Fiatalok számára hirdet 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatot a Vodafone Alapítvány
A Vodafone Magyarország Alapítvány második alkalommal hirdette meg Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, amelyre két korcsoportban várja a fiatalok jelentkezését. Az Alapítvány idén a fenntarthatóságot jelölte meg oktatási projektjei központi témájának, ennek megfelelően a pályázó csapatok 5, erre reflektáló kategóriában adhatják le ötleteiket. A szervezők hangsúlyozzák: a versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.
A tavalyi kiírás sikerén felbuzdulva a Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdeti a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, melynek célja, hogy a digitális világ iránt érdeklődő innovatív gondolkodású diákokat – valamint tanáraikat és szüleiket – kreatív alkotásra ösztönözze a robotika, a kódolás és a fenntartható jövő témájában. A zsűri a legjobbnak ítélt pályázatokat mindkét korosztályban 3-3 millió forint összértékű tárgyi nyereménnyel / programélménnyel jutalmazza.
A beérkezett pályamunkák közül legjobbnak ítélt, legfeljebb 10-10 ötletet egy döntő keretében, a Skool szakmai támogatása mellett dolgozzák ki a pályázó csapatok. Az ötletpályázat során a 4-7. évfolyamos diákoknak a Scratch programnyelv használatával kell a fenntartható jövőt támogató ötletüket leprogramozniuk. A 8-12. évfolyamos tanulóknak pedig egy-egy videóban kell bemutatniuk ötletüket arra vonatkozóan, hogyan támogathatják a robotok a fenntartható jövőt. A szervezők öt, fenntarthatósággal kapcsolatos témában várják az ötleteket: minőségi oktatás; egészség és jóllét; fellépés az éghajlatváltozás ellen; fenntartható városok és közösségek, közlekedés; valamint tiszta víz, alapvető köztisztaság.
„Úgy látjuk, hogy a Z és az alfa generáció tagjai nagyon otthonosan mozognak a digitális eszközök világában, fontos azonban megmutatnunk, hogy az online tér nem csak a szórakozás vagy kikapcsolódás színtere lehet. Célunk, hogy az eszközök készségszintű használatán túl a fiatal generációk lehetőségként tekintsenek a technológiai eszközökre és platformokra, melyek segítségével és a kreatív energiák felhasználásával pozitívan befolyásolhatják a saját jövőjük alakulását. A digitális kompetenciafejlesztés ösztönzésével használható és jövedelmező tudást és világunk problémáira való válaszkészséget adhatunk a gyerekek kezébe” – mondta Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány ügyvezetője.
A Vodafone Magyarország Alapítvány hisz abban, hogy a digitalizációban rejlő lehetőségek segíthetik a fenntarthatóbb társadalom kialakítását, éppen ezért a Zöld kód pályázatra olyan kreatív pályaműveket várnak, amelyek új perspektívában mutathatják be a jövő kihívásait és azok robotokkal történő megoldását. Az Alapítvány diákok és pedagógusok körében végzett nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a fenntarthatóságról való gondolkodás foglalkoztatja a Z és alfa generáció tagjait, így a témával már az iskolák falai között is rendszeresen foglalkoznak. Erre az igényre és a világban zajló egyéb, hasonló témájú diskurzusra reagálva a Vodafone Alapítvány még idén ZöldGuru néven indít saját e-learning kurzust, amely a hozzá tartozó tanári kézikönyvvel kiegészítve ingyenesen lesz elérhető az alapítvány oktatási platformján, az E-skola tananyagai között.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét diákok tervezik a jövőt: indul a Megoldások a holnapért negyedik szezonja
- Lezárult ’Az Év Honlapja’ pályázat
- 2 napod maradt nevezni ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
- Női példaképeket keres az IVSZ és a WiTH
- Újjáalakult és kreatív, új 8bites játékokat vár a HCC szakosztály
- December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
- A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra
- Neumann 120 kiállítás a Deák17 Galériában
- Magyar energetikai startupokat is várnak a befektetői programba
- Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Reflektorfényben a fenntarthatóság: Indul a Green Awards 2025
Elindult Magyarország egyik legnevesebb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, amelyet a Portfolió és a Green Cloud közösen szerveznek. A Green Awards powered by Green Cloud pályázat idén már negyedik alkalommal nyitja meg kapuit azok előtt a vállalatok előtt, akik kiemelkedő zöld megoldásaikkal formálják a jövőt.
Három győztest is avattak az IAB Hungary 2024-es szakdolgozatversenyén
Az IAB Hungary március 28-án hirdette ki a 2024-es Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázat nyerteseit, akik a konzulenseikkel együtt átvehették díjaikat. A versenyt, amelyet az Atmedia, a GroupM és az OMD támogattak, a Duna Towerben, az Omnicom Media Group székházában rendezték meg.
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
Digitális fejlődés az iCentre segítségével – Pályázat általános- és középiskoláknak
Indul az iSkola pályázat, amelynek keretében egy iskolai intézmény nettó 2 000 000 forint értékben kaphat oktatási célra felhasználható termékeket és szolgáltatásokat az iCentre kínálatából.