A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

forrás: Prím Online, 2024. május 30. 15:38

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta.* A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a Telekom egy korábbi, 2023 végén készült felmérése** azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.   

 

Vállalkozói vélekedések vs. valódi ügyféligények

 

A Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban. A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező KKV vállalkozások mintegy 60%-a úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező KKV-k mindössze 10-15 százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni. 

 

A most készült lakossági kutatás megállapításai azonban egészen más ügyféligényekről árulkodnak: az online vásárló válaszadók több mint kétharmada úgy vélekedik, hogy egy megbízható és ügyfélbarát vállalkozás rendelkezik saját weblappal. A válaszadók háromnegyede szerint a Facebook nem elegendő arra, hogy mindenről tájékozódjon a vásárló, fokozottan igaz ez a 60 év alattiakra. A Facebook jó, de kevés: nem található meg rajta minden fontos információ, nem tekintik tehát a weboldal egyenrangú kiváltójának.  

 

 

Instant tuning

 

A 2023-as, KKV-k körében készült kutatásból az derült ki, hogy a mikrovállalkozások egyharmada azért nem vág bele a honlapkészítésbe, mert bonyolultnak és költségesnek gondolják a tervezését, üzemeltetését, frissítését. Ezen a problémán is segít a Telekom legújabb, kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára hozzáférhető Instant Honlap szolgáltatása, mely azokra a vállalkozásokra összpontosít, amelyek még nem rendelkeznek online jelenléttel, pontosabban saját weboldallal.

 

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalkozásokat folyamatosan támogassuk az online jelenlétük kialakítása és a vállalkozásukat segítő digitális szolgáltatások terén. Az Instant Honlap szolgáltatásunkkal a vállalkozások online jelenlétüket tuningolhatják, a szolgáltatás segítségével lépésről lépésre fejlesztjük webes megjelenésüket, amely – mint a kutatásból kiderült – fontos és hiteles információforrás az ügyfeleik, vásárlóik számára. A kutatásunk egyértelműen alátámasztja, hogy alapvető ügyfélelvárással állunk szemben, mikor egy vállalkozás webes jelenlétéről beszélünk. Hiszen a vásárlás, szolgáltatások igénybevétele előtti online tájékozódás nemcsak abban az esetben releváns kérdés egy KKV vállalkozás és ügyfelei számára, ha az online térben történik az értékesítés.” – mondta Sipos Tamás, a Telekom kis- és középvállalkozások szegmens vezetője.

 

Weblap tuning

 

De hogyan is tuningolhatjuk vállalkozásként az online jelenlétünket? A Telekom erre dedikált csapata létrehozza a vállalkozás saját honlapját, amit „kulcsra készen” szállít le, magában foglalva a kezdeti és a keresőoptimalizáláshoz szükséges beállításokat, a tartalom optimalizálását, valamint a közösségi média integrációját. Ezen kívül, a Telekom lehetőséget biztosít a honlapok karbantartására és módosítására is, új menüpontok hozzáadására, adatváltozások kezelésére, webshopra, új termékek bemutatására. A jelenleg négy díjcsomagban elérhető Instant Honlap szolgáltatást főként a kis- és középvállalkozások számára ajánlja a Telekom azzal a céllal, hogy támogassa őket abban, hogy megbízható és professzionális weboldallal erősítsék online jelenlétüket – az ügyfelek oldaláról támasztott egyértelmű igényeknek megfelelve.

 

_________________________

*A kutatást a Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting Kft. végezte, több mint 2500 fő megkérdezésével. Az eredmények az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokaságára reprezentatívak nem, korcsoport és lakóhely településtípusa szerint. A kutatás 2024 májusában készült.

**A kutatást a Telekom megbízásából a BellResearch Kft. végezte 2023 utolsó negyedévében, az üzleti távközlési szolgáltatást is igénybe vevő KKV vállalkozások körében. A 226 619 db mikro-, kis- és középvállalkozást felölelő szegmensben 1910-es mintán történt a reprezentatív kutatás.   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A lámpák lekapcsolása már nem elég az energia-megtakarításhoz

A Schneider Electric nemzetközi kutatása szerint jelentős különbség van az ingatlantulajdonosok energiafelhasználással kapcsolatos elvárásai és a tényleges cselekedeteik között. A felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint 80%-a fontosnak tartja az energiahatékonyságot, ugyanakkor sokak számára továbbra is a lámpák lekapcsolása jelenti a legfőbb energiamegtakarítási intézkedést.

2025. február 18. 13:11

Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei

Az idei év technológiai fókuszterületei között az AI, az üzleti intelligencia és az automatizálás kerülnek a középpontba, míg a legnagyobb kihívásokat a költség- és humánerőforrás-korlátok jelenthetik – áll a Protechtor CIO Navigátor felmérésében, amely 70+ magyar vállalati IT-vezető véleményét tükrözi. Az innováció iránti szándék világos, hiszen a cégek 56%-a már rendelkezik előre kidolgozott digitalizációs stratégiával, ami jelentős előrelépés. Ugyanakkor a piacon komoly eltérések tapasztalhatóak: míg a vezetők többsége optimistán tekint a 2025-ös évre, és 50%-uk a bővülő IT-büdzséből várja a fejlődést, addig ugyanennyien aggódnak a változatlan vagy csökkenő pénzügyi források és a fokozódó technológiai verseny hatásai miatt.

2025. február 18. 10:00

Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban

A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter tagjainak részvételével lezajlott Rijádban a magyar és szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok erősítését célzó üzleti fórum.

2025. február 17. 18:16

Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is

A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.

2025. február 17. 15:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20