Kutatás: az európai válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen orvosi vizsgálatokra
Egy nyolc európai országban végzett felmérés* szerint a válaszadók 56 százaléka nem jár rendszeresen orvosi vizsgálatra, annak ellenére, hogy több mint 70 százalékuk küzd legalább egy egészségügyi tünettel. A Huawei és az Ipsos friss kutatása alapján a megkérdezettek többsége nincs tisztában a kulcsfontosságú egészségügyi mutatók – vérnyomás, pulzus vagy vércukorszint – ideális tartományával sem. A kutatás szerint az okosóra-használók pedig sokkal nagyobb valószínűséggel ismerik az alapvető egészségmutatók ideális értékét, és ezeket több mint kétszer annyiszor ellenőrzik, mint azok, akik nem rendelkeznek ilyen eszközzel.
A vizsgált nyolc európai ország válaszadóinak 56 százaléka nem jár rendszeresen orvosi vizsgálatra, noha a túlnyomó többség (több mint 70 százalék) legalább egy egészségügyi tünettel küzd. Ezek ráadásul olyan tünetek, amelyek hosszútávon akár komolyabb betegségek kialakulásához is hozzájárulhatnak, a listát ugyanis az alvással, stresszel és kimerültséggel kapcsolatos problémák vezetik, emellett sokan küzdenek súly, illetve mozgásszervi problémákkal is. Az egzaktabb egészségügyi problémák miatt, amilyen például a szív egészsége, csupán átlagosan 10 százalék aggódott.
A hivatkozott felmérésből kiderült továbbá, hogy a többség (87 százalék) tudja, miért fontos nyomon követni az egészségügyi mutatókat, azok helyes értékét azonban sokan nem ismerik, illetve 3-ból csupán 2 ember tartotta fontosnak rendszeres mérésüket. Ez a hozzáállás inkább a 29 év alatti válaszadók körében jellemző, és az életkor előrehaladtával a megkérdezettek egyre lényegesebbnek tartják a mutatók rendszeres figyelését. Nemek tekintetében is eltérő az arány: a nők inkább tartják fontosnak az egészségügyi mutatók monitorozását, mint a férfiak (69 százalék, szemben a 65 százalékkal).
A vérnyomás a legfontosabb, de mégsem eléggé fontos
A felmérésben résztvevők szerint a hat legfontosabb egészségügyi mutató a vérnyomás és az alvás minősége/mennyisége (összesen 42 százalék jelölte ezeket), valamint a pulzus, a vércukorszint, a stressz és a koleszterinszint. A leggyakoribbak közül a vérnyomást, a pulzust, a vércukorszintet és a koleszterinszintet zömében a legidősebb válaszadók jelölték meg, míg ezek a mutatók legkevésbé fontosnak a fiatal, legfeljebb 39 éves válaszadók körében bizonyultak. Ők inkább a fizikai aktivitás szintjével, a vízfogyasztással, az elégetett kalóriákkal, az izomtömeg szintjével és a test víztartalmával kapcsolatos értékeket emelték ki.
A megkérdezettek ugyanakkor nincsenek tisztában az egészségügyi mutatók optimális tartományával; nem volt olyan mutató, amely esetében a többség tudta volna a helyes választ. Bár a vérnyomás volt a legtöbbször választott mérőszám, csak a válaszadók 44 százaléka ismerte a megfelelő értékeket, és csak a megkérdezettek fele ellenőrzi rendszeresen (havonta vagy gyakrabban).
