Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
A raktárakban a válogatási, komissiózási feladatok több mint 90 százalékát még ma is kézzel végzik, melynek biztosítása egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőhiánnyal küzdő logisztikai vállalatok számára. Erre kínál megoldást a Siemens mesterségesintelligencia-alapú megoldása, ami a hazai piacon is elérhetővé vált.
A SIMATIC Robot Pick AI a komissiózást emeli a következő szintre: segítségével az ipari robotok képesek akár ismeretlen tárgyak megfogására, a rendelések összeállítására.
A Siemens mélytanuláson alapuló látószoftvere az előtte lévő tárgyak mélység- és színképei alapján, ezredmásodperceken belül tud döntéseket hozni a megfogást és összekészítést végző robot számára. Érzékelőként akár különböző szállítók 3D kamerái is használhatóak, az alacsony költségűektől kezdve a nagy felbontású rendszerekig, illetve kompatibilis a piacon lévő legtöbb robot-, kobot- és megfogó típussal is. Gyors számításainak köszönhetően az óránkénti akár ezer darabfelvétel is elérhető, így ez az új megoldás jelentősen felgyorsíthatja az intralogisztikai munkát.
A néhány hét alatt implementálható SIMATIC Robot Pick AI az összetett felhasználási folyamatokban is megkönnyíti az automatizálást, illetve támogatja az emberi munkát a raktárakban. Ezzel nemcsak az ipar, hanem a kereskedelem és a szállítmányozás szereplőit, a webáruházakat, a csomagküldő és futárcégeket is segítheti.
„A Siemens szinte bármely meglévő rendszerbe könnyen integrálható, a kkv-któl a legnagyobb vállalatokig skálázható, és akár egy év alatt megtérülő AI megoldást alkotott. Ennek erőssége, hogy olyan kisebb méretű tárgyaknál is képes a megfogási pontokat azonosítani, melyekre korábban nem tanították meg” – fűzte hozzá Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Hogy vallana szerelmet a TikTokon Rómeó? A Telekom Kraft AI Bajnokságán akár ez is kiderülhet
- Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
- Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok
- Mesterséges intelligenciával fejlesztő cégek pályázatát várja a Magyar Telekom
- Automatizálta hazai óriásraktárát a JYSK
- A GLAMI divatkereső az AI segítségével teszi kereshetővé a fenntartható divatcikkeket a webshopok kínálatában
- Tovább okosítja mesterséges intelligencia fejlesztéseit az Amazon Web Services
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
- Ai kiállítást szervez a Prompter Csoport
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.