Üzleti kommunikációs szolgáltatók piaci részesedése

Az adatkommunikációs piac 40%-a már az alternatívoké

, 2001. augusztus 13. 13:02
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a hazai 10 fő feletti vállalatok potenciálisan mintegy 50 ezer olyan telephellyel rendelkeznek, amelyek között adatkommunikációs kapcsolat létesíthető, nem beszélve arról a további 20 ezer egyetlen telephellyel rendelkező cégről, amelyek anyavállalatukkal, partnereikkel, bankjukkal vagy költségvetési szervekkel kapcsolatot létesíthetnek. Mindeddig a több telephellyel rendelkező vállalatok 22%-a épített ki adatátviteli kapcsolatot kirendeltségei között, amely a BellResearch kutatása szerint 2340 vállalati ügyfelet jelent.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a vállalatok adatátviteli gyakorlatában még ma is a legelterjedtebb üzleti kommunikációs megoldás az analóg vonal modemmel: a telephelyek közötti kommunikációban az adatátvitelt folytató cégek 41% veszi igénybe a technológiát. Az utóbbi 1-2 év viharos sebességű penetráció növekedésének köszönhetően a digitális vonalak már aktívan beépültek a vállalatok üzleti kommunikációs gyakorlatába: a telephelyek között adatátviteli tevékenységet folytató cégek 32%-a ISDN-t alkalmaz. A harmadik leggyakrabban használt adatátviteli megoldás a bérelt vonal: a telephelyek között adatátviteli kapcsolatot létesített cégek 35%-a használja. [A kapcsolatok nem a nyilvános internet elérésére, hanem a telephelyek közötti adatkommunikációra vonatkoznak!]

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30