Egészségtudatosabbak az okosórát használók
A kutatás kiemelten vizsgálta az okosórák hatását az egészséges szokások kialakítására vonatkozóan. Kiderült, hogy az okosórákat használók átlagosan 51 százalékkal nagyobb valószínűséggel ismerik az összes kulcsfontosságú egészségügyi mutató ideális értékét, mint az okoseszközt nem használók. Emellett a felmérés arra is rámutatott, hogy az okosóra-felhasználók több mint kétszer gyakrabban ellenőrzik az alapvető mutatókat, és közel háromszor gyakrabban figyelik a pulzusukat, véroxigén-szintjüket, és az elégetett kalóriákat. A felhasználók közel fele naponta nyomon követi a lépésszámát, ami hozzájárulhat az egészségi állapot javításához. A felmérés ezenfelül kimutatta: az okosórát használók 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel ismerik a megfelelő napi kalóriamennyiségüket. Emellett általánosságban fittebbnek (56 százalék, szemben a 45 százalékkal) és egészségesebbnek érzik magukat (57 százalék, szemben a 45 százalékkal.), és elégedettebbek egészségi állapotukkal is (60 százalék, szemben az 50 százalékkal).
Nyolc európai országban végzett átfogó egészségügyi kutatást a Huawei megbízásából az Ipsos készítette.** A felmérés többek között betekintés nyújt abba, hogy a válaszadók milyen egészségügyi problémákkal küzdenek, mennyire tartják fontosnak az állapotukat jelző egészségügyi mutatók nyomon követését és a rendszeres szűrővizsgálatokat, illetve tudják-e, hogy egy egészségügyi mutató mikor jelez megfelelő értéket.
A kutatás teljes anyaga a https://consumer.huawei.com/uk/wearables/2023-eu-health-survey link alatt érhető el.
__________________
*A “Kutatás az okosóra használatról és attitűdökről” c. online felmérést az Ipsos végezte 2023 szeptemberében: Németország, Lengyelország, Spanyolország, Olaszország, Románia, Bulgária, Törökország és az Egyesült Királyság lakosai körében. Az országok átlaga, N=8019, a válaszadók a 18-64 év közötti lakosságot reprezentálják.
**A “Kutatás az okosóra használatról és attitűdökről” c. online felmérést az Ipsos végezte 2023 szeptemberében: Németország, Lengyelország, Spanyolország, Olaszország, Románia, Bulgária, Törökország és az Egyesült Királyság lakosai körében. Az országok átlaga, N=8019, a válaszadók a 18-64 év közötti lakosságot reprezentálják.
Kapcsolódó cikkek
- Számos okosóra-modell, okostelefon és fülhallgató a Huawei Black Friday ajánlatai között
- A Huawei több százmillió felhasználó adatait elemezve fejleszti az egészségkövető technológiákat
- Budaörsön mutatja be új okosóráját a Huawei
- Megérkezett Magyarországra a csúcstechnológiát és a divatot ötvöző HUAWEI WATCH GT 4
- Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
- Búvárkodásra is alkalmas prémium okosórával bővült a Huawei magyarországi kínálata
- Új okoseszközöket mutat be a Huawei Barcelonában
- Budapesten is viselhetnek okoseszközöket az atléták
- Futurisztikus dizájnnal érkezik Magyarországra a Huawei új okosórája
- A Huaweié az idei év legjobb prémium okosórája az EISA szerint
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.
A ViewSonic új szintre emeli a konzolos játékélményt
A ViewSonic Corp., a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata bemutatja két új projektorát – az X1-4K Prót és az X2-4K Prót. A még jobb konzolos játékélményre tervezett projektorok QHD (1440p) felbontású képet nyújtanak villámgyors 120 Hz-es frissítési gyakorisággal, ultra sima játékélményt és részletes vizuális megjelenítést biztosítva egy 100 hüvelyknél is nagyobb képernyőn. A natív 4K-s UHD vizuális teljesítményt kiegészítő, beépített Harman Kardon hangsugárzók mozi minőségű hangzást nyújtanak, míg az integrált Google TV zökkenőmentes hozzáférést biztosít számos streaming lehetőséghez, valóban lenyűgöző és mindent magába foglaló otthoni szórakoztatási élményt teremtve.
Igényes és strapabíró órák a japán márkától
A Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A márka továbbra sem fogyott ki az újdonságokból, ennek ékes példája a legújabb GM-2110-es széria. „Ez az öt lenyűgöző modell a nyolcszögletű lünettával, vibráló színű fém számlapokkal a stílus és a rugalmasság határait feszegeti” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.