A PlanRadar megoldása az építőipari kárigények kezelésére
Az építőipari projektek kulcsszereplői, a megrendelők, befektetők, projektmenedzserek, tervezők, tanácsadók, vállalkozók és alvállalkozók céljainak, tevékenységének összehangolása nem könnyű, gyakran komoly anyagi következményekkel járó konfliktusokkal kísért folyamat.
Ez az oka annak, hogy a tervek megvalósításakor különösen nagy figyelmet kell fordítani a kárigények, a panaszok, a módosítások és a viták kezelésére. Az építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó bécsi székhelyű PlanRadar legfrissebb szakmai tanulmánya azt foglalja össze, hogy a korszerű digitális eszközök miként változtatják meg a projektek sikeres megvalósításához szükséges adatok összegyűjtésének, dokumentálásának és elemzésének módját.
Az építőipari kárigényeknek számos oka lehet: a hiányos projektdokumentáció, a nem megfelelő kivitelező kiválasztása, a tervek gyakori változtatása, a szakképzett munkaerő hiánya, a feladatok rossz ütemezése, vagy akár az érdekelt felek közötti világos kommunikáció hiánya. Az eredmény: a határidők csúszása, költségnövekedés, szélsőséges esetben a beruházás leállása. A PlanRadar tanulmányának szerzői arra hívják fel a figyelmet, hogy a kárigények kezelésének leghatékonyabb módja a problémák valós idejű azonosítása és megoldása, a megelőzés. Ezt a folyamatot már a projektek tervezésekor el kell indítani, majd ezt követően a szerződésben minden követelményt, elvárást, hatáskört rögzíteni kell a későbbi viták elkerülése érdekében. A végrehajtáskor pedig biztosítani kell a különböző munkafázisok összehangolását, valós idejű nyomon követését valamennyi résztvevő számára. A digitális megoldások ebben kínálnak nélkülözhetetlen segítséget.
„Az építőipari kárigények többsége a késedelmesen elvégzett munkákhoz köthető, a tanulmányban idézett kutatási eredmények szerint a projektek 70 százaléknál következnek be olyan csúszások, amelyek átlagosan 10-30 százalékkal növelik meg a végrehajtás időtartamát. A PlanRadar megoldásai lehetővé teszik ügyfeleinknek, hogy a projektek minden szakaszában naprakészen felügyeljék, kézben tartsák a folyamatokat, ami végső soron a költségek és a megvalósítás idejének csökkenését eredményezi, ráadásul jelentősen mérsékeli a résztvevőkre nehezedő nyomást is” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.
A PlanRadar 6 megoldása az építőipari kárigények kezelésére
1. Problémák korai felismerése és a projektek kockázatainak csökkentése: A PlanRadar lehetővé teszi problémák és változások korai felismerését, mielőtt azok kezelhetetlenné válnának.
2. Projekt dokumentációkezelés: A szoftver lehetővé teszi a projekthez kapcsolódó összes dokumentum digitális nyomon követését, beleértve a módosításokat, a pénzügyi kimutatásokat, a tevékenységek ütemezését.
3. Dinamikus projektterv kezelése: A PlanRadar lehetővé teszi a tevékenységek valós idejű nyomon követését, támogatja a határidők betartását.
4. Erőforrás-gazdálkodás: A PlanRadar hatékonyan támogatja az elégtelen vagy aránytalan erőforrásokból fakadó problémák azonosítását, megoldását.
5. Prezentáció és kommunikáció: A PlanRadar könnyen kezelhető, áttekinthető platformon biztosítja a valós idejű információcserét a projektek szereplői között.
6. Projektre gyakorolt hatás: A résztvevők bármikor ellenőrizhetik a projektek naprakész állapotát, ami jelentősen javítja a döntéshozatalt és a projektmenedzsment optimalizálását.
A PlanRadar arra is felhívja a figyelmet, hogy az építőipari kárigények hatékony kezelésére szolgáló digitális eszközök használatának költségei a késések, csúszások, jogviták viták árához képest minimálisak.
Kapcsolódó cikkek
- PlanRadar útmutató az építőipari vállalatok jövőbeni sikeréhez
- A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
- Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
- Néhány óra alatt bárki megtanul alapszinten kezelni egy építőipari szoftvert
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
- Nemzetközi díjat nyert a Magyarországon is ismert építőipari szoftvergyártó
- Egyre okosabbak lesznek az otthonaink, amire az építőiparnak is fel kell készülnie
- Rangos díjat nyert a Magyarországon is ismert építőipari szoftver gyártója
- Hogyan lehetnek még zöldebbek épületeink?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.