az online kártyás fizetés lehetőségét” – mondta el a fizetési kapu hazai bevezetése kapcsán Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője. „Egyrészt megbízhatóbbnak tűnik az a webshop, amelyik lehetővé teszi az azonnali kártyás fizetést, másrészt pedig magasabb konverziót lehet elérni, ha a vásárló az adott webshopon marad a fizetés közben.”
A fizetési kapu egy gombnyomással bekapcsolható a webáruház motorba, és az ingyenes aktiválást követően 24 órán belül már fogadni is lehet a fizetéseket. A webáruház tulajdonosa döntheti el, hogy milyen rendszerességgel szeretné megkapni eladott termékei ellenértékét. Választhat akár napi, heti vagy havi rendszerességű utalást is. A Shoptet Pay árazási modellje átlátható. A fizetési kapu működtetése ingyenes. A díjak a választott szolgáltatástól függenek, azaz kártyás fizetés esetén a Shoptet tarifának megfelelően egy meghatározott százalékot kell fizetni a kártyával történő fizetés összegéből.
A Shoptet Pay funkciói közé tartozik, hogy a rendszer sikertelen fizetés esetén emlékeztetőt küld a vásárlás félbehagyásáról. Használatával a tranzakciókról és a költségekről olyan bankszámlakivonatot lehet letölteni, amely a könyvelésbe könnyen beilleszthető.
A fizetési kaput folyamatosan fejlesztik. Várható a banki összekapcsolás lehetősége, amely összeköti a webáruházat a bankkal, így az összes kifizetés egy helyen láthatóvá válik. Tervben van továbbá fizetési linkek hazai bevezetése is, amelyek kényelmes azonnali fizetést tesznek lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Az online vásárlásra inkább a fiatalok szavaznak, a környezettudatosság kortól független
- Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- A közép-kelet európai régióban a vásárlások 15 százaléka zajlik az online térben
- Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben
- A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Az szja-visszatérítés látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.