Konnektivitás újratöltve: a Xiaomi bemutatta az új „Human x Car x Home” koncepcióját
A Xiaomi az MWC Barcelona 2024 rendezvényen bemutatta az új „Human x Car x Home” stratégia jegyében kifejlesztett okos ökoszisztémáját, amely új fénybe helyezi a technológiai integráció fogalmát. A Xiaomi SU7 elektromos autó ennek az új megközelítésnek a megtestesítője, amely a bejelentéssel együtt debütált nemzetközileg, ízelítőt adva abból, hogy milyennek képzeli el az okos eszközökkel bőven ellátott jövőt a Xiaomi – egy olyan új világot, amelyben a felhasználói igényeket egy közös okos ökoszisztéma fogja kiszolgálni.
“A Xiaominál úgy véljük, hogy a technológiának emberközpontúnak kell lennie. Az innovációnk olyan filozófiát követ, amely a legelső helyre a felhasználók igényeit helyezi. Ezt fejezi ki a „Human x Car x Home” elnevezésű stratégiánk, amelyben arra köteleztük el magunkat, hogy egy még teljesebb körű, és a korábbiaknál jóval jobb minőségű konnektivitás élményt fogunk biztosítani a felhasználóinknak. Azzal, hogy az emberközpontúságot, az okos autókat és -otthonokat a stratégiánk alapvető elemeivé tettük, azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a konnektivitást teljeskörűvé tegyük, gyakorlatilag bármely, a piacon elérhető eszközre kiterjesszük” – mondta el Daniel Desjarlais, a Xiaomi International kommunikációs igazgatója. Hozzátette: „Arra invitáltuk az MWC résztvevőit, hogy elsőkézből ismerkedjenek meg azzal a vízióval, amely a Xiaomi jövőről alkotott koncepciója mentén, a gyakorlatban megvalósuló innovációkon keresztül fogja átalakítani a konnektivitás fogalmát.”
Ezen az eseményen mutatták be a Xiaomi 14 termékcsaládot, valamint a Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 tabletet és több más a Xiaomi AIoT platformjához kapcsolódó új eszközt is, amelyeket arra terveztek, hogy még magasabb szinten valósítsák meg az intelligens élet koncepcióját. A Xiaomi Imagery Technology kiállítási területen a vállalat azt mutatta be közelebbről, hogyan emelte be a Leica kifinomult optikai technológiáját a Xiaomi az okostelefonjaiba, a CyberDog 2 pedig azt demonstrálta a látogatóknak, mennyire kiszélesedett a Xiaomi termékportfóliója.
Még teljesebb körű konnektivitás
A Xiaomi egy „okostelefon x AIoT” platform központú vállalatból egy ember-, autó- és otthon központú, okos ökoszisztéma fejlesztő vállalattá alakul át, amely egyetlen platformra hozza a személyes használatra készült eszközöket, az okosotthon eszközöket és az autókat. A hardverek között megszakítás nélküli kapcsolat, valósidejű koordináció jön létre, amely nemcsak a technológiai fejlődést ösztönzi, de az iparági partnerekkel való együttműködés elmélyítését is előmozdítja. Az új stratégia víziója szerint még inkább a felhasználók igényeinek kiszolgálására mozgósítja a Xiaomi erőforrásait, ezért a proaktív módon működő ökoszisztéma is a felhasználók jelenlegi és jövőbeli igényeire fókuszál majd.
A Xiaomi HyperOS sem csupán egy nyílt forráskódú technológiai innováció, hanem egy olyan rendszerszintű fejlesztés, amelyet az eszközök jobb együttműködésére terveztek, és hogy a Xiaomi integrált okos-élet platformjához kapcsolódó eszközöket megbízhatóan működtesse. Az „Human x Car x Home” okos ökoszisztéma több mint 200 termékkategóriát foglal magába, amelyhez jelenleg mintegy 600 millió eszköz kapcsolódik világszerte, és a felhasználási esetek több mint 95%-át lefedi.* A Xiaomi több globális partnerével, fejlesztőkkel és gyártókkal együttműködve érte el, hogy a Xiaomi HyperOS operációs rendszer képes legyen kiszolgálni az ökoszisztéma elvárásait, amivel tengernyi új funkciót tett elérhetővé a felhasználók számára.
A Xiaomi elektromos járműgyártó részlegének első terméke a sokak által már nagyon várt Xiaomi SU7. Ez az új elektromos autó egy olyan szedán, amely az ökoszisztémát kimagasló teljesítmény mellett és a szolgáltatások teljeskörével kínálja a vásárlóknak: a teljesítmény, az eszközintegráció és a mobil okoseszközök tekintetében egyaránt teljesen új szintet képvisel. A Xiaomi SU7 megtervezése mellett, a Xiaomi az elektromos járműgyártás öt lényeges technológiai komponensét is továbbfejlesztette: az E-motor, a CTB integrált akkumulátor, a Xiaomi Die-Casting technológia, a Xiaomi Pilot autonóm vezetési technológia, és az intelligens műszerfal vonatkozásában. A Xiaomi több mint 10 milliárd jüant fektetett eddig az ökoszisztémát érintő kutatás-fejlesztésbe, amelynek eredményeként – a kulcsterületeken több mint 3400 mérnök és 1000 szakember bevonásával – egy egyedülálló járművet alkotott.
