Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
A Magyar E-sport Szövetség által szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa harmadik éve nyújt lehetőséget a magyar egyetemisták és főiskolások számára, hogy megmutassák tehetségüket és tudásukat League of Legends, Rocket League és Valorant játékokban. Idén rekordszámú, tizenhárom felsőoktatási intézmény jelezte részvételét, rendezett selejtezőket és küldte legjobbjait a végső összecsapásra. A Gamerland arénában március 27-én megrendezett döntőn kiderült, melyek a legerősebb hazai egyetemek az e-sportban.
A döntőben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata elképesztő teljesítménnyel hódította el az elsőséget mind a Valorant, mind a League of Legends versenyszámokban, lenyűgözve a nézőket és ellenfeleiket egyaránt. Külön érdekesség, hogy a BME már harmadik alkalommal kvalifikálta magát nemzetközi megmérettetésre League of Legends-ben. Az University Esports Masters 2024-as évadában Magyarország is helyet kapott az Európai Egyetemi E-sport Bajnokság nemzetközi küzdelmeiben. A K&H Egyetemi E-sport Kupa legjobb Rocket League, League of Legends és Valorant csapatai a nemzetközi csoportkörbe juthattak tovább, ahol többek között Franciaország, Spanyolország, Portugália, az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság, Olaszország, Németország, Lengyelország, Cseh Köztársaság, Ukrajna, Hollandia, Belgium, Szlovákia, Litvánia és Törökország legjobb egyetemi csapataival találkozhatnak.
A Budapesti Metropolitan Egyetem csapatának vezetője, Zubor "Gogi" Ádám, a 2022-es válogatott keret után most ismét bizonyította tehetségét. A Rocket League-ben aratott győzelmükkel bebiztosították helyüket az University E-sports Masters 2024 csoportkörébe az Invitational első helyezettjeként.
A döntőben egy negyedik játék az EA SPORTS FC 24 legjobbjai is képviseltették magukat, és végül a Boresz E-sport Akadémia játékosa, a Neumann János Egyetem góllövője, Vén Balázs bizonyult a legjobbnak.
„Ezek az sporteredmények nemcsak a csapatok kemény munkájának köszönhetőek, hanem a magyar e-sport növekvő lendületének is egyértelmű jelei. A verseny egyúttal azt is jól mutatja, hogy milyen magas szintű tudást és elkötelezettséget igényel ez az innovatív sportág, amelynek kezdetektől támogatói vagyunk” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – League of Legends
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H – Valorant
1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
2. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
3. helyezett Széchenyi István Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Online verseny
1. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
2. helyezett: Metropolitan Egyetem
3. helyezett: Debreceni Egyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – Rocket League – Invitational
1. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3. helyezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa – EA FC 24 Challenge powered by Samsung Odyssey
1. helyezett: Vén Balázs – Debreceni Egyetem
2. helyezett: Banga József – Debreceni Egyetem
3. helyezett: Szabadkai Csaba – Budapesti Gazdasági Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
- PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
- Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
- Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
- Indul a Lenovo egész éves e-sport rendezvénysorozata
- Az e-sport élvonalában: az LG meghosszabbítja partnerségét a Gen.G-vel
- 12 milliót kaptak az e-sport bajnokok
- Új programmal jelentkezett a HUNESZ
- Esport csapattal fejlesztette új fülhallgatóit a Sony
- Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.