Megjelent az IAB Hungary Programmatic Kisokos 2023-as kiadványa

forrás: Prím Online, 2023. december 12. 10:08

Mi az a waterfall modell, és mi a baj vele? Mi az a header bidding? Milyen alapvető targetálási taktikák léteznek? És mekkorára nőhet az automatizált hirdetések piaca? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai programmaticot már használó vagy azzal még csak ismerkedő szereplőket segítő Programmatic Kisokos 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.

Magyarországon először az IAB Hungary Programmatic Munkacsoportja készített 2017-ben a programozott médiavásárlást részletesen bemutató, minden marketinges számára hasznos útmutatót. A digitalizáció terjedése és a transzparencia iránti növekvő igény azonban az elmúlt években további lendületet adott a hazai programmatic ökoszisztéma számára, ezért a helyzetre reagálva a munkacsoport is frissítette kiadványát. 

 

 

“A hazai automatizált hirdetések fejlődése vitathatatlan, az eddigi növekedést is számos kihívás és lehetőség határozta meg. Az ezzel járó változások kapcsán aktualizáltuk a kiadványunkat, amely az idei évre a kétszeresére bővült. Megőriztük benne a korábbi alapokat, kiegészítettük azokat az iparág aktuális trendjeivel, de olyan kérdéseket is körbejártunk, mint például azt, hogy milyen jogszabályoknak kell megfelelni, mi várható a cookieless világ után és milyen megoldások lehetnek a helyzetre” – fogalmazott Zsatkulák István, a Programmatic Munkacsoport vezetője, miközben hozzátette, a kiadvány anyagát úgy állították össze, hogy tapasztalattól és tudástól függetlenül mindenkit segítsen elkalauzolni a programmatic világ összetett rendszerében. 

 

A Programmatic Kisokos 2023 kiadványban kibővült a legfontosabb definíciókat gyűjtő fogalomtár és olvasói többek között már az alábbi témákban is elmélyedhetnek:

● Hogyan alakult a programmatic piac 2019 és 2022 között? Mennyit költöttek automatizált módon a hirdetők?

● PPC vagy programmatic? Hol van szerepük a médiamixben?

● Mi az a brand safety? 

● Miért szükséges az Ad Verification, és mit vizsgál?

● Milyen formátumokkal lehet hirdetni programmaticban, és egyáltalán kinek, mikor, milyen célok elérésére ajánlott az automatizált hirdetés?

 

A megújult 2023-as Programmatic Kisokos minden piaci szereplő számára szabadon elérhető az IAB Hungary Dokumentumtárában. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36