Üzleti intelligencia minden mennyiségben
Azt firtatva, milyen kérdésekre kaphatnak választ a SAS jelenlegi tevékenységének fókuszában álló analitikus CRM-megoldást alkalmazók, Davis a következő kérdésekkel válaszolt: Kik a legértékesebb ügyfelek, vevők? Melyek az igényes felhasználóknak is megfelelő termékek? Idővel változnak-e a felhasználók szükségletei, és hogyan? Miként érthetjük meg minél jobban, mélyebben felhasználóink igényeit? Miképp integrálhatjuk a kívülről érkező és a belül keletkező adatokat?
Beruházás nélkül
Két bejelentést, egy már május 31-étől elérhető termékét és egy, az év utolsó negyedében napvilágot látó megoldáscsokrot tartogatott az idei SEUGI idejére a SAS. Az első a kiskereskedelmi hálózatok számára kínált, felfutás előtt álló, de a felhasználók oldaláról még nem egyértelműen elfogadott ASP-szolgáltatáson keresztül elérhető eCRM megoldás. Az IntelliVisior piacra dobásának indoklásában a cég ASP-piacért felelős fejlesztési igazgatója, Richard Roach elmondta: "Az internetes értékesítésbe is belevágó kereskedők profitábilisabbá tehetnék vállalkozásukat, integrálhatnák az internetet egy sokcsatornás stratégiába, azaz képesek lehetnének egy komplex, sokcsatornás vállalatot menedzselni, ha lenne megfelelő eszközük a mérőszámok definiálásához, s ha csipetnyi marketingcsapatuknak volna tapasztalata a hatalmas mennyiségű információt hordozó webes adatok elemzésében. Az IntelliVisor ehhez ad támogatást. A havi "bérleti" díj fejében nyújtott ASP-szolgáltatást az EDS nyújtja.
A másik bejelentés is az ügyfélkapcsolat-kezelést érinti. A CRM-bevezetések idejének és erőforrásigényének drasztikus csökkenését ígérő induláskor elsősorban a nagy ügyfél-adatbázisú, éles versenyhelyzetben lévő vállalati marketinget automatizáló Enterprise Marketing Automation (EMA) megoldások piacra vezetését őszre tervezik.
Kampányra fel!
A konferencia sajtótájékoztatóját követő panelbeszélgetések két témát érintettek, a csatornaintegrációt és a csalásdetektálást. Az előbbire nézzünk egy konkrét példát! A nemzetközi többcsatornás katalógusvállalat, az Eddie Bauert üzletiintelligencia-alkalmazása leglátványosabb eredményének a meglévő vásárlók viselkedéselemzéséből levont következtetéseken alapuló marketingkampányok hatékonyságnövekedését tartják. Ezt elsősorban a felhasználótípusok megismerése és saját ügyfeleik e szerinti szegmentálása alapján meghatározott predictive modellekhez igazított marketingkampányokkal érték el.
Idén első ízben a sajtó munkatársai is részt vehettek a konferenciát megelőző felső vezetői találkozón. Az ott hallottak alapján úgy tűnik, hogy a termékcentrikusból ügyfélközpontúvá váló, s így az embert ügyfélként, munkatársként, partnerként a középpontba állító világ elfogadásához és megvalósításához elengedhetetlen gondolkodásmód-váltás nem csupán a rendszerváltást jó egy évtizede átélt országokban jelent gondot. A fejlettebb régiókban tevékenykedő vállalatok vezetői is nehezen éreznek rá, hogy az átálláshoz a megfelelő cégkultúra nélkül csupán egy célalkalmazást bevezetni merő pénzkidobás.
