Hódít az e-sport láz
Párizs kapcsán ismét előtérbe került az e-sport olimpiai szintre emelése. Nem csoda, hiszen világszinten egyre nagyobb az ismertsége és népszerűsége, ami itthon is megfigyelhető. A K&H e-sport kutatása alapján ugyanis 5 év alatt megduplázódott azok száma, akik e-sportolónak vallják magukat, így a jövőben a sakk helyett az e-sport lehet a világ legnépszerűbb szellemi sportja.
A videójátékok iránti növekvő rajongásnak köszönhetően az e-sport is egyre nagyobb ismertségre tesz szert – ez derül ki a K&H idei e-sport felméréséből. 2019 óta 53 százalékról 72 százalékra nőtt azok aránya, akik találkoztak már a sportággal, illetve tudják, hogy az e-sport a videójátékok hivatásos, versenyszintjét jelenti. Emellett a megkérdezettek közel felének (41%) volt is már valamilyen kapcsolata az e-sporttal játékosként, nézőként vagy barátokon, családon keresztül. A sportág népszerűsége pedig a versenyzők számában is megmutatkozik: öt év alatt megduplázódott azok aránya, akik e-sportolónak mondják magukat. Míg 2019-ben a megkérdezettek csupán 1,2 százaléka vallotta magát profi videójátékosnak, addig ez az arány most már 2,5 százalék.
„Az e-sportolók számának évről évre tapasztalható növekedése egyértelműen igazolja, hogy az e-sport hatalmas potenciált rejt magában, egy dinamikusan fejlődő sportág. Ebben szerepet játszik az is, hogy már hazai szinten is egyre több játékban és verzióban megmutathatják tehetségüket, kitartásukat, a legjobb teljesítményért küzdeni akarásukat a fiatal tehetségek. A hazai profi, versenyzői szintet pedig tovább inspirálhatja az a bejelentés, hogy 2025-től már olimpiát is tartanak a sportágban. Úgy tűnik tehát, hogy a jövőben még inkább számolni kell az e-sporttal” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Sakk helyett e-sport
A felmérés alapján is hatalmas potenciál van a sportágban: a válaszadók többsége, 74 százalék, egyetért abban, hogy az e-sportnak nagy jövője van, és 70 százalékuk szerint robbanásszerűen növekszik Magyarországon. A sportágat egyértelműen napjaink szellemi sportjának tekintik, a megkérdezettek több mint 65 százaléka látja így, tehát a sakk után az e-sport lehet a következő leginkább népszerű szellemi sport. Azonban az sem elhanyagolható, hogy a felmérés alapján a lakosság 53 százaléka szerint a fizikai erőnlét ugyanolyan fontos, mint a mentális felkészültség., és több mint 70 százalékuk véli úgy, hogy – akárcsak a hagyományos sportok esetében –, komoly munka és sok edzés szükséges ahhoz, hogy profi játékossá váljon valaki.
Az e-sport segítheti a fiatalok sportolását
A hagyományos sportok és az online videójáték kapcsolata azonban nemcsak az e-sportolók számára lehet gyümölcsöző. A megkérdezettek közel fele (49%) szerint ugyanis a klasszikus sportok, mint például a foci online változata segítheti a fiatalokat abban, hogy a fizikai sportot is szívesebben űzzék, kipróbálják.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan indul a Deutsche Telekom által szervezett e-sport bajnokság
- Díjazták az elmúlt év kiemelkedő e-sport-teljesítményeit
- Az AGON by AOC és a Red Bull partnerkapcsolata folytatódik 2023-ban is
- 1 millió forintos összdíjazással indult a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője
- A videójáték-piac háromnegyedét az e-sport adja
- Lezárult a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság eddigi legnagyobb összdíjazású évada
- Újabb világbajnokságon szoríthatunk a Magyar E-sport Válogatottnak
- Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen
- Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.