A Lenovo negyedéves bevétele 24 százalékkal esett
A kínai Lenovo Group Ltd. 24 százalékos bevételcsökkenésről jelentett pénzügyi első negyedévéről, és ezzel már a negyedik egymást követő negyedévben jegyeztek fel visszaesést, a számítógépek és az okostelefonok iránti globális keresletcsökkenés miatt.
A hagyományos kivitelű személyi számítógépek (PC) világelső gyártója csütörtökön azt közölte, hogy a június végével záródott negyedévben 12,9 milliárd dollár volt a bevétele, ami 24 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál és elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 13,84 milliárd dollártól.
Az adózott eredmény éves összevetésben 66 százalékkal, 177 millió dollárra csökkent. Szakértői várakozások átlagában 212,5 millió dollár szerepelt.
A Lenovo részvényára a hongkongi tőzsdén 1 százalék körüli mínuszban állt csütörtökön közép-európai idő szerint röviddel reggel hét óra után.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az idei második negyedévben 16,6 százalékkal, 59,7 millióra estek a személyi számítógépek (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) kiszállítása világszerte. A kínai Lenovo továbbra is az első helyen állt a negyedévben 24 százalékos piaci részesedésével úgy, hogy a cég kiszállításai 20,8 százalékkal csökkentek a tavalyi második negyedévhez képest, de több mint 11 százalékkal nőttek az idei első negyedévhez viszonyítva.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar szakember a Schneider Electric régiós vezetésében
- A Magyar Telekom 2023. második negyedéves és első féléves eredményei
- Az LG közzétette 2022-2023-as fenntarthatósági jelentését
- Új ügyvezető a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. döntéshozó testületében
- Történetének legmagasabb második negyedéves árbevételét érte el az LG
- ABB – 2023. II. negyedévi eredmények
- Igor Prerovsky érkezik a Yettel Magyarország vezérigazgatói posztjára
- Afrikában is hódít a magyar orvostechnológia
- Új központot nyitott Újvidéken a Schneider Electric
- A Lenovo közzétette legújabb ESG-jelentését
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.