Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric
A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett „Innovation Summit World Tour” rendezvényén a Schneider Electric. A vállalat bejelentette a Sustainability Impact Award idei győzteseit, illetve egy új program elindítását is.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat számos innovációt jelentett be az április 3–4-én Párizsban tartott „Innovation Summit World Tour” rendezvényén. Az eseményen arra is felhívták a figyelmet, hogy azonnali cselekvésre és folyamatos együttműködésre van szükség az energetikai átállás felgyorsítása és a klímaválság kezelése érdekében. A Schneider Electric 2016-ban indította útjára innovációs rendezvényét, amelyen a vállalat legújabb, az automatizálás, az elektromos áram használatára történő átállás és a digitalizáció jövője szempontjából meghatározó fejlesztéseit, megoldásait és partnerségeit mutatják be.
„A 2023-ban tapasztalt rekordmértékű globális felmelegedés újabb ok, hogy felszólítsuk a vállalkozásokat világszerte arra, hogy fogjanak össze annak érdekében, hogy érdemi eredményeket érjünk el a klímaválság elleni küzdelemben. A technológia ma már rendelkezésre áll a kibocsátás drámai csökkentésére, és arra, hogy egyszerre biztosítsuk a fejlődést és a fenntarthatóságot. Csak az innováció és az együttműködés révén tudunk új, tartós hatást kiváltó lehetőségeket teremteni a digitalizáció, az elektrifikáció és a dekarbonizáció terén. Együtt képesek vagyunk a törekvéseket tettekre váltani” – hangsúlyozta Peter Herweck, a Schneider Electric vezérigazgatója. A cégvezető az Innovation Summit Paris résztvevői előtt tartott beszédében felszólította a különböző iparágak globális vezetőit, hogy gyorsítsák fel a digitális átállást, és a termelékenységi és fenntarthatósági célok elérése érdekében fogadják el a felkínált technológiát és partnerségeket.
Jövőformáló megoldások
A Schneider Electric számos új megoldást mutatott be az „Innovation Summit World Tour” rendezvényen, amelyek célja, hogy támogassák a vállalatokat stratégiák kialakításában, a működésük digitalizálásában és szén-dioxid-mentesítésében, valamint a fenntarthatósági célkitűzéseik gyorsabb megvalósításában.
– CONNECT: agnosztikus, végponttól végpontig tartó ipari intelligenciaplatform, amely integrálja a mérnöki és működési adatokat, hogy átláthatóságot biztosítson a teljes értéklánc és ökoszisztéma számára. Az ügyfeleket a Schneider Electrickel, az AVEVA-val, az etap-pal, a RIB-bel és egyéb szoftverszállítókkal összekötő CONNECT a mesterséges intelligencia és az intelligens digitális iker segítségével képessé teszi a vállalkozásokat a hatékonyság javítására és a felelősségteljes növekedés érdekében a fenntarthatósági törekvések megvalósítására.
– Resi9 Energy Center: utólagosan felszerelhető, kompakt, intelligens elektromos vezérlőpanel otthonok számára, amely integrálható a meglévő panelekkel, biztosítva a biztonságos áramellátást és -elosztást. Ahogy egyre több otthonban használnak napenergiát, elektromos autókat és alakítanak ki mikrohálózatokat – és ezzel párhuzamosan nő az egyszerre fogyasztó és termelő (prosumer) ingatlantulajdonosok száma –, az elektromos panelek számára kihívást jelent a megnövekedett és összetett terhelés menedzselése. A Resi9 Energy Center zökkenőmentesen integrálódik a háztartási energiagazdálkodási rendszerekbe, hogy lehetővé tegye a vezérlést és a testreszabást az otthoni energiagazdálkodás optimalizálása érdekében.
