Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
Jelentősen átalakultak az öltözködési szokások a világjárványt követően egy friss felmérés szerint: a munkavállalók háromnegyede 2023-ban már a lazább, "business casual" stílust vagy a hétköznapi, utcai viseletet részesíti előnyben a munkahelyén, a formális üzleti öltözék pedig eltűnőben van. A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők. Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával.
A Gallup elemző cég nemrégiben tette közzé a munkahelyi öltözködési szokásokat vizsgáló legújabb felmérésének eredményeit*, amelyből egyértelműen kirajzolódik a lazább, hétköznapibb munkahelyi öltözék irányába való elmozdulás. A kutatás szerint a formális üzleti öltözetet viselők aránya drasztikusan csökkent (mindössze 3 százalék visel már ilyen öltözetet), a legtöbb munkavállaló számára a tipikus munkahelyi öltözéket ma már az ún. business casual jelenti (41 százalék), ami sokkal lezserebb megjelenést tesz lehetővé.
Mindez a világjárvány alatt kialakult szokásokra vezethető vissza. A felmérés szerint azok, akik valaha dolgoztak távmunkában, sokkal valószínűbb, hogy lazább, business casual öltözetet viselnek a munkahelyükön (58 százalék), míg a nem távmunkában dolgozók kevésbé hajlanak erre (24 százalék). 2019-hez képest 7 százalékkal nőtt a business casual ruhákat viselők aránya, miközben 4 százalékkal csökkent az egyenruhát és a formális üzleti öltözetet viselőké.
Az öltönyök hanyatlása és a hibrid darabok előretörése
Ezt a tendenciát erősíti meg a McKinsey idei riportja** is, amely szerint a divatmárkák elmozdultak az elegáns, mégis kényelmes stílust kereső vásárlók igényei felé, és a hagyományos, formális viselet darabjairól a hibrid darabokra helyezték át hangsúlyt. Az ideális ruha egyszerre elegáns, de kényelmes, és az alkalomhoz illően rugalmasan alakítható is.
A jelentés szerint az irodai öltözködési szokások megújulásával párhuzamosan viszont egyre nagyobb szerepet kapnak azok az alkalmak is, amelyek klasszikus alkalmi öltözetet – öltönyt vagy estélyi ruhát – követelnek meg. Jól tükrözik ezt az eladási tendenciák is, az Egyesült Államokban 2022 januárja és októbere között eladott koktél- és partiruhák, valamint estélyik száma 80 százalékkal nőtt, ami 178 százalékos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.
A csúcstechnológia és a divat fúziója jobban tetszik a magyar válaszadóknak
A csúcstechnológia és a divat egyesítését a vásárlói igények is alátámasztják: a gyártó megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás szerint*** a magyar válaszadók harmada számára (31 százalék) a dizájn fontos szempont óravásárláskor (többen tartják fontosnak, mint például a méretet – 27 százalék), és a kérdőívet kitöltők többsége (64 százalék) a klasszikus órák dizájnját követő okosórákat részesíti előnyben. A vásárlók pedig igénylik, hogy okoseszközük is rugalmasan alakítható legyen: ugyanezen kérdőívet kitöltők összesen 78 százaléka számára fontos óraválasztáskor, hogy változtatni tudják kiegészítőjüket: az cserélhető szíjjal rendelkezzen (42 százalék), illetve többféle színváltozat is elérhető legyen belőle (36 százalék).
A Huawei most megjelent okosórája a vásárlói trendeket szem előtt tartva a Fashion Forward koncepció keretében a csúcstechnológia és a divat egyesítését tűzte ki célul. A HUAWEI WATCH GT 4 klasszikus megjelenésű dizájnja lehetővé teszi, hogy ne csak hasznos technológiai eszköz, hanem prémium anyaghasználatával és dizájnelemekkel stílusos kiegészítő is legyen. A modell óraszámlapjai és szíjai személyre és alkalomra, sőt, viseletre szabhatók, a széria 46 mm-es modelljének oktagonális alakját pedig a klasszikus luxusórák ihlették.
______________________
*Casual work attire is the norm for U.S. workers – https://news.gallup.com/poll/510587/casual-work-attire-norm-workers.aspx
**The State of Fashion 2023: Holding onto growth as global clouds gather – https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion#/
***A felmérést 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.
Kapcsolódó cikkek
- Búvárkodásra is alkalmas prémium okosórával bővült a Huawei magyarországi kínálata
- Új okoseszközöket mutat be a Huawei Barcelonában
- Budapesten is viselhetnek okoseszközöket az atléták
- Futurisztikus dizájnnal érkezik Magyarországra a Huawei új okosórája
- A Huaweié az idei év legjobb prémium okosórája az EISA szerint
- Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában
- Európában is bemutatkoztak a Huawei új csúcskategóriás okoseszközei
- Az okosórák és okoskarkötők lettek az idei év legnépszerűbb fitnesz trendjei
- Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
- Több technológiai újítását is kiállítja a Huawei a barcelonai Mobil Világkongresszuson
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
IT-őrült van a családban? Ezeknek biztosan örülni fog karácsonykor
Nehéz megtalálni az ideális ajándékot azoknak, akik rengeteg időt töltenek a számítógép előtt. A legtöbb esetben vagy már most minden eszközük megvan, amire csak szükségük lehet, vagy ami mégis hasznos lenne számukra, az csillagászati összegekbe kerül. A TOPdesk Magyarország csapata kifejezetten az IT-soknak segít rendszereivel, így pontosan tudják, minek örülnek a számítógép előtt ülők. Most össze is gyűjtöttek néhány olyan hasznos ajándékötletet karácsonyra, amiért nem kell mélyen a pénztárcánkba nyúlnunk, de biztosan örömteli perceket okoz majd a techőrült családtagunknak.
Karácsonyi ajándéktrendek: a technológiai eszközök az öt legnépszerűbb kategória között
A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból.* A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai ajándékokra, míg az idősebb korosztály és a nők esetében jóval hátrébb sorolódnak az ilyen típusú meglepetések. Összességében a vásárlók 27 százaléka választ technológiai eszközöket ajándékként, amelyek a ruházati cikkek, ajándékutalványok, játékok, valamint könyvek után következnek. A vásárlók döntően barátok, családtagok vagy online közösségek ajánlásaira alapozzák döntéseiket, és elsősorban az online vásárlást preferálják.