Mobil képalkotás mesterfokon
A Xiaomi elkötelezett az embert a középpontba állító innováció mellett, amellyel még jobb, még intuitívabb mobil fotózási élményt tud nyújtani felhasználóinak, miközben folyamatosan fejleszti a mobil képalkotó technológiáit. A Leicával megkötött stratégiai partnerségen keresztül értelmezte újra a Xiaomi a képalkotás lényegét, és fejlesztette tovább a professzionális és emberközpontú fotografálást. A Xiaomi Imagery Technology részlege állította elő a Xiaomi 12S Ultrát, az első olyan okostelefont, amely a két vállalat együttműködésének a gyümölcse, és amely a vállalat egyéb, prémiumkategóriás telefonjai között szerepel.
A Xiaomi és a Leica partnerségével sikerült elérni egy másik fontos mérföldkőhöz is, a Xiaomi-Leica Optical Institute megalapításához, amely várhatóan jelentősen előre mozdítja majd a képalkotó technológiák fejlesztését, és a fotózáshoz kötődő felhasználói élmény tekintetében is új mércét fog felállítani. Az újonnan bevezetett Xiaomi 14 termékcsalád – amelyet Leica Summilux optikai lencsékkel láttak el – nagy szakértelemmel készült és olyan újgenerációs optikai megoldásokat vonultat fel, amelyek eddig ismeretlen képességekkel ruházzák fel a kamerarendszert, és bármilyen körülmények között, bármilyen helyzetben kivételes fotózási élményt biztosítanak a felhasználóknak.
A robotika és gyártási kiválóság
Az MWC-n a Xiaomi egy fejlett technológiákat alkalmazó, négylábú, a természet által megihletett robotot, a CyberDog 2-t is bemutatta a rendezvény közönségének. A robot fúziós érzékelői és döntéshozó rendszere 19 szenzort használ a látáshoz, a tapintáshoz és halláshoz, így híven imitálja egy valódi kutya mozgását, megjelenését és viselkedését. Az eszköz a Xiaomi úttörő innovációk iránti lelkesedését és a robotika megújítása iránti elkötelezettségét demonstrálja. Az, hogy a technológia nyílt forráskódra épül aláhúzza, hogy az ökoszisztéma fejlesztésében fontos a testreszabhatóság és a programozhatóság, ami határtalan lehetőségeket nyit meg a fejlesztők előtt.
Azontúl, hogy forradalmian új termékeket fejleszt, a Xiaomi folytatja a gyártási folyamatok megújítását is, így az okosüzem létrehozásával is az iparági innováció élvonalába helyezi a vállalatot. Az átalakulással érintett gyártási központokban az agilitás, a működési kiválóság és a precíz végrehajtás került a fókuszba. A pekingi Changping kerületben létrehozott Smart Factory Phase II mutatja be a leghitelesebben a Xiaomi elköteleződését az egyedülálló minőség, és a fogyasztók igényeit középpontba helyező, úttörő innováció iránt.
Fenntartható jövőt építve
A Xiaomi nemcsak a kiváló minőség és a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt elkötelezett, hanem a környezetvédelmet és a fenntartható termékfejlesztést is az üzleti stratégiája alapvető elemeivé tette. A Xiaomi 2040-re vállalta a teljes karbonsemlegesség elérését, és a COP28 jelentés közzétételével tette átláthatóvá a környezet és a klíma védelmében meghozott intézkedéseinek eredményeit.
Ezek a mérföldkő jelentőségű vállalások összhangban vannak a Xiaomi törekvéseivel, a fenntarthatóság érdekében tett kezdeményezéseivel. Ilyen például a GE100% kezdeményezés, amely a megújuló energiák minél intenzívebb használatát ösztönzi, emellett pedig az elektronikus hulladékok újrahasznosítását támogatja. Azért, hogy működését a jövőben még fenntarthatóbbá tegye, a Xiaomi a körforgásos gazdaság modelljét is magáévá tette és célul tűzte ki, hogy 2022 és 2026 között 38 ezer tonnányi elektromos hulladékot hasznosít újra. Ezek az erőfeszítések jól példázzák a Xiaomi holisztikus megközelítését, amely a korszerű technológiai megoldások és a környezeti fenntarthatóság szempontjait igyekszik összhangba hozni, ezzel a teljes tech iparág számára is fontos szerepet biztosít egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében.
________________________
* A Xiaomi Corporation 2023 harmadik negyedéves jelentéséből származó adatok.
Kapcsolódó cikkek
- A HONOR átfogó, mesterséges intelligencia-alapú stratégiát vitt az idei MWC-re
- Csúcskészülékeket vitt az MWC kiállításra a Xiaomi
- A HMD számára minden az emberi innovációról szól
- Megalakult a Xiaomi x Leica Optical Institute
- Megérkezett a vadonatúj Redmi Note 13 család
- Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
- Új Xiaomi AIoT eszközök a nemzetközi piacokon
- Megérkezett a nemzetközi piacra szánt Xiaomi 13T telefoncsalád
- "Story in Sight": inspiráció és tudás a fotográfián keresztüli önkifejezésre
- A Xiaomi 2023 második negyedéves korrigált nyeresége 147%-kal, 5,1 milliárd jüanra nőtt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.