Közel félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit a Schneider Electric
Az idei második negyedév végére már 481 millió tonnára nőtt az a szén-dioxid mennyiség, amelyet nem bocsátottak ki a légkörbe a Schneider Electric ügyfelei a cég megoldásainak és szolgáltatásainak köszönhetően. A társaság legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint a környezetbarát alapanyagok aránya a termékeiken belül már elérte a 22 százalékot, a csomagolásnál alkalmazott egyszer használatos műanyagok aránya pedig jóval 50 százalék alá csökkent.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kiadta legfrissebb, 2023 második negyedévének végéig elért eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentését. A társaság 2021-ben indított el egy 2025-ig tartó programot, az abban megfogalmazott célok teljesítését pedig azóta is folyamatosan méri és publikálja. A fenntarthatósági program most tart félidejénél és az elmúlt években jelentős előrelépést ért el a cég.
A vállalat 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg a kezdeményezés elindításakor. Ezek közé tartozik, hogy segíti ügyfeleit abban, hogy számottevő mértékben csökkentsék CO2-kibocsátásukat, a cél ezen a területen a 800 millió tonnás érték elérése 2025-ig. Az idei második negyedév végére 481 millió tonna szén-dioxid-kibocsátás elkerülését támogatta a társaság, ami azt jelenti, hogy mindössze 3 hónap alatt 23 millió tonnával sikerült növelni ezt az értéket.
A program részeként jelentős vállalásokat tett a Schneider Electric a felhasznált alapanyagokra és a csomagolóanyagokra vonatkozóan is. Az idei második negyedévben a termékekben használt alapanyagok 22 százaléka volt környezetbarát, a cél ezen a területen 2025-re az 50 százalékos arány elérése. A csomagolásban tovább csökkent az egyszer használatos műanyagok aránya, a júniussal zárult negyedévben már csak 46 százalék volt. A társaság újrahasznosított papírból készült kartonnal helyettesíti az egyszer használatos műanyagot, a cél az, hogy 2025-re teljesen eltűnjön a cég termékeinek csomagolásából.
A Schneider Electric nem csak ügyfeleit, beszállítóit is támogatja a fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában. Ennek jegyében indította útjára Zero Carbon Project nevű kezdeményezését, melynek célja, hogy az ezer legnagyobb beszállítója CO2-kibocsátását 2025-ig 50 százalékkal csökkentsék. Az idei második negyedév végéig 19 százalékos csökkenést sikerült elérni.
„Fenntarthatósági kezdeményezéseink átalakító jellegűek, így nem feltétlenül várhatók gyors győzelmek. Vannak területek, ahol hosszabb időre van szükség a még látványosabb előrelépéshez, de arra számítunk, hogy a program második felében jelentős eredményeket érünk el. Mivel már csak két és fél évünk maradt éghajlati és társadalmi ambícióink eléréséig, koncentráltnak és aktívnak kell maradnunk, hogy megfeleljünk a szemléletformáló vállalatunk alapelveinek: helyesen cselekedni a közjó érdekében, és mindenkit magunkkal vinni erre az útra” – mondta el Gwenaelle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója.
A Schneider Electric második negyedévre vonatkozó fenntarthatósági jelentése itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Váratlan vendég lepte meg a Schneider Electric dunavecsei okosgyárának szakembereit
- Magyar szakember a Schneider Electric régiós vezetésében
- Élen a Schneider Electric a microgrid integrátorok között
- Már főállásban dolgoznak a Schneider Electric-nél a volt kunszentmiklósi diákok
- Az LG közzétette 2022-2023-as fenntarthatósági jelentését
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Szerbia teljes középfesztültségű elektromos hálózatát korszerűsítik és automatizálják
- Szuperzöld projektben vetik be a Schneider Electric megoldását
- Megrendezte első regionális DCIM konferenciáját a Schneider Electric
- 70 éves lett a Lucart Csoport
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.