A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

forrás: Prím Online, 2024. május 30. 15:38

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

Ha az emberek tájékozódni szeretnének, akkor a vállalkozások weboldalát tekintik elsődleges forrásnak – ez derült ki a Telekom megbízásából készült legújabb, kis-és középvállalkozások online jelenlétével foglalkozó, lakossági véleményeket vizsgáló reprezentatív kutatásból, amely a megkérdezettek vásárlás előtti tájékozódását vizsgálta.* A friss kutatás eredménye különösen érdekes annak fényében, hogy a Telekom egy korábbi, 2023 végén készült felmérése** azt mutatta, a vállalkozások egy jelentős része viszont úgy gondolja – alábecsülve a weboldal jelentőségét –, hogy ügyfeleik nem igénylik, hogy saját weboldalt tartsanak fent.   

 

Vállalkozói vélekedések vs. valódi ügyféligények

 

A Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting által 2024 május elején készített kutatásból arra is fény derült, hogy ha egy vállalkozásnak nincs saját honlapja, akkor nemcsak megítélésben, bizalomban, hanem vásárlói potenciálban is veszíthet: a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, nem szívesen vásárol attól, akinek nincs weboldala. Megállapításuk kortól, iskolai végzettségtől, lakhelytől függetlenül igaz, de még jellemzőbb a fiatalabb, képzettebb, városi ügyfelek körében. Számukra még inkább a vállalkozás weboldala játssza a központi szerepet a tájékozódásban. A korábbi, 2023 év végi felmérés szerint viszont, a saját honlappal nem rendelkező KKV vállalkozások mintegy 60%-a úgy vélekedik: az ügyfeleknek nincs igénye a vállalkozás ilyen jellegű online jelenlétére. Szerintük nincs szükség weboldalra, mert az ügyfelek nem igénylik, és így nem hozna tényleges hasznot egy weboldal kialakítása és fenntartása a vállalkozás számára. A saját weboldallal nem rendelkező KKV-k mindössze 10-15 százaléka tervezte, hogy a közeljövőben weboldalt fejleszt, és minden negyedik honlappal nem rendelkező vállalkozás mondta azt, hogy elég a Facebookon jelen lenni. 

 

A most készült lakossági kutatás megállapításai azonban egészen más ügyféligényekről árulkodnak: az online vásárló válaszadók több mint kétharmada úgy vélekedik, hogy egy megbízható és ügyfélbarát vállalkozás rendelkezik saját weblappal. A válaszadók háromnegyede szerint a Facebook nem elegendő arra, hogy mindenről tájékozódjon a vásárló, fokozottan igaz ez a 60 év alattiakra. A Facebook jó, de kevés: nem található meg rajta minden fontos információ, nem tekintik tehát a weboldal egyenrangú kiváltójának.  

 

 

Instant tuning

 

A 2023-as, KKV-k körében készült kutatásból az derült ki, hogy a mikrovállalkozások egyharmada azért nem vág bele a honlapkészítésbe, mert bonyolultnak és költségesnek gondolják a tervezését, üzemeltetését, frissítését. Ezen a problémán is segít a Telekom legújabb, kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára hozzáférhető Instant Honlap szolgáltatása, mely azokra a vállalkozásokra összpontosít, amelyek még nem rendelkeznek online jelenléttel, pontosabban saját weboldallal.

 

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalkozásokat folyamatosan támogassuk az online jelenlétük kialakítása és a vállalkozásukat segítő digitális szolgáltatások terén. Az Instant Honlap szolgáltatásunkkal a vállalkozások online jelenlétüket tuningolhatják, a szolgáltatás segítségével lépésről lépésre fejlesztjük webes megjelenésüket, amely – mint a kutatásból kiderült – fontos és hiteles információforrás az ügyfeleik, vásárlóik számára. A kutatásunk egyértelműen alátámasztja, hogy alapvető ügyfélelvárással állunk szemben, mikor egy vállalkozás webes jelenlétéről beszélünk. Hiszen a vásárlás, szolgáltatások igénybevétele előtti online tájékozódás nemcsak abban az esetben releváns kérdés egy KKV vállalkozás és ügyfelei számára, ha az online térben történik az értékesítés.” – mondta Sipos Tamás, a Telekom kis- és középvállalkozások szegmens vezetője.

