A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben

forrás: Prím Online, 2023. június 20. 12:47

A Hungrana Kft. a cégnél megvalósított jelentős mértékű digitális fejlesztésekkel elnyerte az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában a tavalyi évben. A feldolgozóipari szereplő azonban nem elégszik meg ennyivel, az SAP stratégia partnereként további IT beruházásokat, fejlesztéseket tervez, ezzel megőrizve piaci szerepét és versenyképességét.

A 110 éves történelmi múlttal rendelkező kukoricafeldolgozó vállalat évtizedek óta kiemelt hangsúlyt fektet az állandó beruházásokra, tulajdonosai és vezetősége egyaránt elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, élen jár az innovatív megoldások bevezetésében, alkalmazásában. Mi sem mutatja ezt jobban, mint 2021-ben önálló Hungrana SAP Labor nyílt a Társaság szabadegyházi székhelyén a további SAP-alapú projektek tervezéséhez.

 

„A Hungrana SAP-val való kapcsolata 2019-re nyúlik vissza, az első lépés az ERP rendszer, az S/4HANA bevezetése volt. A rendszert később tovább bővítettük, korszerűsítettük a logisztikai, karbantartási feladatokat valamint a vevőszolgálatot. Így amikor a további fejlesztésekről gondolkodtunk, hamar egyértelművé vált számunkra, hogy a komplex informatikai rendszert kizárólag SAP alapokra helyezzük” – mondja dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója. 

 

Két éves komoly szakmai munka, tervezés és kivitelezés eredményeként valósult meg a digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációval a Hungrana Kft.-nél. A karbantartási folyamatok egy ilyen méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek, a vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia. 

 

 

„Ez olyan költséget testesít meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől, aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Éves szinten legalább félmillió eurót tervezünk megtakarítani, mind az alkatrész- és anyagkészletek kiszámíthatóbb menedzselésével, mind pedig a saját és beszállítói dolgozók időbeosztásának szervezése révén” – fogalmaz a vezető.  

 

A papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés, minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint például a karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről vagy a berendezések előélete, gépkönyve, karbantartásistatisztikáinak elérése a helyszínen. Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések, mint például karbantartási metodológiák bevezetésének sorát rejti. 

 

A Szabadegyházán működő gyárban – Magyarországon először – szintén bevezették az SAP Environment Health and Safety (EHS) rendszert az üzem- és munkabiztonsági követelmények nyomon követése érdekében, valamint a CRM – Cloud for Customer (C4C)- felhőalapú megoldást a naprakész vevőkapcsolati adatok, statisztikák, jelentéseket gyors elérése érdekében, illetve ezzel automatizálhatják a beszerzést és az ajánlatadást. 

 

 

A Hungrana ezzel nem tekinti befejezettnek a digitalizációt, sőt, további innovatív megoldásokkal igyekszik megalapozni versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon.  

 

„Szeretnénk elkezdeni a fenntarthatósági, a Sustainability Control Tower (SCT) projektet, melynek előkészületei már javában zajlanak, és hazánkban elsőként a Hungranában kerül bevezetésre. Illetve teveink között szerepel a májusban Barcelonában megrendezett SAP Sapphire konferencián bejelentett, úgynevezett zöld főkönyv (Green Ledger) bevezetése is” – teszi hozzá a szakember. 

 

„Nehéz időszakot élünk, a folyamatosan növekvő kiadások, az energiaárak emelkedése komoly kihívások elé állítja a cégeket, minket is. Mi a Hungranánál hisszük, hogy előre kell mennünk, hosszútávra tervezni és ennek az alapja jelenleg a digitalizáció” – összegzi Farkas J. Tamás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36