– eMobility portfólió bővítése: Miközben a használatban lévő elektromos járművek száma gyorsan nő, globális szinten az ilyen autók tulajdonosainak mindössze 51 százaléka rendelkezik otthoni töltővel. A Schneider Charge korszerű otthoni töltési megoldást kínál, amely egyszerre robusztus, költséghatékony és egyszerűen telepíthető. A flotta- és töltőpont-üzemeltetők számára pedig az EcoStruxure EV Advisor és az EVLink Pro DC 180 kW jelentik a legmodernebb megoldást az elektromos járművek töltése és kezelése terén. Az EVLink Pro DC gyorstöltőállomás maximalizálja az energiahatékonyságot, miközben minimalizálja az energiaköltségeket. Az EcoStruxure EV Advisor segít javítani a töltőpontok megbízhatóságát és teljesítményét azáltal, hogy az üzemeltetők számára átláthatóságot biztosít a töltési teljesítmény, az energiafogyasztás és a működési hatékonyság kapcsán. Ezek együttesen rugalmas, nyílt forráskódú, végponttól végpontig terjedő megoldást kínálnak az ügyfeleknek a járműflották, parkolók, kereskedelmi és lakóépületek esetében az elektromos autók töltéséhez.
A megbízható töltőinfrastruktúra kritikus fontosságú az elektromos járművek gyorsabb elterjedéséhez, azonban telepítéséhez és karbantartásához szakképzett munkaerőre van szükség. A Schneider Electric bejelentette, hogy az e-autó töltő infrastruktúra fejlesztéséhez és fenntartásához munkaerő-menedzsment szolgáltatást nyújtó észak-amerikai partnerével, a Qmerittel az európai piacokon is együtt dolgozik a jövőben.
Együttműködések az érzékelhető változásért
Az egyes iparágak és az ellátási láncok szereplői közötti partnerségek és együttműködés elengedhetetlen a klímaválság kezeléséhez. A Schneider Electric egyesíti a piaci szereplőket a nagyobb mértékű szén-dioxid-mentesítés és fenntarthatóság érdekében.
– Elismert eredmények: A Schneider Electric idén második alkalommal hirdette ki a Sustainability Impact Award programja globális nyerteseit. A 2022-ben elindított kezdeményezés célja, hogy elismerjék azokat a partnereket, ügyfeleket és beszállítókat, akik jelentős előrelépést értek el saját, valamint ügyfeleik működésének dekarbonizációjában. A kibocsátás csökkentését, az energiahatékonyság javítását és a digitális technológiák bevezetését célzó sikeres projektek bemutatásával a vállalatok tanulhatnak egymástól a minél nagyobb hatás és a további innováció ösztönzése érdekében.
– Az ellátási lánc dekarbonizációja: A Schneider Electric a párizsi rendezvényen jelentette be új kezdeményezése, az ellátási láncok dekarbonizációját ösztönző Materialize elindítását. A program célja, hogy egyesítse a kritikus erőforrások és alapanyagok termelésében élenjáró vállalkozásokat a Scope 3* kibocsátásuk csökkentését célzó stratégiák kidolgozása és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállás elősegítése érdekében. A beszállítók részt vehetnek a közműszolgáltató szintű, megújuló energiaforrásokra vonatkozó áramvásárlási megállapodásokban (PPA), hogy csökkentsék az értékláncuk károsanyag kibocsátását, amely a vállalkozások CO2-kibocsátásának több mint 70 százalékát adja.
_________________
*Az értékláncban keletkező, közvetett kibocsátás.
Kapcsolódó cikkek
- Körforgásos gazdaság az adatközpontokban is
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
- Nagyobb hatékonyság, gyorsabb problémamegoldás – ezt kínálja a Schneider Electric
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- Új vezetők a Schneider Electric budapesti beszerzési központjában
- Az Intellel és a Red Hattel hozza el az ipari vezérlés új generációját a Schneider Electric
- A Provim lett a hazai fődíjas a Schneider Electric fenntarthatósági versenyén
- A tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági céljai megvalósításával a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.