 

Weblap tuning

 

De hogyan is tuningolhatjuk vállalkozásként az online jelenlétünket? A Telekom erre dedikált csapata létrehozza a vállalkozás saját honlapját, amit „kulcsra készen” szállít le, magában foglalva a kezdeti és a keresőoptimalizáláshoz szükséges beállításokat, a tartalom optimalizálását, valamint a közösségi média integrációját. Ezen kívül, a Telekom lehetőséget biztosít a honlapok karbantartására és módosítására is, új menüpontok hozzáadására, adatváltozások kezelésére, webshopra, új termékek bemutatására. A jelenleg négy díjcsomagban elérhető Instant Honlap szolgáltatást főként a kis- és középvállalkozások számára ajánlja a Telekom azzal a céllal, hogy támogassa őket abban, hogy megbízható és professzionális weboldallal erősítsék online jelenlétüket – az ügyfelek oldaláról támasztott egyértelmű igényeknek megfelelve.

 

_________________________

*A kutatást a Telekom megbízásából a GKID Research & Consulting Kft. végezte, több mint 2500 fő megkérdezésével. Az eredmények az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokaságára reprezentatívak nem, korcsoport és lakóhely településtípusa szerint. A kutatás 2024 májusában készült.

**A kutatást a Telekom megbízásából a BellResearch Kft. végezte 2023 utolsó negyedévében, az üzleti távközlési szolgáltatást is igénybe vevő KKV vállalkozások körében. A 226 619 db mikro-, kis- és középvállalkozást felölelő szegmensben 1910-es mintán történt a reprezentatív kutatás.   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megalakult a Kyndryl Institute

A mai gyorsan fejlődő digitális gazdaságban a vezetők egyre komplexebb kihívásokkal szembesülnek, miközben a technológia folyamatosan változik. A The Kyndryl Institute célja, hogy változatos nézőpontokkal és cselekvésre ösztönző meglátásokkal támogassa a felsővezetőket a legfontosabb aktuális kérdésekben, mint például a mesterséges intelligencia hatásai, szabályozások, kibervédelem, IT-modernizáció és más kulcsfontosságú témák. Az iparági vezetők, start-up közösségek, civil társadalom és akadémiai szakértők bevonásával a The Kyndryl Institute azon dolgozik, hogy segítse a stratégiai döntéshozatalt és ösztönözze az innovációt világszerte.

2025. március 17. 17:41

Ismét a K&H lett Magyarország legjobb digitális bankja

A K&H Bank 2022 óta immár harmadik alkalommal nyerte el a "Magyarország legjobb digitális bankja" díjat, melyet a rangos brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review ítélt oda. Az indoklásban a szaklap a bank digitális innováció iránti elkötelezettségét és ügyfélközpontú banki megoldásait emeli ki. A K&H Csoport korábban kétszer is elnyerte a Euromoney „Legjobb digitális bank” címét, és a Mastercardtól is megkapta ezt az elismerést.

2025. március 17. 12:59

Hibrid mozdonyok a fenntartható vasút szolgálatában

A svájci központú Müller Technologie az ABB vontatási berendezéseit alkalmazza a régi dízelmozdonyok hibrid és felsővezetékes üzemmódra történő átalakítására. Az ABB technológiájának köszönhetően a mozdonyok három különböző hajtásmódot kínálnak, amely nagyobb rugalmasságot és hosszabb élettartamot biztosít, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak. A nulla károsanyag-kibocsátású üzemmód különösen előnyös lesz munkaterületeken és alagutakban.

2025. március 17. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59