Online vásárlási tapasztalatok offline következményei
Pedig a hagyományos kereskedelemben is jelen lévő, ún. brick and mortar kereskedőknek jónéhány problémájuk volt online boltjukkal. Amerika egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Wal-Mart például több, mint egy hónapig kényszerült szüneteltetni online kereskedését, mert az áruházi rendszer készítésénél alábecsülték a várható forgalmat, így a vásárlók élményeit lassú letöltődés és folyamatos üzemzavarok rontották.
Érdekes a tanulmány egyik pontja, amely a visszáru kezelésével foglalkozik. A kérdőívben megkérdezettek 83 százaléka szeretné, ha meg lenne oldva a visszáru kezelés procedúra online kezelésének problémája, erre azonban csak a kereskedők 18 százaléka nyújt lehetőséget.
Bár több nagy kereskedőcég tervezi év közben továbbfejleszteni online boltjának rendszerét, a tanulmány szerint a legnagyobb probléma mégsem a technikai adottságokban, hanem a cégek struktúrájában van. A kereskedőcégek nagyrésze ugyanis teljesen külön kezeli online részlegét (külön budget, külön menedzsment), így a hagyományosan vásárlók elégedettségéért folytatott küzdelemben szerzett tapasztalatait nem tudja online kereskedelmében hasznosítani.
Kapcsolódó cikkek
- eBay: 50%-kal nagyobb profit egyre kevesebb aukció mellett
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia