A mesterséges intelligencia már az életünk része – még ha nem is tudunk róla!
A mesterséges intelligenciáról rengeteg vízió és spekuláció szárnyra kapott már. Sok közülük ijesztő jövőképet fest elénk, pedig a AI (Artificial Intelligence) már most is ott van a mindennapjainkban – még ha jelenleg nem is félelmeket ébresztő, hanem hasznos, és életünket megkönnyítő formában.
Azt például tudtad, hogy te is mindennap használod a mesterséges intelligenciát, amikor egy webshopban vásárolsz? Esetleg gépi fordítót használsz? Vagy távolról, neten keresztül irányítod az okos otthonod berendezéseit? Vegyük végig, mely területeken épültek be már hétköznapjainkba a mesterséges intelligencián alapuló alkalmazások!
Egészségünk és az AI
Az AI technológia már most lehetővé teszi az adatok elemzésével a betegek gyorsabb diagnosztizálását, a betegségek korai felismerését, így hamarabb elindulhat a gyógyítás. Napjainkban az egészségügyi szolgáltatók AI algoritmusokat használnak például a daganatok tökéletesebb és pontosabb felismerésére a radiológiai felvételeken. Emellett az AI-t alkalmazzák a betegmonitorozásban, a genetikai kutatásokban és a robotasszisztált sebészetben is. Továbbá a betegségek megelőzésében is segít, hiszen előre tudja jelezni a lehetséges egészségügyi problémákat az életkor, a genetikai előzmények, a társadalmi-gazdasági státusz stb. alapján. Amikor legközelebb a laborleletedre vársz, jusson eszedbe, hogy ezt is az AI segítségével kaphatod ilyen gyorsan kézhez.
Pénzügyeink és az AI
A bankok és pénzintézetek AI-t használnak a csalások és visszaélések azonosítására, a hitelképesség elemzésére, a portfóliókezelésre és a személyre szabott pénzügyi tanácsadásra. Szóval lehet, hogy legutóbbi hiteledet is az AI segítségével vetted fel, vagy a mesterséges intelligencia segítségével dolgoztatják a pénzed a magánnyugdíjpénztáradban, ami portfóliókezelésre is képes.
Vásárlásaink és az AI
A vállalkozók és a marketingesek már pontosan tudják, hogy a mesterséges intelligencia mire jó. Az AI segít hatékonyan tanulmányozni a fogyasztókat, potenciális vásárlókat a keresési és vásárlási szokásaik alapján, így az egyénre szabott ajánlatokkal egy vállalkozás pontosan azt kínálhatja vevőinek, amire szüksége van. Az új termékek kifejlesztésében is segít az AI, már kapható a világ első energiaitala, amelyet teljes egészében az AI fejlesztett a Hellel. Az ital minden elemét, összetevőit, designját és marketing eszközeit is a mesterséges intelligencia tervezte, és meg is kóstolta.
Fizikai munkák és az AI
A mezőgazdaságban sok helyen alkalmaznak már autonóm (önvezető) kombájnokat a búza, kukorica betakarítására, de már vannak szőlőt szüretelő és betakarító robotok is. Az AI-t használják ezek a járművek, hogy érzékeljék a környezetüket, döntéseket hozzanak és biztonságosan navigáljanak. Az emberi szervezetre veszélyes vagy káros helyeken is már előszeretettel használnak ilyen eszközöket, számos olyan gyár és bányászat van, ahol már vezető nélküli teherautók dolgoznak.
Energiafelhasználásunk, környezetünk védelme és az AI
Az AI segítségével hatékonyabban lehet kezelni az ipari és háztartási energiafogyasztást, a megújuló energiaforrásokat. A környezetszennyezés elleni küzdelemben is segít összhangba hozni a tudósok munkáját. Otthonunk energiafelhasználásának optimalizálása már most is lehetséges, de ezen felül az AI lehetővé teszi, hogy a hűtőszekrények csatlakoztathatók legyenek az internethez, így a mesterséges intelligencia ellenőrizheti a rendelkezésre álló élelmiszereket, és akár meg is rendelheti azt, ami hiányzik az esti vacsorához. Továbbá az élelmiszerpazarlás csökkentésében is segít, amikor elküldi, hogy melyik élelmiszerünk jár le a közeljövőben, és akár receptet is ajánl, amiben az adott alapanyagot fel tudjuk használni.
A fenti példákból láthatjuk, hogy az AI már nem csak a rutinszerűen ismétlődő, monoton munkafolyamatokat képes elvégezni a mindennapjainkban, és hatalmas adatmennyiségeket képes rövid idő alatt feldolgozni, így tudja biztosítani az emberek számára, hogy az összetett problémamegoldásra, a kreativitásra és a tartalmas kapcsolatépítésre összpontosíthassanak. A mesterséges intelligenciára mindenképpen lehetőségként kell tekinteni, mely az emberi képességekkel együtt optimális eredményeket tud elérni az élet számos területén, hiszen a hétköznapi feladatok automatizálásával az emberek idejüket és energiájukat az érzelmi intelligenciát, kritikus gondolkodást és empátiát igénylő, magasabb értékű tevékenységekre fordíthatják.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a mesterséges intelligencia által kifejlesztett HELL A.I. gyártása
- Protechtor podcast: A munkavállalók kétharmada félti állását a mesterséges intelligenciától
- A ChatGPT-hez hasonló modellek gyakorlati alkalmazásán dolgoznak a Bosch csoport AI szakértői
- Mégis hogyan tud kóstolni a mesterséges intelligencia?
- Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban
- Mesterséges Intelligencia forradalmasíthatja az energiaitalok világát
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
- Az Oracle generatív AI szolgáltatásokat szállít üzleti felhasználók számára
- Szintet lép az AI és a gépi tanulás
- Az AI hozza el az igazi szerelmet az egyedülállóknak?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Szembarát kijelző és intelligens funkciók az MWC egyik sztárjától
A TCL, a kijelző-innovációk globális éllovasa, büszkén jelenti be, hogy az MWC 2025 során bemutatott TCL NXTPAPER 11 Plus tablet Európában is elérhetővé vált.