Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.
Az AIIS eredetileg az IT-támogatási feladatok ellátására jött létre, de az állandóan magas minőségű szolgáltatásainak és a kiemelkedően képzett magyar informatikusoknak köszönhetően a vállalat az elmúlt évek során számos szoftverfejlesztési projektet kapott a cégcsoporton belül. Az AIIS fejleszti például az ALDI online vásárlást támogató szoftvereit, és teszteli az ALDI összes kasszarendszerét Ausztráliától az Egyesült Államokig.
Jelenleg világszerte összesen több mint 29 000 ALDI-felhasználó IT-támogatását végzi az AIIS három magyarországi városból, továbbá üzleti szolgáltatásokat – például ügyfélszolgálat, könyvelés, utazásszervezés – nyújt az ALDI-leányvállalatoknak.
Az AIIS kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a dinamikus bővülése mellett – immár közel 700 szakembert foglalkoztat a cég – a munkavállalóival partnerségben, hosszú távon tervezzék az együttműködést. Ennek csak az egyik pillére a versenyképes fizetés és az inflációra reagáló bérfejlesztés: az AIIS 2022-ben egy év alatt – pozíciótól függően – 26–44%-kal emelte béreit, ráadásul minden munkavállalóét egységesen, bértárgyalás nélkül.
A versenyképes fizetések mellett folyamatos képzést, előrelépési esélyt és egyes területeken a külföldi munkavégzés lehetőségét nyújtja a vállalat. Mindezeknek köszönhetően az egyébként is alacsony fluktuáció 50%-kal csökkent, és még az iparágon belül is kiemelkedően jó értéket ért el a cég. A munkaerő megtartására és a fluktuáció mérséklésére fordított erőfeszítéseket most egy szakmai díjjal is elismerték: az AIIS HR-Revolution díjat kapott, amit Csikós-Nagy Katalin, a JOB Evolution Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója adott át Karl Anikónak, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetőjének.
„Arra törekszünk, hogy a céges célok és a munkavállalók személyes céljai összhangban legyenek. Amikor ezek egy irányba mutatnak, akkor hirtelen nagyon könnyűvé válik minden. Az előmenetel mellett nagyon fontos az anyagi megbecsülés is. Ezt a bérstratégiánk lehetővé teszi, ami által mindenki évente garantáltan egy jelentős béremelésre számíthat. Örülünk ennek a díjnak, hiszen fontos számunkra, hogy a cégen belüli eredményeinket munkavállalóink mellett a HR-szakma is nagyra értékeli” – mondta a díjátadó kapcsán Szabados Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.
„Az AIIS egy tudásalapú szervezet, ezért fontos, hogy a kollégák motiváltságára és tudására helyezzük a hangsúlyt. Ehhez többek közt tréningnapokat vezettünk be, és train the trainer lehetőségeket kínálunk, amelyeknek a segítségével különböző karrierutakon tudjuk végigkísérni a kollégáinkat, ahol vertikálisan és horizontálisan is tudnak saját céljuknak, motivációjuknak vagy élethelyzetüknek megfelelően tovább haladni” – emelte ki Csókási Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.
„A humán erőforrás felelőssége a vezetőnél van. HR-es kollégáink arra fókuszálnak, hogy a növekedésből adódó szerepváltozásban támogassuk a vezetőket, és a növekvő szervezetben meg tudjuk őrizni a családiasságot és – a home office mellett – az egyre komplexebb és hatékonyabb, jó hangulatú, folyamatos fejlesztésre fókuszló, tanuló és támogató együttműködést, ami még kis létszámnál jellemző volt ránk. Mindemellett egy olyan iparágban dolgozunk, ahol a technológiai környezet folyamatosan változik és fejlődnünk kell. Tudásalapú szervezetként olyan embereket alkalmazunk, akiknek fontos a tanulás, a fejlesztés, az önismeret, a kommunikáció, a tudatosság, az önazonosság. Kollégáinknak pedig minden támogatást és eszközt meg is adunk, hogy számukra az AIIS ne csak kihívás, de szerethető környezet is legyen. Meghallgatjuk, bevonjuk, összekötjük őket, mindenki ötlete és véleménye fontos, hiszen általuk fejlődik az ALDI működése és teljesítménye is” – nyilatkozta Karl Anikó, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Karrierváltás: 600 ezerhez közelít a junior informatikusok átlagbére
- Negyvenéves magyar mikroszámítógépre fejlesztenek új játékokat
- A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
- Bármikor beüthet a kritikus rendszerhiba a magyar cégeknél – mi lehet a kiút?
- Diákokat, női vezetőket és roma fiatalokat is támogatnak a Morgan Stanley munkatársai
- Egy arany- és egy bronzérmet is szereztek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján
- Debreceni Egyetem: Üzleti képzés az Informatikai Karon
- Hat érmet hoztak haza a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpiáról
- Kutatás: rákaptak a használt szerverekre a vállalatok
- Generációváltás hozhat gyökeres változásokat a magyar KKV-k informatikai érettségében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.