A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
A teljeskörű építőipari szolgáltatásokat nyújtó Konstrukt360 Kft. tulajdonos -ügyvezetője, Rajnai Richárd az Y-generáció képviselőjeként a kezdetektől fogva online megoldásokra alapozta vállalkozásai működését. Természetes volt a számára, hogy az egyre nagyobb és egyre összetettebb megrendelések hatékony teljesítése megköveteli a digitális technológiák alkalmazását. A vállalkozó a bécsi székhelyű, termékét Magyarországon is forgalmazó PlanRadar megoldását választotta.
Rajnai Richárd azonnal felismerte, hogy a szoftver egyszerűen kezelhető, így munkatársaival együtt az első pillanattól kezdve jól ki tudták használni a megoldás kínálta lehetőségeket. A kezelés „finomhangolásába” a bécsi cég magyarországi munkatársai is bekapcsolódtak. A közös munka egy évvel ezelőtt kezdődött, az építőipari vállalat azóta kilenc projektben (egyebek között a kecskeméti Mercedes gyárban és a székesfehérvári Alba Arénában is) használta ezt a megoldást. A közös munka eredményei felülmúlták az előzetes várakozásokat.
A megbízások összetettségét jól mutatja az a gyárépítési projektjük, amelyben négy épületben, összesen 192 elkülöníthető, de egymással összekapcsolódó részterületen kellett megtervezni, összehangolni a munkafolyamatokat.
„Ekkora projektet képtelenség papíron nyomon követni. A PlanRadar segítségével már az építési tervek ismeretében elkezdhettük az elemek pontos helyének kijelölését, ami jelentősen felgyorsította a legyártásukat, a helyszíni beépítésüket. Az igazán nagy segítséget azonban a többi beruházáshoz hasonlóan a zökkenőmentes kommunikáció megteremtése jelentette. A feladatok kiosztása a szoftverrel mindenki számára egyértelmű módon történt, az elvégzett munkát valós időben tudtuk nyomon követni. A PlanRadar könnyen kezelhető platformján minden fontos adatot rögzíthettünk, ami szükség esetén a munkafázisok utólagos ellenőrzését is lehetővé tette” – mondja Rajnai Richárd, a Konstrukt360 Kft. ügyvezetője.
Rajnai Richárd három évvel ezelőtt ébresztette fel alvó állapotából a Konstrukt360 Kft.-t, a cég tavaly 100 millió forintos árbevétellel zárt, amit ügyvezető tervei szerint idén nagyjából megduplázhat. Van egy saját találmányuk, ami kiemeli őket az építőipari szolgáltatási piac szereplői közül, az úgynevezett Ideiglenes Homlokzati Zárás, amellyel akár teljes építkezéseket, azon belül építési részterületeket tudnak körbevenni, elhatárolni. A technológiában rejlő előnyöket és a megoldás iránti keresletet egyaránt jól mutatja, hogy a Konstrukt360 Kft. megrendelői között a hazai építőipar számos meghatározó szereplője megtalálható, például a Strabag, a Market, a Takenaka, vagy éppen a KÉSZ Holding.
Nincs vita elszámoláskor
Az ügyvezető-tulajdonos büszke arra, hogy az építőiparban nagyágyúnak számító megrendelői is meglepődnek, amikor elszámoláskor eléjük teszi a PlanRadar segítségével percek alatt összeállított teljesítési dokumentációt, amelyben minden részlet átlátható, visszakereshető, ellenőrizhető. Így nincs vita az elszámoláskor, mert minden költség igazolható, ami a cég presztízsét és emeli.
Számszerűsíthető előnyök
A PlanRadar használatával elért eredményekről Rajnai Richárd szemléletes példával élve azt mondja: ha egy beruházást a munka mennyiségének szempontjából 20 egyenlő részre oszt, akkor tapasztalatai szerint a 20. egység teljesítése feleannyi időbe kerül, mint az elsőé. Még kézzelfoghatóbb az az eredmény, hogy a szoftver használatával sikerült a felére csökkenteni a feladatok kiosztása, a teljesítés ellenőrzése miatt szükséges helyszíni szemlék számát, ami komoly időmegtakarítást jelent. Ami pedig a másik fontos tényezőt, a költségeket illeti, a vállalkozó összehasonlította, hogy a cég egy hónapban mennyit költ bankolásra, illetve mennyibe kerül a PlanRadar használata. A bankolás a drágább.
Kapcsolódó cikkek
- Immár 20 éve adományoz szoftvereket az Infoalap
- Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
- ERP2U Trendriport: 5 javaslat szoftver választáshoz középvállalatoknak
- Néhány óra alatt bárki megtanul alapszinten kezelni egy építőipari szoftvert
- Vadonatúj felhasználói felületet kapott a Container Station 3.0
- Mire jók a chatbotok?
- Az új One UI 5 Watch szoftver betekintést enged a hamarosan érkező Galaxy Watch funkcióiba
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
- A Seco az intelligens szoftverekkel elhozza a gyártóipar jövőjét
- Informatikai szállítók jelentkezését várja a Magyar Turisztikai Ügynökség
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.