Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
Tárgyi tévedések, módszertani következetlenség és egyoldalúság érhető tetten több, nemzetközi szervezet által publikált, médiaviszonyokat elemző jelentésben is – olvashatjuk a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiaszabadság-jelentések értékelése című tanulmányában.
A magyarországi médiaviszonyokat számtalan nemzetközi szervezet elemezte az elmúlt években. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogat minden olyan kezdeményezést, amely a médiaszabadság és -pluralizmus helyzetének szakmai igényű felmérésére irányul. Felelős szabályozó szervként éppen ezért feladatának tekinti, hogy felhívja a figyelmet a jelentésekben felmerülő szakmai és módszertani aggályokra.
A jelentések kiegyensúlyozottságának mértékét (és így megbízhatóságát is) csökkenti, hogy a riportok szerzői jellemzően a magyar médiaviszonyokkal szemben egyoldalúan kritikus személyek, illetve ilyen szervezetek munkatársai. Az általuk képviselt állásponttól eltérő szakmai véleményeket pedig rendre mellőzik a kiadott dokumentumok.
Az NMHH honlapjáról letölthető tanulmányban részletes elemzés olvasható a Freedom House, a Riporterek Határok Nélkül, valamint a Médiapluralizmus és Médiaszabadság Központja Magyarországot érintő jelentéséivel kapcsolatban. A Hatóság bízik benne, hogy konstruktív kritikájával hozzájárul, hogy a jövőben szakmailag megalapozottabb és kiegyensúlyozottabb jelentések szülessenek a magyar médiaviszonyokról. Addig is ajánljuk olvasásra az NMHH éves Médiapiaci Jelentését, amely szintén letölthető az nmhh.hu-ról.
Kapcsolódó cikkek
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
- Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.