Magyar kiberbiztonsági laborral bővült a TIC szektor vezető cégcsoportja
Több komoly nemzetközi befektető után végül a TIC – (Test, Inspection and Certification) szektor globálisan is vezető szereplője a QIMA Group szerzett többségi tulajdont az egyetlen hazai Common Criteria akkreditált vizsgálólaborban, a CCLab Kft-ben. A külföldi közvetlen beruházást a magyar állam jóváhagyta, az új tulajdonos cégbírósághoz való bejelentése hivatalosan is megtörtént.
A tesztelési, vizsgálói és tanúsítási szolgáltatások vezető szolgáltatója, a QIMA bejelentette, hogy felvásárolta a CCLab-ot, Magyarország egyetlen Common Criteria akkreditált tesztlaboratóriumát. A stratégiai partnerkapcsolat kihangsúlyozza a QIMA elkötelezettségét a globális ellátási láncok biztonságának és megbízhatóságának biztosításával, miközben bővíti a jelenlétét az egyre növekvő kiberbiztonsági iparágban.
A kiberbiztonságot ma már széles körben a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) kérdések egyik fő szempontjának tekintik, mivel a nemzetközi ellátási hálózatok egyre összetettebb kiberfenyegetésekkel és támadásokkal kell szembenézzenek. A QIMA CCLab cégcsoportba való integrálásával tovább erősíti átfogó globális ESG-megoldásait.
”A CCLab képességeinek és tudásának bevonása óriási lehetőség a QIMA számára annak érdekében, hogy bővítsük jelenlétünket kiberbiztonsági szolgáltatások terén és megoldásokat fejlesszünk ki ügyfeleink termékeinek és végfelhasználóinak védelmére” – mondta Sebastien Breteau, a QIMA alapítója és vezérigazgatója – ”Ez az együttműködés nagyban illeszkedik küldetésünkhöz, melynek lényege ügyfeleink támogatása abban, hogy olyan termékeket készítsenek, amelyekben a fogyasztók megbízhatnak.”
A két vállalat egyesített erői "egyablakos" megoldást kínálnak a fogyasztóelektronikai ipar számára, ahol a kibervédelmi szolgáltatások kiegészítik a QIMA már meglévő tesztelési, minőségellenőrzési, tanúsítási és CSR audit megoldásait.
”A QIMA és a CCLab vállalati kultúrája és értékei nagyon hasonlóak. A QIMA-hoz történő csatlakozás lehetővé teszi a CCLab számára, hogy bővítse a kereskedelmi és működési hatókörünket és felgyorsítsa a növekedésünket.” – mondta Molnár Ferenc, a CCLab alapítója és vezérigazgatója.
Az akvizícióval a CCLab Kft. szakmai irányítása változatlan marad, a cég meglévő és jövőbeli potenciális ügyfeleinek kiszolgálása zavartalanul folytatódik. A befektetésnek és a labor szolgáltatásai iránti megnövekedett igénynek köszönhetően a csapat létszáma fokozatosan bővül, és a hatékonyságnövelés érdekében további digitális eszközök támogatják majd az értékelői tevékenységet.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2023. harmadik negyedéves eredményei
- Új vezető a Schneider Electric hazai Secure Power csapatánál
- A UPS egészségügyi üzletága új logisztikai és disztribúciós vezetőt nevez ki
- Idén negyedszer lett Családbarát Munkahely a Bridgestone
- Hazánkban is egyre elterjedtebb csalási módszer a phone number spoofing
- Elég okosak vagyunk egy okosotthonhoz? A leggyengébb láncszem mindig a felhasználó
- Jelentősen nőtt az LG árbevétele és üzemi nyeresége is
- Kyrylo Khomiakov lesz a Binance Közép-Ázsia regionális vezetője
- A kibervédelem top 5 nehézsége 2023-ban
- Új üzletágat indít az Egis hazánkban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.