Közép-Európa - felfutás előtt áll az elektronikus kereskedelem
MTI Sajtóadatbank, 2001. július 12. 12:10
A közép-európai elektronikus kereskedelem összértéke az idén eléri a 650 millió dollárt a tavalyi 100 millió után - derül ki az IDC információtechnológiai piackutató cég szerdán közzétett előrejelzéséből.
Az összes internetes vásárlásból a javak és szolgáltatások rendelése kétharmadot tesz ki, az üzleti rendelések egyötödöt és a fogyasztói vásárlások 100 millió dollárt. A közép-európai internet-előfizetők jelenlegi 8 százalékos aránya a lakosságon belül 2005-ig közel megháromszorozódik, 23 százalékra. A viszonylag alacsony arány azt mutatja, hogy akik otthon is megengedhetnék a hozzáférést, általában munkahelyükön használják a világhálót, s otthon már nem állítják be ezt külön.
Bár a régióban Csehország vezet az internethasználók számát tekintve otthon és a munkahelyen egyaránt, a csekély iskolai hozzáférési lehetőségek miatt a csehek - a lengyelekkel egy szinten - mégis Magyarország mögött állnak a teljes internet-ellátottság tekintetében.
A tanulmány szerzője, Scott Moore szerint Magyarország elsősége annak köszönhető, hogy néhány éve a kormány beindította a Sulinet programot, amelynek keretében az iskolákban lehetővé tették az internet-hozzáférést, s ma gyakorlatilag az összes középiskola rendelkezik ezzel.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
- Az e-üzletben a 30. helyen Magyarország