Online piac - döntő az árösszehasonlítás
Az online vásárlók körében a tavalyi évhez hasonlóan az elektronikai termékek a legnépszerűbbek – mutatott rá a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Electronics Report. Az online vásárlók 47 százaléka vett az elmúlt 12 hónapban valamilyen elektronikai cikket az interneten keresztül. Ez az arány a megelőző évhez képest nem változott, ugyanakkor annak köszönhetően, hogy az online vásárlók száma jelentős növekedést könyvelhetett el, a kategórián belül is nőtt a vásárlók száma. A jövőben ráadásul bővülés várható ezen a területen: a netes vásárlást tervezők több mint fele gondolja úgy, hogy az elkövetkező 1 évben valamilyen elektronikai cikket is be fog szerezni a világhálóról.
A kategória egyébként a könyveket és a ruházati cikkeket előzte meg, és a felmérés adatai szerint ez várhatóan így is marad: a netes vásárlást tervezők 42, illetve 32 százaléka rendelne könyvet vagy ruhát a világhálóról a következő egy évben. „A tavalyi évhez képest a legnagyobb visszaesés a CD-k és DVD-k online piacán jelentkezett. Ennek leginkább az lehet az oka, hogy egyre népszerűbb az online zenehallgatás és a filmek letöltése, a nagy kapacitású hordozható memóriák megjelenésével pedig kezd kimenni a divatból az optikai tárolók használata” – jegyezte meg Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.
Routert és mikrosütőt is a neten keresünk
Az elektronikai termékeken belül a telefonok és PDA-k (31%), a számítógépek és a hozzájuk rendelt alkatrészek (29%), valamint a háztartási gépek (24%) a legnépszerűbbek. „A kategórián belül tavaly még az MP3, MP4 és MP5 lejátszók foglalták el a harmadik helyet 20 százalékkal, azonban idén már csupán az elektronikai cikket online vásárlók 13 százaléka keresett ilyen termékeket, és ezzel visszacsúsztak az ötödik helyre. Ez többek között az okostelefonok terjedésének köszönhető, amelyek egyre inkább átveszik az egyéb eszközök – így például a zenelejátszók, GPS-ek vagy fényképezőgépek – szerepét” – mondta el a KutatóCentrum szakembere.
Az elsősorban számítástechnikai és műszaki cikkeket, valamint háztartási cikkeket összegyűjtő árösszehasonlító oldal, a Depo.hu adatai alapján az is látható, hogy az egyes termékcsoportokon belül melyek a legnépszerűbb termékek. A 2011 nyári adatok szerint a számítógépes kiegészítők közül például a legtöbben routert és merevlemezt kerestek a neten, míg a háztartási eszközökön belül a top3 termék a mosó- és szárítógép, a hűtő és a mikrohullámú sütő volt.
Döntő az árösszehasonlítás
Az elektronikai cikket online vásárlók az átlagosnál nagyobb arányban említették az interneten keresztül történő vásárlás előnyeit, leginkább az árak és a termékek összehasonlíthatóságát értékelték többre az átlagnál. Ennek köszönhetően az árösszehasonlítás az online vásárlás kényelmessége mellett a második leggyakrabban említett előny volt a körükben. „Ez nem meglepő, hiszen az elektronikai cikkek jellemzően nagyobb értékű termékek, így többet spórolhatunk, ha megtaláljuk a legjobb ajánlatot – emelte ki Györfi Anna. – A korábbi felmérések alapján ismertük ennek a jelentőségét, emiatt a kutatásban a műszaki cikkek árusításával foglalkozó nagyobb webáruházak mellett az árösszehasonlító oldalak ismertségét és látogatottságát is vizsgáltuk.” A teljes tanulmányt, amely az említett adatokat is tartalmazza, a KutatóCentrum értékesíti.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Ismét lehet nevezni az eFestival-ra
- A kozmetikumok és piperék növelik az online forgalmat
- Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás
- Szárnyal a webes kereskedelem
- Ucuzu.com - avagy árukeresés az isztambuli bazárban
- Magyarország legjobb webshopja kerestetik
- A közösségi vásárlás dinamizálja az online piacot
- Az idén is 30 százaléknál gyorsabban nő a webshopok forgalma
- Bővül az elektronikus piacterek forgalma
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung új okosórája mélyreható betekintést kínál egészségügyi állapotunkról
A Samsung bejelentette okosóra termékcsaládja új tagjának bevezetését. A júniustól Magyarországon is kapható Galaxy Watch FE készülékkel még több felhasználó férhet hozzá a vállalat fejlett és átfogó, jóllétet szolgáló élményéhez. A Galaxy Watch FE a Galaxy Watch úttörő hardverteljesítményét és fejlett egészség- és fitneszmegőrző funkcióit stílusos és tartós kialakítással ötvözi. Az új okosóra ideális lehet mindazoknak, akik széleskörű ismeretekkel javítanának általános egészségi állapotukon és jóllétükön.
Nyártól Net-Coach-ok segítik az NMHH céljait
2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar pedagógusokkal összefogva olyan tudásközösséget épít, amely segít az iskoláknak és a családoknak megérteni az újmédia világát és sikeresen megküzdeni a digitális élet kihívásaival.
Megfizethető 4K monitorok IPS panelekkel a fokozott termelékenységhez és szórakozáshoz
A kijelzőspecialista AOC izgalommal mutatja be két új, otthoni és irodai felhasználóknak szánt ultra-nagy felbontású (UHD) monitorát: a 27 hüvelykes (68,6 cm) AOC U27B3A és U27B3AF modelleket. Ezek a monitorok kivételes tisztaságot és élénk színeket kínálnak, így tökéletesen alkalmasak a napi feladatok széles skálájához, a táblázatkezeléstől és a webböngészéstől kezdve az egyszerűbb képszerkesztésig és bármilyen médiafelhasználásig.