Közepesnél gyengébb a hazai cégeknél az adatminőség
Az akcióban eddig részt vett 23 gazdasági vállalkozás ahogy várható volt, egyharmaduk telecom és pénzintézet átlag 15-25 ezer rekordos adatbázismintáján végzett adatminőségi felmérések szerint az adatok azok mintegy 15 százalékánál jók, illetve kiváló minőségűek voltak, 45 százalékuknál közepesek, 40 százalékuk esetében pedig gyenge minőségűek. A feltárt hibák között közel egyenlő arányban voltak a duplikátumok (egy ügyfél többször, legszélsőségesebb esetben nyolcszor szerepelt a mintában), illetve hibásan vagy hiányosan kitöltött, illetve kitöltetlen azonosító adatok.
Mint Bálizs elmondta, már a közepes adatminőségi érték is hordoz az üzleti működés szempontjából kockázatot, a gyenge általános adatminőségnél viszont az anyagi károk (duplikált postaköltség, a pontatlan adatok miatt nem fellelhető fizetési hátralékban levő ügyfelek stb.) indokolt az azonnali beavatkozás. Jó hírként értékelte, hogy ez utóbbit elért vállalatoknál "kellő riadalmat" keltett a felmérés eredménye, s döntést hoztak a helyzet orvoslására. Mivel az akciót a figyelemfelkeltésen túl természetesen az üzletszerzés is vezérelte, így nem vesznek el a DSS Consulting számára sem a befektetett munkaórák.
Kapcsolódó cikkek
- SAS-sal a jegesmedvék nyomában
- Értékes üzleti lehetőségek a Microsoft partnereinek
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Symantec adatközpont automatizálás Veritas Server Foundation megoldással
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások