KSH: bővült az internetpiac, egyre kevesebben használják a vezetékes telefonokat
Folytatódott az internetpiac bővülése 2011 első negyedévében, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az internet-előfizetések száma 2011. március végén már meghaladta a 3,4 milliót, ötödével volt több mint 2010 azonos időszakában, az internetszolgáltatók száma pedig öttel 418-ra nőtt.
A KSH közleménye szerint az internetpiac tovább koncentrálódik, 13 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.
A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli internet-előfizetések száma egy év alatt 39 százalékkal nőtt, a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet: e területen a növekedés 44 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés 40 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 7 százalékponttal növekedett.
Az előfizetéses internet szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2011 első negyedévében megközelítette a 34 milliárd forintot, ami folyó áron 1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának dinamikus bővülését, köszönhetően a díjak mérséklődésének és az akcióknak (például ingyenes hónapok, 3 terméket egy csomagban, azaz internetet, televízióval illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva).
Az adatokból kiderül az is, hogy 2011. március végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,9 millió volt, ez egy év alatt alig 11 ezres bővülést jelent, a növekedés lassulása a feltöltő kártyás előfizetések visszaesésével magyarázható. A havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, a feltöltő kártyás előfizetések éves szinten 386 ezerrel estek vissza.
A változás hátterében az áll, hogy a szolgáltatók reklámkampányaikon keresztül az ügyfeleket arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre - közölte a KSH.
A mobilhálózatokban az idei első negyedévben az előző év három hónapjához képest 1 százalékkal több hívást kezdeményeztek és 5 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 367 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza 2,3 perc volt.
Bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2011. március végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 63 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 27 százaléka a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve széles sávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 15 százaléka ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.
A vezetékes telefonvonalakról indított hívások száma 6, időtartama 5 százalékkal csökkent 2010 első negyedévéhez képest. A hívások átlagos időtartama 3,3 percet tett ki.
Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő több mint háromnegyedét a mobilkészülékekről indított hívások tették ki.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Idén visszaeshet a kereslet a személyi számítógépek iránt
- A tablet kiegészíti, de nem helyettesíti a laptopot
- Csökkentek a PC-eladások az első negyedévben Nyugat-Európában
- Népszámlálás - a KSH mintegy 10 százalékos internetes válaszadásra számít
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- A márciusi zuhanás után áprilisban nőtt a bizalom
- A magyar netezők többsége fizetne a jó minőségű filmekért, de nem teheti
- Eséssel nyitott a személyiszámítógép-piac
- Elkészült a népszámlás végleges kérdőíve
- IDC: közel 50 százalékkal nőhet az okostelefonok piaca
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.