Jönnek az európai mágnesvonatok
Nagy bejelentések helyszíne volt a megújuló energetikai fejlesztések legnagyobb európai seregszemléje, az idei The Business Booster Amszterdamban. Az októberi rendezvényen hozták nyilvánosságra, hogy az EIT InnoEnergy által támogatott Hardt Hyperloop stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a Zelerosszal, aminek értelmében felgyorsítják a hiperhurok (hyperloop), az ultragyors mágnesvonat technológia fejlesztését.
Az utas-és áruszállítás idejét radikálisan csökkentő hiperhurok lényege, hogy az egymáshoz csatolt, mágneses energiával hajtott járművek egy alacsony nyomású csővezetékben közlekednek, közel légüres térben, rendkívül kevés energiát felhasználva. Zajtalanul, kényelmesen és biztonságosan. Viszont a sebességük akár az 1000 kilométer per órát is elérheti, ami a néhány percesre, illetve – nagyobb távolságok esetén – pár órásra redukálhatja a jövőben 130 európai nagyváros közt a közlekedésre fordított időt. Ennek köszönhetően versenyképes kihívója lehetne ez a fenntartható közlekedési forma a repülésnek és a közúti szállításnak is.
Hardt Hyperloop és a Zeleros célja, hogy létrehozzanak ez olyan egységes működési rendszert, amely lehetővé teszi a hiperhurok technológián alapuló hatékony, zökkenőmentes, határokon átnyúló utas- és áruszállítást. A két vállalkozás a hiperhurok-hálózat tervezését, kockázatmentes megvalósítását helyezi fejlesztésük középpontjába. Terveik szerint 2030-ra megvalósulhat az első működő kísérleti útvonal, ami előkészíti a nyitott, hozzáférhető és versenyképes hiperhurok-ökoszisztéma létrejöttét.
"A Zelerosszal kötött megállapodás a hiperhurok fejlesztéseket érintő együttműködés és konvergencia nagyszerű jele. Versengés helyett a kooperáción a hangsúly annak érdekében, hogy ez a forradalmi innováció valósággá váljon Európában és azon túl is." – fejtette ki Mars Geuze, a Hardt Hyperloop társalapítója, aki elmondta, hogy a technológiát Spanyolországban és Hollandiában tesztelik, amelyek fő helyszínei a groningeni Európai Hyperloop Központ (Groningen, Hollandia), illetve a Valenciaban található HyperTrack (Valencia, Spanyolország) lesz. A két vállalkozás közötti együttműködés révén a fejlesztők folyamatosan megosztják majd egymással az ezeken a helyszíneken végzett tesztelések tanulságait.
David Pistoni, a Zeleros vezérigazgatója szerint együtt képesek felgyorsítani a hiperhurok kereskedelmi forgalomba hozatalának folyamatát. Ugyanakkor úgy véli, hogy ez a kooperáció csupán az első lépés azon az úton, ami a hiperhurok-iparág kiépüléséhez vezet, mert az övékhez hasonló együttműködések, partnerségek fokozzák majd a piac összehangolását, illetve támogatják a kutatási és fejlesztési lehetőségeket az ágazat előrehaladásának előmozdítása érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- 18 millió munkavállaló átképzése is kell az európai zöld átálláshoz
- Nanotechnológia, mágneses lebegtetés az idei TBB-n
- 140 millió euró tiszta energia innovációkra
- Európa rákapcsol a napelemgyártásra
- Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
- Két év alatt több mint 800.000 zöld energetikai munkavállalót képezne ki az EIT InnoEnergy
- Átalakítás előtt az európai napelem iparág
- Magyar startupokat is várnak a Hello Cleantech programba
- Akkumulátor-újrahasznosítási programot indít az EBRD és az InnoEnergy
- Felgyorsítja a napelem beruházásokat Európa az EIT InnoEnergy vezetésével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szintet léphet a CO2-kibocsátás csökkentése a Schneider Electric új megoldásával
Új szintre emelhetik a vállalatok a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében tett erőfeszítéseiket a Schneider Electric új megoldása, a Zeigo Activate Lite segítségével. A szoftver lehetőséget teremt a felhasználók számára a dekarbonizációs célok pontos meghatározására, a kibocsátásuk kiszámítására, valamint arra, hogy kapcsolatba léphessenek olyan szolgáltatókkal, amelyek támogathatják őket mind a megújuló energia használatával, mind a hatékonysággal kapcsolatos céljaik megvalósításában.
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.