A mobil interneten még mindig a kommunikáció a leggyakoribb

Zsigó József, 2001. június 9. 21:49
A beharangozások és jóslatok ellenére még manapság is kommunikálásra használják leggyakrabban a mobil internetet.
Számos cikk jelent meg arról, miként hódítja majd meg az e-business, az interaktív játékok, az áramló video/audio és a különböző letöltések az immár mobil készülékeken is elérhető internetet. A sávszélesség azonban nem bővült olyan mértékben, hogy ezek az alkalmazások kényelmesen elérhetők legyenek maroktelefonunkról vagy pdankról, így továbbra is főleg kommunikálásra használjuk mobiljainkat.

A Jupiter felmérése szerint a szolgáltatók összbevételének Európában 10 %-át, Ázsiában 20 százalékát az SMS adja. Az USA-ban, mivel az egyes rendszerek nem kompatibilisek egymással, ez az arány jóval alacsonyabb. Az amerikai piacon nemrég megjelent Blueberry és Palm VII sikere viszont arra sarkalja a mobilszolgáltatókat, hogy mielőbb interoperábilissé tegyék rendszereiket. Már az üzleti körök is jelezték, hogy szívesen részt vennének a fejlesztésekben.

A 2,5G és különösen a 3G rendszerek egyre inkább alkalmasak lesznek a nagyobb átviteli sebességre, és olyan új kommunikáció megjelenésével is számolhatunk, mint az apróbb animációk, e-üdvözlőlapok majd később a videó és audió fájlok. Az eMarketer szerint 2001-ben az összes mobilon küldött üzenet (7,89 milliárd € értékben) 99 %-a SMS volt, 2005-ben viszont hasonló érték mellett (8,55 milliárd €) már ennek 40 százaléka multimédia üzenet lesz – írja az eMarketer.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01