Tegnapra kérem! Egyre türelmetlenebbek az online vásárlók
A közelgő Black Friday és karácsonyi időszakban az online vásárlók megfelelő kiszolgálása a kereskedők elemi érdeke. Nem elég jó áron, jó minőségben, de időben is hozni kell az elvárásokat és van hova fejlődni. Egy friss hazai felmérés szerint minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet (49%) az elmúlt évben, minden harmadik késés a 2 napot is meghaladta. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni. Az is kiderült, ingyenes visszaküldést szeretnénk a legtöbben, ha valamin változtathatnának.
Ennyit késtek a csomagok
A közelgő Black Friday és karácsonyi roham előtt végzett felmérésben a Cégmenedzser Szoftver Kft.* azt vizsgálta, mi kell ahhoz, hogy mind a vásárló, mind a kereskedő elégedettebb legyen a legnagyobb forgalmat lebonyolító időszak után. Egy több mint 600 online vásárló bevonásával készült felmérés egy kevésbé vizsgált faktorra, az időre is rákérdezett. A válaszokból kiderül, a fogyasztók felének késett már a megrendelt csomagja az elmúlt évben. Az előre meghirdetett szállítási időhöz képest az átlagos késés 23 óra volt.
A türelmi idő egyre fogy
Az időfaktor azért is kritikus, mert a kiszállítási türelmi idő egyre fogy, mind globális, mind hazai trendek szerint. A The Future Shopper Report** felmérése szerint világszerte a fogyasztók közel fele (48%) gyorsabb kiszállítást szeretne, ha egy dolgot megváltoztathatna az online vásárlása során. A fogyasztók által elvárt átlagos globális szállítási idő a 2022-es 2,36 napról 2023-ra 2,15 napra csökkent.
Nemzetközi porondon az elvárások termékkategóriánként nagyban eltérnek: az egészségügyi és gyógyszeripari termékek, valamint az alkohol és a pénzügyi termékek esetében is az átlagosnál gyorsabb szállítást várnak el a nemzetközi színtéren vásárlók, a várható szállítási idő ezekben az esetekben 1,59 és 1,73 nap között mozog. A grafikon másik végén a gépjárművek és kiegészítők, valamint a ruházat és divat kategóriák találhatók. A fogyasztók ezekben a kategóriákban mutatnak nagyobb türelmet.
A magyar vásárlók sem a türelmükről híresek
A Cégmenedzser felmérése a magyar piacot vizsgálta. Az eredmények szerint az ételkiszállítást érthető módon szinten azonnal kérjük (93% várja 2 órán belül), de a magyar válaszadók megdöbbentő, 37%-a nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszerszállításra is csak 2 órát hajlandó várni, hasonlóan a nemzetközi számhoz, ami 40%. Az egyéb FMCG-termékek, például az egészségügyi és gyógyszeripari termékek vagy az alkohol nálunk is TOP helyezést értek el, itt is ultragyors kiszállítást várunk; a fogyasztók közel fele 24 órán belüli szeretné megkapni ezeket a termékeket.
Meglepő, hogy minden kereskedelmi területen vannak vásárlók, akik 2 órán belül várják el a szállítást, illetve, hogy a megkérdezettek közel egyharmada a játékok, szépségápolási termékek kiszállítását is egy napon belül várná el.
“Az időfaktorral kapcsolatos szállítási problémák hátterében gyakran a vállalatok belső folyamatainak és erőforrás-kezelésének hiányosságai állnak, amelyek hosszútávon befolyásolják a vásárlói elégedettséget, a hírnevet, de középtávon hatnak a cég árbevételére is.” – mutatott rá Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Szoftver Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Kereskedők, ezekre figyeljetek!
A Cégmenedzser felmérése arra is rákérdezett, mitől lennének még elégedettebbek az online vásárlók, azaz milyen területen fejlődhetnének még az online kereskedők.
A vásárlók válaszai egyértelműen jelzik, hogy az online vásárlásokkal kapcsolatos elvárások növekednek. A fogyasztók több mint 60%-a ingyenes visszaküldést vár el, de hasonló arányban szeretnének hiteles(ebb) véleményeket olvasni az online piactereken, és az egyszerűbb termékvisszaküldés is kulcsfontosságú faktor már.
A válaszadók közel harmadának (28,3%) fontos, hogy lássa az aktuális készleteket, és gyors információkat kapjon a megrendelés státuszáról (24,7%). A gyorsabb kiszállítás minden 5. embernek kulcskérdés.
“A vásárlók információ éhsége olyan, amit azonnal ki kell elégíteni, hogy ne veszítsük el őket; egy vállalatirányítási rendszer képes kezelni a készletezési, termékkezelési folyamatokat, így lehetővé téve a termékek gyorsabb kiszállítását, ill. cseréjét. Az automatizmusok összességében a teljes e-kereskedelmi folyamatot hatékonyan támogathatják.” – kommentálta a Cégmenedzser Kft. vezetője.
__________________________
* Cégmenedzser online felmérés, online vásárlók, 2023 október, 650 fő
**The Future Shopper Report, 2023
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Grandiózus karácsonya lesz az e-kereskedelemnek
- Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.
A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.