Még lehet jelentkezni a 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatra
A nagy érdeklődésre való tekintettel február 27-ig meghosszabbítja Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatának jelentkezési határidejét a Vodafone Magyarország Alapítvány. A szervezők továbbra is hangsúlyozzák: a diákoknak szóló, fenntarthatósági kérdéseket körüljáró versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.
A tavalyi kiírás sikerén felbuzdulva a Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdeti a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, melynek célja, hogy a digitális világ iránt érdeklődő innovatív gondolkodású diákokat – valamint tanáraikat és szüleiket – kreatív alkotásra ösztönözze a robotika, a kódolás és a fenntartható jövő témájában. A zsűri a legjobbnak ítélt pályázatokat mindkét korosztályban 3-3 millió forint összértékű tárgyi nyereménnyel / programélménnyel jutalmazza.
A beérkezett pályamunkák közül legjobbnak ítélt, legfeljebb 10-10 ötletet egy döntő keretében, a Skool szakmai támogatása mellett dolgozzák ki a pályázó csapatok. Az ötletpályázat során a 4-7. évfolyamos diákoknak a Scratch programnyelv használatával kell a fenntartható jövőt támogató ötletüket leprogramozniuk. A 8-12. évfolyamos tanulóknak pedig egy-egy videóban kell bemutatniuk ötletüket arra vonatkozóan, hogyan támogathatják a robotok a fenntartható jövőt. A szervezők öt, fenntarthatósággal kapcsolatos témában várják az ötleteket: minőségi oktatás; egészség és jóllét; fellépés az éghajlatváltozás ellen; fenntartható városok és közösségek, közlekedés; valamint tiszta víz, alapvető köztisztaság.
„Úgy látjuk, hogy a Z és az alfa generáció tagjai nagyon otthonosan mozognak a digitális eszközök világában, fontos azonban megmutatnunk, hogy az online tér nem csak a szórakozás vagy kikapcsolódás színtere lehet. Célunk, hogy az eszközök készségszintű használatán túl a fiatal generációk lehetőségként tekintsenek a technológiai eszközökre és platformokra, melyek segítségével és a kreatív energiák felhasználásával pozitívan befolyásolhatják a saját jövőjük alakulását. A digitális kompetenciafejlesztés ösztönzésével használható és jövedelmező tudást és világunk problémáira való válaszkészséget adhatunk a gyerekek kezébe” – mondta Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány ügyvezetője.
A Vodafone Magyarország Alapítvány hisz abban, hogy a digitalizációban rejlő lehetőségek segíthetik a fenntarthatóbb társadalom kialakítását, éppen ezért a Zöld kód pályázatra olyan kreatív pályaműveket várnak, amelyek új perspektívában mutathatják be a jövő kihívásait és azok robotokkal történő megoldását. Az Alapítvány diákok és pedagógusok körében végzett nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a fenntarthatóságról való gondolkodás foglalkoztatja a Z és alfa generáció tagjait, így a témával már az iskolák falai között is rendszeresen foglalkoznak. Erre az igényre és a világban zajló egyéb, hasonló témájú diskurzusra reagálva a Vodafone Alapítvány még idén ZöldGuru néven indít saját e-learning kurzust, amely a hozzá tartozó tanári kézikönyvvel kiegészítve ingyenesen lesz elérhető az alapítvány oktatási platformján, az E-skola tananyagai között.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét várja korai fázisban lévő technológiai vállalkozások jelentkezését az OXO csoport
- Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
- Fiatalok számára hirdet 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatot a Vodafone Alapítvány
- Ismét diákok tervezik a jövőt: indul a Megoldások a holnapért negyedik szezonja
- Lezárult ’Az Év Honlapja’ pályázat
- 2 napod maradt nevezni ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
- Női példaképeket keres az IVSZ és a WiTH
- Újjáalakult és kreatív, új 8bites játékokat vár a HCC szakosztály
- December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
- A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú fiatalt ért el az ELTE díjazott programja
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kara elnyerte a hazai kommunikációs szakma egyik legnagyobb presztízsű díját: a PREXA – PR Excellence Hungary Award arany fokozatú elismerését, valamint a zsűri különdíját a társadalmi kommunikáció kategóriában. A kitüntetést a STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó programért ítélték oda.
EnterPRIZE 2025: Még van idő jelentkezni!
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal indította el nemzetközi EnterPRIZE programját, melynek célja a kis- és középvállalkozások fenntarthatósági törekvéseinek támogatása. A magyarországi pályázatra idén is várják a jelentkezőket, a beadási határidőt meghosszabbították: 2025. június 30-ig lehet pályázni.
Felelős reklám, tisztább környezet – Indul a Green Pledge 2025
A Green Pledge ismét várja a pályázatokat! A kezdeményezés immár harmadik éve díjazza azokat a kommunikációs gyakorlatokat, amelyek kiemelten figyelmet fordítanak a környezetvédelemre és fenntarthatóságra a marketingkommunikáció megtervezése és megvalósítása során.
Fiatalokat segítő civil ötleteket keres a Morgan Stanley
Első alkalommal nyílt meg magyarországi jótékonysági szervezetek előtt a Morgan Stanley civil pályázata. A globális pénzügyi vállalat – amely Budapesten mintegy háromezer szakembert foglalkoztat – olyan innovatív kezdeményezéseket keres, amelyek kézzelfogható módon javítják a gyerekek és fiatalok egészségét, mentális jóllétét, valamint oktatási lehetőségeit.
Öt éve formálja a világot a Megoldások a holnapért kihívás
Idén ünnepli magyarországi indulásának ötödik évfordulóját a Samsung és az EdisonKids által életre hívott Megoldások a holnapért kihívás, amely mára a fiatalok egyik legmeghatározóbb hazai jövőépítő programjává vált. A jubileum alkalmából öt meghatározó szereplő – mentorok, tanárok és szakértők – osztják meg, mit jelent számukra ez az egyedülálló kezdeményezés.