Azt mondod: nagyvállalat. Azt mondom: privát felhő
A felhőalapú informatika napjaink egyik hívószava az üzleti életben, és habár néhány nagyvállalat már sikerrel alkalmazza az új technológiát, sokan még idegenkednek tőle. A legtöbb kérdőjel az adatok védelmével, valamint a jogi és adatvédelmi szabályok betarthatóságával kapcsolatban merül fel. A Navigator Informatika Zrt., a hazai informatikai piac egyik vezető vállalata szerint mindezekre az optimális választ a privátfelhő-kiépítés, illetve az arra épülő megoldások adják. Így a nagyvállalatok a felhőalapú számítástechnika előnyeit kihasználva adataikat a lehető legnagyobb biztonságban tudhatják, emellett pedig költséges befektetésektől kímélhetik meg magukat.
Misztikus felhő?
A nagyvállalati informatikai rendszer eddig hagyományosan fizikai szerverek, belső hálózatok és számítógépek egységét jelentette, amelyet a céges rendszergazdák felügyeltek. A világ azonban megváltozott: a korszerű fejlesztéseknek és a szélessávú internetkapcsolat elterjedésének köszönhetően olyan új technológiai lehetőségek nyíltak meg, amelyek alapjaiban formálják át a nagyvállalati számítástechnikai infrastruktúrát, valamint az üzleti működést. A vállalatok már felismerték, hogy a felhőalapú megoldásokkal számottevő megtakarítást lehet elérni, és a jövőben ez a hatékony és kényelmes munkavégzés egyetlen útja, ugyanakkor az újfajta megoldás összetettségénél fogva jó néhány gyakorlati kérdést ébreszt a vállalatvezetőkben.
A Navigator tapasztalatai szerint a publikus felhő megoldások esetében a nagyvállalatok részéről leggyakrabban elhangzó aggodalmak az adatbiztonsággal és a megfelelőségi követelmények betarthatóságával kapcsolatosak, mivel kulcsfontosságú az egyre nagyobb adatmennyiség védelme és a törvényi előírások betartása, különösen például a pénzügyi szektorban. A nagyvállalati szektor számára így az optimális megoldást a privát felhő jelentheti, amelynek köszönhetően megszűnnek a nyilvános szolgáltatásokkal kapcsolatos aggályok, és a vállalatok egy bizonyos méret fölött a publikus felhő költséghatékonysági szintjéhez jutnak el. A privátfelhő-kiépítés azonban számos dologban más és más szemléletet követel a rendszer kiépítését végző szolgáltatótól, melynek során garanciát jelent a többéves szakmai tapasztalat és a már sikeresen lezárt bevezetések.
Felhőben az előny
A privátfelhő-kiépítés során a szolgáltató egy adott szervezet számára hoz létre magán felhőket, kizárólagos belső használatra, így egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a céges informatikai infrastruktúra. A kialakított rendszer számos előnyt kínál a nagyvállalatok számára, ám a legfontosabb, hogy információbiztonsági szintje és rugalmassága jóval magasabb lesz a nyilvános felhőnél, valamint a hagyományos, vastagkliens-megoldásoknál. A privát felhő megnövekedett kontrollt jelent a jogosultságkezelésben is, és havidíjas szolgáltatás lévén tervezhetővé és nyomon követhetővé teszi az informatikai költségeket. A teljes vállalatra kiterjedő, automatizált biztonsági megoldások pedig leegyszerűsítik a megfelelőségi rendelkezések betartását. Privát felhő alapú informatikai környezetben jól futtathatók a különféle speciális üzleti programok, alkalmazások, így például pénzügyi, egészségügyi vagy építőipari vállalatok is remekül kihasználhatják a rendszer előnyeit.
Egy megfelelően kialakított rendszerben az alkalmazottak számára minden folyamat ugyanúgy érhető el, mintha nem is virtuális környezetben lenne, így a felhasználóbarát felületnek köszönhetően a felhasználói élmény nem változik. Ezen kívül nagyon kényelmes és gyors működést tesz lehetővé: a munkafolyamatok átláthatóbbá, a fájlkezelés pedig egyszerűbbé válik. Továbbá lehetőség nyílik arra is, hogy a mobil vagy távolról dolgozó alkalmazottak is biztonságosan csatlakozhassanak a privát vállalati hálózatra különféle eszközeikkel, legyen szó mobiltelefonról, laptopról vagy táblagépről.
Kapcsolódó cikkek
- A Canon PIXMA nyomtatók támogatják a Google Cloud Print szolgáltatását
- Négy tanács a biztonság növelésére a felhőben
- A Symantec O₃ új biztonsági réteget biztosít a felhőnek
- Évtizedes lemaradásban a KKV-k
- Virtualoso: A Magyar Telekom felhőszolgáltatása a CeBIT-en
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- A Cloud Manager 2.0 segítségével már Apple készülékekről is ellenőrizhetők a felhő alapú környezetek
- SUSE Linux Dell felhőben
- A Fujitsu csökkenti a saját felhő költségeit és kockázatát
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.