Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára

forrás: Prím Online, 2024. január 31. 11:29

A BOXY Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya hatszorosára bővült egyetlen év leforgása alatt, ezzel a rendelésteljesítési piac szereplői között a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. Az ugrásszerű bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy a piaci feltételek átrendeződése miatt egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb robotizált logisztikai megoldások iránt.

A Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója a lakossági fogyasztás visszaesése és a stagnáló piaci környezet ellenére is jelentősen növelni tudta ügyfélkörét 2023-ban. A partnerszám bővülése a rendelésteljesítési piac dinamikus növekedésének köszönhető, amely az iparági jelentések szerint akár 45-90%-os bővülést is elérhet a következő 2-3 évben*.

 

A kiszervezett rendelésteljesítési szolgáltatások iránti igény intenzív növekedése mögötti okok között kiemelkedik, hogy a manuális folyamatok világszerte egyre költségesebbé válnak, és  a házon belüli automatizálás nem térül meg azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem tudják elérni a kritikus méretgazdaságosságot az év minden szakaszában. A harmadik fél által történő fulfillment iránti kereslet így folyamatosan növekszik, a globális raktárautomatizálási szolgáltatások piaca becslések szerint 2026-ra meghaladja a 30 milliárd USD-t.

 

A növekedési potenciál minden termékkategória esetében más és más. A magyar piacon 2021-2022-es évben a játékok, az állateledel, a drogéria, a szépségápolás, a baba-mama, a számítástechnika, valamint a műszaki cikkek voltak a leginkább hangsúlyosak. A 2023-ban ez a mezőny a mobiltelefonokkal, táplálékkiegészítőkkel, vitaminokkal és ruházati cikkekkel bővült leginkább. Idén várhatóan a ruházati területen lesz a legnagyobb növekedés, és ebben a szegmensben számítanak a legtöbb új partnerre a fulfillment szolgáltatók.

 

 

A belföldi e-kereskedelmi ökoszisztémára továbbá  jellemző, hogy a kínai webáruházak egyre nagyobb rendelésállományt szívnak el a piacról, tovább nehezítve a fogyasztás visszaesése miatt már jelenleg is nehéz helyezetben lévő belföldi kereskedőket. Ez a folyamat leginkább a havi 1000-10.000 rendelésszámú, közepes méretű webáruházak szegmensét állíthatja kihívások elé. Ezek a vállalkozások 2023-ban ugyan az egyéb szolgáltatások árszínvonalának emelkedése miatt inkább kerülték a nagyobb váltással járó kockázatokat, viszont várhatóan 2024-ben már nagyobb hajlandóságot fognak mutatni a raktárlogisztikai folyamataik racionalizálására.  Mindezek ellenére a kiszervezési hullám már elkezdődött, a terület olyan meghatározó szereplői szavaztak bizalmat a Boxynak, mint a Pelenka.hu, a Játéksziget.hu, a Lifestyleshop.hu, a Dermo.hu, az Intenset.hu, a Duciforradalom.com, vagy az ingatlan.com.

 

Ugyanakkor egyre jobban terjed a D2C (Direct to Customer) e-kereskedelmi modell, amelyben a digitális csatornákon keresztül közvetlenül a végső fogyasztónak értékesítik a terméket. Magyarországon ez az értékesítési modell még csak most kezd ismertté válni, elsőként főként ruházati, divatipari gyártók körében kezdett terjedni, és bevezetése jellemzően az online értékesítés elindításával társul. A területen a Boxy-nak szavazott bizalmat például az egyik legnagyobb magyar divatmárka, a Sugarbird.

 

Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója

 

„A Boxy sikeres 2023-as éves működése bizalmat teremthet a nagyobb B2C kereskedők körében, akik mielőtt váltásra szánták volna el magukat, előbb szerettek volna meggyőződni a platform működésének valódi minőségéről. Bár az előrejelzések szerint a vásárlóerő 2024-ben sem fog teljes mértékben helyreállni, és a kínai webáruházak továbbra is erős versenyt jelentenek a belföldi e-kereskedelmi piacon, azzal számolunk, hogy a gyártói és márkázott termékeket kínáló vállalatok egyre nagyobb számban fognak igénybe venni fulfillment szolgáltatásokat a magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében. A következő időszakban a várakozásaink szerint ebből a körből fognak kikerülni az újonnan belépő ügyfeleink. Fontos megemlíteni, hogy 2024-ben még hatékonyabban fogjuk segíteni potenciális partnereinket abban, hogy még az együttműködés tényleges megkezdése előtt modellezni tudják a kiszervezett raktárlogisztika valódi havi költségeit” – mondta Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója.

 

A Boxy számokban:

– A Boxy raktárában egyetlen nap leforgása alatt 99.650 db terméket kezeltek csúcsidőszakban

– A Boxy a Black Friday hétvége alatt több mint 70 ezer termék rendelését teljesítette

-– A Black Friday napján a Boxy a partnerek rendeléseinek 99,54%-át sikeresen átadta a szállító partnereinek

 

_______________________ 

* A közleményben szereplő adatok forrása: GKID Research & Consulting. Fulfillment Big Picture Report 2023.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59