Mérföldkő az építőipar digitalizációjában
A digitális építőipari, ingatlan- és létesítménygazdálkodási platformját Magyarországon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar bejelentette, hogy SiteView elnevezéssel, mesterséges intelligencia alapú megoldást dolgoz ki. Az új funkcióval nem csak tovább bővül az eszköztár, de még hatékonyabbá is válik a PlanRadar. A SiteView a 360 fokos képkezelésének köszönhetően gazdagabb vizuális dokumentációt biztosít a projekteken, növeli a pontosságot, javítja az átláthatóságot és csökkenti az utómunkálatokat, ezáltal jelentősen javíthatja a munkavégzés hatékonyságát.
A PlanRadar tervezett új funkciója, a SiteView lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a helyszíni bejárások minden fontos állomásán 360 fokos képeket készítsenek, amelyeket a rendszer automatikusan beilleszt az adott projekt 2D-s terveibe. A megoldásnak köszönhetően a résztvevők naprakész vizuális nyilvántartást vezethetnek az építkezés minden szakaszáról, a beruházás készültségi fokáról.
„Az új funkció azért fontos fejlesztés, mert a könnyen kezelhető élményt a legmagasabb szintű pontossággal ötvözve, több ezer fotó elkészítését kiváltva teszi lehetővé a vizuális megvalósítási tervdokumentáció teljes körű, minden részletre kiterjedő összeállítását. A platform alapként biztosított, már meglévő dokumentációs, kommunikációs és jegykezelési funkcióit kiegészítő megoldásnak köszönhetően az adott építési projekt bármelyik szereplője benézhet a „fal mögé”, vagyis pontosan ráláthat arra, hogy hol tart a megvalósítás, milyen feladatokat kell még elvégezni, ami számos esetben jelentősen csökkenti a költséges utómunkák kockázatát” – mondta Ibrahim Imam, a PlanRadar társ-vezérigazgatója.
A csúcstechnológiát képviselő új funkció használata egyszerű. Az ellenőrzést végző munkatársak a sisakjukra erősített, működésbe helyezett 360 fokos kamerával csak bejárják a terepet, a munka fennmaradó részét már a SiteView végzi el. A kamera által rögzített képeket automatikusan továbbítja, és a bejárt útvonalhoz igazítva beépíti a 2D-s tervbe, ami a szemle befejezését követően megjelenik a PlanRadar platformján. A mellett, hogy a SiteView észrevehetően gyorsabbá és hatékonyabbá teszi az építkezés vizuális dokumentációjának teljes folyamatát, az új funkció arra is lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy egymás mellé tegyenek és összehasonlítsanak különböző időpontban készült felvételeket, így pontosabban ellenőrizhetik a projektek előrehaladását, gyorsabban észrevehetik az esetleges eltéréseket.
„A SiteView csökkenti a helyszíni ellenőrzések idejét és felgyorsítja a munkavégzést, hiszen akár nagy távolságból is teljes képet nyújt az adott helyszínről. A 360 fokos felvételek minden szükséges adatot, információt tartalmaznak, így biztosítva az adott projekt teljes átláthatóságát. Az új funkció alkalmazása minimális betanítást igényel, a felhasználók egyszerűen beállítják a kezdő pozíciót a 2D-s építési terven a PlanRadar mobilalkalmazásban, bekapcsolják a kamerát, végigsétálnak a helyszínen, és a befejezéskor megnyomják a STOP gombot. A többiről kifinomult algoritmusok gondoskodnak” – mondta Clemens Hammerl, a termékért felelős igazgató.
A SiteView az önvezető autóknál alkalmazott SLAM technológiára (Simultaneous Location and Mapping) épül, ami mozgás közben méri fel az ismeretlen környezetet. A szükséges adatokat a mesterséges intelligencia segítségével gyűjti be és dolgozza fel. A fejlesztésnek köszönhetően a PlanRadar felhasználói új eszközt kapnak az építési projektek megvalósításának kézben tartására, ami a platform már meglévő funkcióival összekapcsolódva, azokat kiegészítve még hatékonyabban biztosítja számukra a folyamatok átláthatóságát, ami komoly segítség a félreértések, az esetleges jogviták megelőzésében, megoldásában. A Site View közelgő bevezetés csak a kezdet, a PlanRadar folyamatosan megújítja a termékét, tervei között szerepel egyebek között a BIM-integráció megvalósítása, valamint a 360°-os képek jegyekhez való kapcsolódási lehetőségének megteremtése.
A PlanRadar SiteView funkcióját bemutató videó:
Kapcsolódó cikkek
- 2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
- A PlanRadar tovább erősítette jelenlétét az európai piacokon
- Erre számíthat az építőipar és az ingatlanszektor 2024-ben!
- A PlanRadar megoldása az építőipari kárigények kezelésére
- PlanRadar útmutató az építőipari vállalatok jövőbeni sikeréhez
- A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
- Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
- Néhány óra alatt bárki megtanul alapszinten kezelni egy építőipari szoftvert
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.