A vállalat időtállósága és a rejtett értékek összefüggéséről tartott szuggesztív előadásával ragadta magához a vezetők kissé már lankadó figyelmét az európai szintű vezérszónok, dr. Franco DEgidio, a TMI-hálózat olasz partnere, a Summit vezérigazgatója. Azzal a kevesek számára ismert, de a vállalatvezetők számára annál megrázóbb adattal nyitott, mely szerint az 1980-as években a Fortune 500-as listán lévő vállalatok fele ma már nem létezik. A sikertől arrogánssá, haszonlesővé váló vezetők, akik lenézik a vállalatot és az alattuk álló embereket, nem veszik majd észre a csúcson maradáshoz szükséges váltásra legalkalmasabb pillanatot. "Tudomásul kell venni mondta , hogy a folyamatok 80 százaléka nem magától megy helyes irányban, hanem a vezetés előrelátása, intuíciója segít az utat megtalálni. Megfelelő embereket választva és azokat megbecsülve teljesítményméréseken keresztül elégedettségi szintjüket folyamatosan kontroll alatt tartva ezek a mosolygós, energiával teli munkatársak az ügyfelekben is ugyanezt az érzést keltik.
Nyolc, a cég folyamatos növekedése szempontjából életfontosságú, így állandó figyelmet és mérésen keresztüli kontrollt kívánó tényezőt ajánlott hallgatói figyelmébe. Hogy ezek legtöbbjének dolgozói elégedettség, energiaszint, vállalati image, fejlesztés, tudás és tanulás, érzelmi képesség idehaza a szükségesnél jóval kisebb a tekintélye, valószínűleg kevesen akarják majd megcáfolni. Versenyelőnyt ma az érzelmi és a rejtett javak jelentenek, a vásárlók szemében az érzelmi tőke különbözteti meg a vállalatokat egymástól. A Summit teljes értékét képező piaci, pénzügyi és intelligens tőkéből csak az utóbbi fejezi ki a vállalat valódi, hosszú távon is megmaradó értékét. Ebbe a szerkezeti értékeken mint amilyen a szervezet, a fejlesztés túl a kapcsolati és az emberi tőkét is beleértjük. E három a nem kézzelfogható értékek kulcsindikátora, amelynek egyensúlyára különös figyelmet kell fordítani. A jövőt, a stratégia teljesülését nézve a szellemi tőke mérése és szükség szerinti növelése az egyik fontos tényező.
Egy új korszakban a vállalatoknak szükségük van a jövőben elérhető teljesítmény hajtómotorjára. Különösen fontos megérteni és meglátni: a szervezetben a változások bevezetéséhez melyik a legjobb pillanat, hogy az megbirkózhasson a külső környezet nyomásával. Ennek felismerése mostanáig csak találgatás, jövendölés vagy jó szerencse kérdése volt. Az elmondottak figyelembevételével az indikátorok azonban jelzik, melyik az a pillanat, amikor minden vállalati energiát a sikeres ugrásra kell koncentrálni mondta a BSC-re irányítva hallgatói figyelmét Franco DEgidio, anélkül, hogy kiejtette volna a három betűből álló szót.
A konferencia statisztikája
Reprezentálva a megvalósult SAS-projektek felhasználók közti megoszlását, a SAS európai felhasználói konferenciáján idén elhangzott kétszáznál is több, javarészt esettanulmányokat ismertető előadás mintegy 40 százaléka banki és pénzintézeti, elsősorban CRM-, különböző célú adattárház-, valamint a csalásfelderítést és -kiszűrést megvalósító, eseteként már az internet felé is kacsingató alkalmazásokkal foglalkozott. Huszonhét előadó reprezentálta a közigazgatást, őket sorrendben az iparból (25), a telekommunikációs szektorból (17) és a gyógyszerkutatás területéről (15) érkezettek követték, de tíz, a CRM iránt csak az utóbbi időben érdeklődő hagyományos, illetve online kiskereskedelmi és disztribúciós vállalkozás SAS alapú, több esetében e-intelligence megoldásait is megismerhették a résztvevők. A konferencia előadói között két magyar is szerepelt: Hábori Éva a CIB Bank Rt.-nél, míg Szekeres Csaba az MKB Rt.-nél folyó adattárházprojekt tapasztalatairól számolt be.
Kapcsolódó cikkek
- Értékes üzleti lehetőségek a Microsoft partnereinek
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások
- Az Accenture és a SAS közösen erősíti BI képességeit
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
- Szakmai elismerés és közönségdíj a SAS szoftvereinek
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Korszerűbb kórházak SAS-sal