Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára

forrás: Prím Online, 2024. január 31. 11:29

A BOXY Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya hatszorosára bővült egyetlen év leforgása alatt, ezzel a rendelésteljesítési piac szereplői között a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. Az ugrásszerű bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy a piaci feltételek átrendeződése miatt egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb robotizált logisztikai megoldások iránt.

A Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója a lakossági fogyasztás visszaesése és a stagnáló piaci környezet ellenére is jelentősen növelni tudta ügyfélkörét 2023-ban. A partnerszám bővülése a rendelésteljesítési piac dinamikus növekedésének köszönhető, amely az iparági jelentések szerint akár 45-90%-os bővülést is elérhet a következő 2-3 évben*.

 

A kiszervezett rendelésteljesítési szolgáltatások iránti igény intenzív növekedése mögötti okok között kiemelkedik, hogy a manuális folyamatok világszerte egyre költségesebbé válnak, és  a házon belüli automatizálás nem térül meg azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem tudják elérni a kritikus méretgazdaságosságot az év minden szakaszában. A harmadik fél által történő fulfillment iránti kereslet így folyamatosan növekszik, a globális raktárautomatizálási szolgáltatások piaca becslések szerint 2026-ra meghaladja a 30 milliárd USD-t.

 

A növekedési potenciál minden termékkategória esetében más és más. A magyar piacon 2021-2022-es évben a játékok, az állateledel, a drogéria, a szépségápolás, a baba-mama, a számítástechnika, valamint a műszaki cikkek voltak a leginkább hangsúlyosak. A 2023-ban ez a mezőny a mobiltelefonokkal, táplálékkiegészítőkkel, vitaminokkal és ruházati cikkekkel bővült leginkább. Idén várhatóan a ruházati területen lesz a legnagyobb növekedés, és ebben a szegmensben számítanak a legtöbb új partnerre a fulfillment szolgáltatók.

 

 

A belföldi e-kereskedelmi ökoszisztémára továbbá  jellemző, hogy a kínai webáruházak egyre nagyobb rendelésállományt szívnak el a piacról, tovább nehezítve a fogyasztás visszaesése miatt már jelenleg is nehéz helyezetben lévő belföldi kereskedőket. Ez a folyamat leginkább a havi 1000-10.000 rendelésszámú, közepes méretű webáruházak szegmensét állíthatja kihívások elé. Ezek a vállalkozások 2023-ban ugyan az egyéb szolgáltatások árszínvonalának emelkedése miatt inkább kerülték a nagyobb váltással járó kockázatokat, viszont várhatóan 2024-ben már nagyobb hajlandóságot fognak mutatni a raktárlogisztikai folyamataik racionalizálására.  Mindezek ellenére a kiszervezési hullám már elkezdődött, a terület olyan meghatározó szereplői szavaztak bizalmat a Boxynak, mint a Pelenka.hu, a Játéksziget.hu, a Lifestyleshop.hu, a Dermo.hu, az Intenset.hu, a Duciforradalom.com, vagy az ingatlan.com.

 

Ugyanakkor egyre jobban terjed a D2C (Direct to Customer) e-kereskedelmi modell, amelyben a digitális csatornákon keresztül közvetlenül a végső fogyasztónak értékesítik a terméket. Magyarországon ez az értékesítési modell még csak most kezd ismertté válni, elsőként főként ruházati, divatipari gyártók körében kezdett terjedni, és bevezetése jellemzően az online értékesítés elindításával társul. A területen a Boxy-nak szavazott bizalmat például az egyik legnagyobb magyar divatmárka, a Sugarbird.

 

Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója

 

„A Boxy sikeres 2023-as éves működése bizalmat teremthet a nagyobb B2C kereskedők körében, akik mielőtt váltásra szánták volna el magukat, előbb szerettek volna meggyőződni a platform működésének valódi minőségéről. Bár az előrejelzések szerint a vásárlóerő 2024-ben sem fog teljes mértékben helyreállni, és a kínai webáruházak továbbra is erős versenyt jelentenek a belföldi e-kereskedelmi piacon, azzal számolunk, hogy a gyártói és márkázott termékeket kínáló vállalatok egyre nagyobb számban fognak igénybe venni fulfillment szolgáltatásokat a magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében. A következő időszakban a várakozásaink szerint ebből a körből fognak kikerülni az újonnan belépő ügyfeleink. Fontos megemlíteni, hogy 2024-ben még hatékonyabban fogjuk segíteni potenciális partnereinket abban, hogy még az együttműködés tényleges megkezdése előtt modellezni tudják a kiszervezett raktárlogisztika valódi havi költségeit” – mondta Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója.

 

A Boxy számokban:

– A Boxy raktárában egyetlen nap leforgása alatt 99.650 db terméket kezeltek csúcsidőszakban

– A Boxy a Black Friday hétvége alatt több mint 70 ezer termék rendelését teljesítette

-– A Black Friday napján a Boxy a partnerek rendeléseinek 99,54%-át sikeresen átadta a szállító partnereinek

 

_______________________ 

* A közleményben szereplő adatok forrása: GKID Research & Consulting. Fulfillment Big Picture Report 2023.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32